Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
Organizatorių nuotr.
Reporteris MargaritaŠaltinis: Etaplius.lt
Baigėsi Mokyklų edukacinių erdvių 2020 metų konkursas. Konkurso tikslas – aktyvinti mokyklų tikslingą, darnų ir estetišką edukacinių erdvių kūrimą ir kūrybišką jų naudojimą mokinių ugdymo procesui organizuoti, įtraukiant į praktinę veiklą visą mokyklos bendruomenę; skatinti mokyklų bendruomenių kūrybiškumą ir savarankiškumą, kuriant mokyklos vidaus ir lauko ir edukacines erdves; ugdyti vaikų ir jaunimo aplinkosaugos ir bendrąsias vertybes, formuojant mokyklos aplinkos savitumą, kuriant gamtos ir žmogaus sąlyčio aplinkoje zonas; stiprinti bendravimo ir bendradarbiavimo ryšius tarp ikimokyklinio, bendrojo ugdymo, profesinio mokymo įstaigų, neformaliojo vaikų švietimo mokyklų, skleisti gerąją patirtį.
Nacionaliniam etapui atrinkta 80 mokyklų. Vertinimo komisija aplankė jas visas ir išrinko geriausiai savo edukacines erdves kuriančias ir naudojančias mokyklas. Iki mokyklinio ugdymo mokyklų grupėje, net 2 Akmenės rajono ugdymo įstaigos buvo pripažintos laimėtojais: A grupėje – Naujosios Akmenės vaikų lopšelis-darželis „Atžalynas“, B grupėje - Akmenės rajono Papilės Simono Daukanto gimnazijos ikimokyklinio ugdymo skyrius „Kregždutė“.
Po mokyklų edukacines erdves pasižvalgius
Visuomenės sveikatos specialistai vertino, kaip įrengtos edukacinės erdvės padeda išsaugoti ir stiprinti sveikatą. Todėl didžiausias dėmesys skiriamas vaikų skatinimui būti lauke, grūdinimuisi, fizinį aktyvumą skatinančioms priemonėms ne tik lauke, bet ir vidaus erdvėse.
Džiugu, kad mokyklų bendruomenės erdvėse kasmet daugėja basakojų takų, sporto aikštelių su įvairiais treniruokliais, sudaromos galimybės tiek mokiniams, tiek mokytojams lauke žaisti stalo tenisą ir biliardą, įvairius kitus aktyvius žaidimus. Ypač svarbu ir tai, kad žaidimams skirtos priemonės net ir vasaros metu yra laisvai prieinamos ir bendruomenės narių pamėgtos.
Specialistų nuomone, pagrindinis projekto tikslas, kad edukacinės erdvės būtų įrengtos ne dėl pliusiuko, bet būtų maksimaliai naudojamos. Sveikesni būsime tada, kai sveikesnis pasirinkimas taps lengviau prieinamu ir greičiau pasirenkamu.
Ieva Ištuganovaitė
Tarptautinio bendradarbiavimo ir komunikacijos skyriaus
visuomenės informavimo specialistė