Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
Irma BagūnėŠaltinis: Etaplius.lt
Pastaruoju metu Šiaulių mieste buvo atnaujintas reguliavimas devyniose svarbiose gatvių sankirtose – pradėti eksploatuoti išmanieji šviesoforai. Sureguliavus naujos įrangos veikimo ciklus, pagerėjo eismo saugumo situacija, vairuotojai jau spėjo įvertinti ir patogesnę kairiųjų posūkių galimybę. Išbandyta ir dar viena naujovė, padidinsianti eismo saugumo situaciją naktį.
Šiuo metu devyniose miesto sankryžose, kuriose naujai įrengti ar rekonstruoti šviesoforų postai, nuo 22 val. vakaro iki 6 val. ryto, tuo metu, kai transporto eismas nurimsta, visoms kryptims įjungiami raudoni šviesoforų signalai. Automobiliams, kurie neviršija leistino greičio, priartėjus prie sankryžos, iš karto įsijungia žalias signalas ir prie sankryžos sustoti nereikia, bet jeigu automobilis viršija leistiną greitį, žalias šviesoforo signalas įsijungti nespėja, tad prie sankryžos tenka sustoti ir laukti, kol įsijungs žalias šviesoforo signalas. Tuo siekiama, kad nakties metu, kada mieste transporto eismas neintensyvus, automobiliai neviršytų leistino greičio ir nekeltų papildomos grėsmės.
Dieną šiose sankryžose šviesoforų reguliavimas yra adaptyvus (lankstus), t. y. transporto jutikliai reguliuoja šviesoforų signalų persijungimo tvarką ir trukmę. Jeigu kuria nors kryptimi sankryžoje nėra transporto ar jo intensyvumas nedidelis, tos krypties šviesoforų fazė praleidžiama ar būna minimalios trukmės, o tai leidžia padidinti transporto pralaidumą sankryžose.