Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
Budintis BudėtojasŠaltinis: Etaplius.lt
Privačias Klaipėdos jūrų uosto įmones vienijanti Lietuvos jūrų krovos kompanijų asociacija (LJKKA) palaiko valstybės viziją Baltijos jūroje ties šiauriniu molu statyti išorinį uostą. „Tai neabejotinai visai valstybei, miestui ir uostui svarbus investicinis projektas. Jį būtina įgyvendinti suderinus visų suinteresuotų pusių uosto, miesto bendruomenės, privataus verslo interesus. Asociacija įsivaizduotų, kad išorinio giliavandenio uosto statybos būtų susijusios su pasaulinio lygio uostų terminalų valdytojo, laivybos ar konteinerinių linijų operatoriaus pritraukimu“, - sako LJKKA prezidentas Vidmantas Dambrauskas.
Jo teigimu, niekas nekvestionuoja išorinio uosto svarbos šalies ir miesto ekonomikai. „Mes privalome jau dabar pradėti planavimo ir projekto rengimo procedūras, nes šis projektas užtruks. Projektas ir detalusis planas turi būti subalansuotas bei nepažeidžiantis niekieno interesų. Tačiau darbas turi būti atliktas skaidriai ir kruopščiai. Turi būti atsakyta į visus klausimus – kas bus naujojojo uosto operatorius, kokie kroviniai jame bus perkarinami, kokia šio projekto grąža. Jis neturi būti statomas dabar uoste veikiančių privačių bendrovių ir jų krovinių sąskaita“, - susitikime su Klaipėdoje viešėjusiu Lietuvos Respublikos Vyriausybės vadovu Sauliumi Skverneliu svarstė LJKKA prezidentas Vidmantas Dambauskas.
Pasak privačias uosto krovos kompanijas vienijančios asociacijos vadovo, premjeras, lankydamasis uoste, domėjosi jo veikla, krovos terminalais, juose perkraunamų krovinių struktūra. Įvairiais duomenimis, šiuo metu Klaipėdos uoste sukuriama nuo 6 iki 10 proc. šalies BVP.
Premjerui Sauliui Skverneliui LJKKA atstovai pristatė privačių uosto bendrovių veiklą, krovinių struktūrą ir siuntėjų geografiją, plėtros planus. Vidmanto Dambrausko teigimu, uosto bendrovės kasmet savo pajėgumus didina apie 10 proc., todėl jau šiuo metu turi technines galimybes pasiekti 60 mln. tonų metinę krovą.
2016 m. Klaipėdos uoste pasiekta rekordinė 40 mln. tonų krova. Šiemet per aštuonis mėnesius perkrauta 27,6 mln. tonų įvairių krovinių.
LJKKA vadovai pakvietė premjerą Saulių Skvernelį atvykti į uostą dažniau. „Ministras pirmininkas mielai sutiko su mūsų pasiūlymu ir priėmė kvietimą pagal galimybes dažniau atvykti į Klaipėdą susipažinti su uosto bendrovių naujienomis bei plėtros perspektyvomis“, - pranešė LJKKA prezidentas Vidmantas Dambrauskas.