Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
„Eurofighter Typhoon“ naikintuvas. wikipedia nuotr.
EtapliusŠaltinis: BNS.LT
Britų „BAE Systems“, Italijos „Leonardo“ ir „Japan Aircraft Industrial Enhancement Co Ltd“ (JAIEC) valdys po 33,3 proc. naujosios įmonės akcijų ir taip pažymės „esminį momentą tarptautinei aviacijos ir gynybos pramonei“, skelbiama pranešime spaudai.
JAIEC yra įmonė, kurią bendrai finansuoja „Mitsubishi Heavy Industries“ (MHI) ir Japonijos aviacijos ir kosmoso bendrovių asociacija.
„Šiandienos susitarimas – tai daugelį mėnesių trukusio darbo kartu su mūsų pramonės partneriais kulminacija ir visų, dalyvaujančių šioje strategiškai svarbioje programoje, sunkaus darbo įrodymas“, – sakė „BAE Systems“ generalinis direktorius Charlesas Woodburnas.
Įmonė „sujungs svarbius dalyvaujančių bendrovių pranašumus ir patirtį, kad būtų sukurta novatoriška organizacija, kuri pirmaus kuriant naujos kartos kovinę oro sistemą ir sukurs ilgalaikes, didelės vertės ir kvalifikuotas darbo vietas šalyse partnerėse“, pridūrė jis.
Pasaulinės kovinių oro pajėgų programos (angl. Global Combat Air Programme, GCAP) būstinė bus Jungtinėje Karalystėje, tačiau operacijos bus vykdomos kiekvienoje šalyje partnerėje. Pagal susitarimo sąlygas pirmasis vyriausiasis vykdomasis pareigūnas bus iš Italijos.
Trys partnerės susitarė įsteigti naują bendrovę pagal Pasaulinę kovinių oro pajėgų programą (angl. Global Combat Air Programme, GCAP) – tarptautinę iniciatyvą, kurią 2022 metais įsteigė Jungtinė Karalystė, Japonija ir Italija, siekdamos sukurti šeštos kartos radiolokatoriais nesusekamą (stealth) naikintuvą, kuris pakeistų „Typhoon“ ir japonišką F-2.
Tikimasi, kad bendra įmonė bus įsteigta iki 2025 metų vidurio ir užsiims GCAP orlaivio projektavimu ir kūrimu.
Ji paves orlaivio gamybą ir galutinį surinkimą subrangovams „BAE Systems“, „Leonardo“, MHI ir platesnei tiekimo grandinei.
Orlaivis turėtų būti pradėtas eksploatuoti 2035 metais, aplenkdamas konkuruojantį Europos projektą FCAS, kuriam vadovauja Paryžius, Berlynas ir Madridas, ir kuris turėtų būti eksploatuojamas iki 2070 metų.