Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
Remigijus Bielinskas, Austėja Masiokaitė-LiubinienėŠaltinis: BNS
Ingrida Šimonytė sako, jog tiltas, kaip ir visa europinė vėžė, padarys mus „geriau prijungtais“ prie kitų Europos Sąjungos šalių.
„Kiekvienas naujas tiltas, kuris atsiranda, yra nauja viltis ir nauja galimybė. Tai yra naujas atsivėrimas. Tai yra priminimas, kad pasaulyje net ir vykstant karams reikia ieškoti kūrybos, kūrybinių sprendimų“, – statybos darbų pradžios ceremonijoje kalbėjo premjerė.
„Šį tiltą galime vadinti ir simboliniu tiltu link ateities ekonominių galimybių“, – teigė ji.
Susisiekimo ministras Marius Skuodis sakė, jog prasidėjus Rusijos Ukrainoje „Rail Baltica“ projektas tapo ne tik ekonominiu, bet ir geopolitiniu, leisiančiu „mūsų geležinkelių tinklą visiškai integruoti į Europą“.
Pasak „LTG Infra“ generalinio direktoriaus Karolio Sankovskio, naujasis tiltas yra labai svarbus regiono kariniam saugumui.
„Rail Baltica“ atneša naujas galimybes kariniam mobilumui, naujas papildomas jungtis prie egzistuojančios plačiosios geležinkelio vėžės, o tai reiškia greitesnį karinį mobilumą NATO greitojo reagavimo kontingentui – didesnį nacionalinį ir regioninį saugumą“, – renginyje sakė K. Sankovskis.
Italijos kompanijos „Rizzani de Eccher“ generalinis direktorius Franco Alzetta (Frankas Alceta) teigė, jog įgyvendinant šį ambicingą projektą iššūkių netrūks, bet jie įveikiami.
„Tai vienas didžiausių pagal vertę tokių projektų šiuo metu Europoje, todėl tai tikrai nebus lengvas projektas be problemų, bet bendradarbiaudami mes tikrai jas turėtume įveikti“, – statybų pradžios ceremonijoje teigė „Rizzani de Eccher“ vadovas.
Renginyje taip pat dalyvauja Europos Komisijos atstovybės Lietuvoje vadovas Marius Vaščega, Baltijos šalių bendros įmonės „RB Rail“ vykdomasis direktorius Agnis Driksna ir kiti kviestiniai svečiai.
Tiltą statys Italijos kompanija „Rizzani de Eccher“, su kuria už „Rail Baltica“ įgyvendinimą Lietuvoje atsakinga bendrovė „LTG Infra“ balandį pasirašė beveik 64 mln. eurų (be PVM) vertės sutartį.
Tilto polius ir perdangas įrengs Latvijos kelių ir tiltų statybos bendrovė „Tilts of Latvia“ ir Italijos kelių, geležinkelio tiltų bei viadukų statybos įmonė „Spic“, BNS patvirtino „LTG Infra“ atstovė.
„Pirmieji subrangovai, kurie bus atsakingi už polių ir perdangos įrengimą, yra „Tilts of Latvia“ ir „Spic of Italy“, – BNS pranešė Gintarė Žalytė-Štarienė.
Naujas geležinkelio tiltas per 2,5 metų turėtų iškilti šalia Jonavos, jo ilgis bus 1510 metrų, ilgiausias tarpas tarp atramų, kur jis kirs upę, sieks 150 metrų.
Tiltas yra 169 kilometrų ilgio „Rail Baltica“ ruožo nuo Kauno iki Latvijos sienos dalis, šios atkarpos statybos prasidėjo balandį. Ruožui jau skirta 257 mln. eurų Europos Sąjungos paramos, liepą geležinkelio statyboms Baltijos šalyse Europos Komisija skyrė dar 360 mln. eurų.
„Rail Baltica“ nuo 2026 metų turėtų sujungti Taliną, Pernu, Rygą, Panevėžį, Kauną, Vilnių ir Varšuvą, Lietuvoje šis ruožas tęsis 392 kilometrus. Juo keleiviniai traukiniai galės važiuoti iki 250 kilometrų per valandą greičiu, o krovininiai traukiniai – iki 120 kilometrų per valandą greičiu.