">
"> "> ">Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
anonymous anonymousŠaltinis: Etaplius.lt
Rugpjūčio 2 dieną baigėsi IV tarptautinė dailės akademijos studentų sienų tapybos kūrybinė stovykla "Baltų kultūra miesto sienose".HipHop‘o ir sienų tapybos projektas vyko Melnragėje, Klaipėdoje. Sumanymo įgyvendinimui jau antrus metus pasirinkta vietovė Vėtros gatvėje, greta Melnragės molo ir ,,Klaipėdos naftos“ industrinių objektų. Ant privataus apleisto pastato jaunieji menininkai sukūrė bendrą sienų tapybos kūrinį. Remtasi uostamiesčio heraldika, vietos tapatybės vardais, ženklais ir žinomo populiaraus stilizuoto vyčio kūrėjo Gintaro Karoso grafikos paveikslais baltų mitologijos tema.
Pasak projekto sumanytojo ir organizatoriaus Žilvino Danio, "The Baltic Wild Walls“ kūrybos platforma siekiama aktyvinti Hip Hop‘o kultūrą. Svarbiausia čia socialinė kūrybos funkcija - ieškoti sąlyčio tarp pogrindžio subkultūros ir visuomenei priimtinių kultūros formų. Grafiti reiškiasi kaip kontra-kultūra, darant tai, kas draudžiama, o mes siekiame ne konfliktuoti, bet leisti jaunimui kūrybiškai išsireikšti. Mes išradome naują alternatyvią erdvę - sutvarkėme apleistą pastatą ir papuošėme Melnaragės kraštovaizdį."
Projekto sumanytojas džiaugiasi, jog praeiviai dabar fotografuojasi prie ištapytų sienų, kelia savo nuotraukas į ,,Instagramą“, o „Autopliuso“ skelbimuose pasirodė parduodami BMW automobiliai mūsų darbų fone. Be to, šis 2019 m. Melnragėje pradėtas grupinis kūrinys jau pateko ir į Klaipėdos sienų tapybos gidą. "Mums svarbu, kad uostamiestis būtų gyvas ir atviras Hip Hopo kultūrai miestas", - teigia Ž. Danys
„The Baltic Wild Walls“ projektas, puoselėdamas baltų tautų bendrumą bei alternatyvų požiūrį į kultūrą, sutelkė į komandą Lietuvos ir Latvijos dailės akademijų studentus bei kelis savanorius: Joelį Aškinį, Vitą Baraduliną, Eveliną Bernatonytę, Oskarą Ivanovą, Matą Janušauską, Dmitrij‘ų Jefimenką, Gintarę Konderauskaitę, Žilviną Makutį, Žilviną Gaižauską, Aleksandr‘ą Saburov‘ą, Gertrūdą Šuminaitę, Gretą Vainauskytę, Gustę Vaitiekutę, Davį Vaivads‘ą, Rūtą Žeimytę, Vytautą Juozėną. Projektą sumanė ir jam vadovavo dailininkas, kino menininkas Ž. Danys.
Kūrybinėje stovykloje puoselėjamos įvairios Hip Hopʼo šakos: grafiti, repas, breikas ir skate bordingas. Vyko gyvi repo atlikėjų ir didžėjų pasirodymai. O dailėtyrininkas-antropologas dr. Vytautas Tumėnas skaitė paskaitas, kurios įkvėpė dailininkus savitai interpretuoti prūsų, kuršių ir klaipėdiečių tapatybės simbolius. Į kūrybos veiksmą buvo įtraukti ir Klaipėdos Eduardo Balsio menų gimnazijos moksleiviai - jie išmėgino grafiti technikos galimybes ištapydami ant pastato savo vardus. Renginyje savanoriai buvo mokomi filmuoti. Jie dokumentavo kūrybinio proceso akimirkas, taip talkindami medijų menininkams kurti meninį eksperimentinį filmą.
Pasak šio filmo režisieriaus Ž. Danio, norima užfiksuoti žmones, kuriančius Hip Hop‘o kultūrą Lietuvoje. Režisierius sako, jog "Siekiama iš vidaus parodyti komandinės kūrybos procesą ir atskleisti kūrinio gimimo eigą - tai, kaip tapymą lemia ekstremalios darbo sąlygos lauke, kai vieną dieną neapsakomai karšta, o kitą - jūroje siaučia audra ir vėjas verčia nuo pastolių, nupūsdamas purškiamus dažus. Hip Hop‘o kultūra formuojasi kasdienybėje, siekiant atrasti bei išreikšti save, todėl įdomu įrašyti savo istoriją, tai, kokie esame dabar."
Pačių menininkų rankomis sutvarkytas ir iš visų pusių ištapytas pastatas dabar tapo savotišku Hip Hop’o kultūros paminklu. Maištingi kontrakultūriniai estetiniai jaunimo poreikiai, jų saviraiškos laisvė čia įgijo pavidalą, priimtiną ir patrauklų viešosiosioms miesto erdvėms.
Projektą rėmė: LR švietimo, sporto ir mokslo ministerija, Vilniaus dailės akademija.