Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
BNS nuotr.
Jadvyga BieliavskaŠaltinis: ELTA
Šio objekto tiesimui parlamentaras siūlo pasitelkti lėšas, gautas iš bankų sumokėto laikinojo solidarumo mokesčio.
„Siekiant garantuoti stabilias lėšas Lietuvos kariniam mobilumui itin svarbiam objektui ir svarbiausiam Jonavos rajono kelių infrastruktūros projektui, būtina išnaudoti visas šio aplinkkelio finansavimo galimybes. Juolab pajamų šaltinių, stiprinančių Lietuvos gynybą, šiuo metu tikrai yra“, – pabrėžia parlamentaras E. Sabutis, įregistravęs pasiūlymą kitų metų biudžetui dėl Jonavos aplinkkelio finansavimo.
Seimo narys įsitikinęs, kad Jonavos aplinkkelis pagal savo tikslus visiškai atitinka dvigubos paskirties ir karinio mobilumo kriterijus, todėl privalu siekti, kad jo finansavimo pagrindu taptų lėšos, gautos iš bankams taikomo solidarumo mokesčio.
„Pasikeitusi geopolitinė situacija regione reikalauja greitų sprendimų dėl susisiekimo infrastruktūros plėtros, o ypatingas dėmesys turėtų būti skiriamas tiems kelių projektams, kurių panaudojimas būtų intensyviausias ir prie kurių jau šiuo metu įsikūrę gynybiniai vienetai. Jonavos rajone esantys Lietuvos kariuomenės kariniai padaliniai ir prie jų prijungtos NATO priešakinių pajėgų kovinės grupės šiuo metu naudojasi vieninteliu keliu į Ruklą, kuris neatitinka jokių vakarietiškų ir karinio mobilumo standartų, todėl labai svarbu pradėti aplinkkelio tiesimą“, – pastebi Seimo Socialdemokratų partijos frakcijos seniūno pavaduotojas E. Sabutis.
Jo nuomone, aplinkkelio įrengimas turi tapti vienas iš tų „namų darbų“, kuriuos Lietuva įsipareigojo padaryti tam, kad mūsų šalyje būtų dislokuotos nuolatinės brigados dydžio pajėgos.
Parlamentaro teigimu, kelio A6 ruožu piečiau Jonavos per parą pravažiuoja vidutiniškai apie 15,5 tūkst. transporto priemonių, ties miestu formuojasi spūstys.
„Projekto įgyvendinimas pagaliau leis išvaduoti jonaviečius iš piko metu susidarančių spūsčių.Nutiesus Jonavos pietrytinį aplinkkelį, bus užtikrinti ne tik krašto apsaugos prioritetai, bet ir gyventojų poreikiai. Objektas leis garantuoti sklandų tranzitinio transporto eismą Kauno ir Zarasų kryptimis, taip pat pagerins eismo sąlygas Jonavos gyventojams, vykstantiems į darbą Kaune ir Kauno rajone", – sako E. Sabutis.
Jo įregistruotame pasiūlyme prašoma iš valstybės biudžeto „skirti 35 mln. Eur. Jonavos pietrytinio aplinkkelio ir jungiamųjų kelių tiesimo bei sankryžų įrengimo (Kelio A6 Kaunas-Zarasai-Daugpilis ruožas 27,866-34,595 km.) pirmojo ir antro etapo darbams“.