PRAMOGOS
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Aktualijos2024 m. Balandžio 16 d. 09:42

Istorinis sprendimas: komerciniai Lietuvos oro vežėjai nuo šiol gali vykdyti skrydžius JAV oro erdvėje (papildyta)

Lietuva

Josvydas Elinskas / ELTA nuotr.

Ūla KlimaševskaŠaltinis: ELTA


298203

Nuo pirmadienio komerciniams Lietuvoje registruotiems oro vežėjams suteiktas leidimas vykdyti skrydžius Jungtinių Amerikos Valstijų (JAV) oro erdvėje.

„Nuo šiandien JAV rinka yra atverta visiems Lietuvoje registruotiems orlaiviams ir visoms Lietuvoje registruotoms kompanijoms“, – žurnalistams pirmadienį spaudos konferencijoje sostinės oro uoste pranešė susisiekimo ministras Marius Skuodis.

Pasak ministro, tai reiškia, kad nuo šios dienos visos Lietuvos aviakompanijos, veikiančios JAV oro erdvėje arba norinčios vykdyti skrydžius JAV, galės tai daryti tiesiai iš Lietuvos.

„Joms nebereikės registruoti lėktuvų kitose šalyse, ar Maltoje, ar Kipre, ar bet kurioje kitoje“, – kalbėjo M. Skuodis.

Ministro teigimu, šis sprendimas yra „istorinis“ ir skatina Lietuvos oro vežėjų ambicijas tolimesnei plėtrai.

Transporto kompetencijų agentūros (TKA) žiniomis, paraišką skraidyti JAV oro erdvėje jau yra pateikusi 1 bendrovė. Tikėtina, kad dar 2 vežėjai galėtų pasinaudoti galimybe skraidinti keleivius, paštą, krovinius į JAV arba JAV viduje.

„JAV po didelių auditų, po didelio darbo mūsų visą aviacijos sistemą vertina kaip patikimą“, – akcentavo ministras.

JAV ambasadorės Lietuvoje Karos C. McDonald teigimu, Lietuvai pateiktas JAV federalinės aviacijos administracijos (FAA) vertinimas patvirtina, kad šalis gali palaikyti tarptautinius skrydžių saugumo standartus.

„Šaliai, kuri atitinka (...) saugumo standartus, yra suteikiamas pirmos kategorijos vertinimas. Jis reikalingas tiems oro vežėjams, kurie nori savo paslaugas teikti tiesiogiai JAV teritorijoje. Tai taikoma tiek norintiems gabenti krovinius, tiek užsiimti keleivių vežimu JAV oro erdvėje“, – aiškino ambasadorė.

Pasak jos, JAV reikalavimus atitinkanti Lietuvos skrydžių saugos priežiūra skatins dvišalius verslo, prekybos santykius bei vystys turizmą.

„Tikimės, kad Lietuvos rinkos sąlygos leis Lietuvai pradėti tiesioginius skrydžius į JAV tiek keleiviams, tiek kroviniams“, – pridūrė K. C. McDonald.

„Nereikėtų tikėtis, kad nuo dabar visas Atlanto vandenynas, erdvė virš jo bus pilna Lietuvoje registruotų orlaivių, nes tai yra tik pradžia tam tikro kelio. Lietuvos aviacijos įmonės (...), kurios teikia vadinamąsias orlaivių įgulų draudimo ir priežiūros paslaugas, yra tarp lyderių visame pasaulyje. Šis leidimas suteiks joms dar (...) labiau didinti savo pasaulinį konkurencingumą“, – pastebėjo Civilinės aviacijos asociacijos CAVIA vadovė Orijana Mašalė.

Pasak Nacionalinės aviacijos asociacijos LAVIA valdybos pirmininko Aleksandro Nemunaičio, Lietuva, nuomodama savo lėktuvus kitų šalių oro vežėjams, didins šalies galimybes tarptautinėje rinkoje. Pasak jo, kitų aviakompanijų nuomojami Lietuvos lėktuvai, vežėjams norint vykdyti užsakomuosius skrydžius į JAV, privalo turėti tam leidimą.

„Toms įmonėms, kurios lizinguoja lėktuvus su savo įgula, tai yra labai aktualu. Jos gali būti labai konkurencingos, duodamos kitoms avialinijoms savo lėktuvus. Galima bus pradėti derėtis ir su Amerikoje registruotomis avialinijomis ir joms suteikti lėktuvus kažkuriam laikotarpiui“, – Eltai komentavo jis.

Jo teigimu, Lietuvoje registruotos įmonės tokių lėktuvų šiuo metu turi daugiau nei 200.

„Kam labiausiai (leidimas vykdyti skrydžius JAV) aktualus, tai yra „Heston Airlines“, jie turi tarp 20–30 lėktuvų. Tai yra ir „Avion Express“, jis šiuo metu yra didžiausias (orlaivių įgulų draudimo ir priežiūros paslaugų) „provideris“, turi 55 registruotus lėktuvus, dalis jų registruota Lietuvoje, dalis registruota Maltoje dėl tos pačios priežasties, kad jie būtų konkurencingi ir galėtų savo lėktuvus suteikti kitoms kompanijoms“, – teigė jis.

Pasak A. Nemunaičio, nebelikus poreikio Lietuvos aviakompanijoms registruoti lėktuvus yra mažinama biurokratinė našta ir kuriama pridėtinė ekonominė vertė šaliai.

„Pinigai ateina į Lietuvos biudžetą, investicijos priskiriamos Lietuvos aviakompanijoms. Taip išeina, kad Lietuvos aviasektoriaus indėlis į Lietuvos BVP (bendrąjį vidaus produktą) tampa didesnis“, – akcentavo A. Nemunaitis.

Naujų galimybių Lietuvos aviacijos įmonių veiklos plėtrai sudarymas bei patekimas į JAV bei kitas prioritetines rinkas – vienas iš Lietuvos aviacijos gairėse iki 2030 m. numatytų tikslų. Šios prieš porą metų kartu su rinkos dalyviais parengtos ir patvirtintos gairės nustato prioritetus ir strategines kryptis, kaip plėtoti šalies aviacijos sektorių ir pagerinti susisiekimą oru.