Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
anonymous anonymousŠaltinis: Etaplius.lt
„Baroko pasaulėjauta yra žymiai artimesnė šiuolaikiniam žmogui, negu galėtų pasirodyti iš pirmo žvilgsnio „- sako dainininkė Renata Dubinskaitė. Ši atlikėja į Šiaulius atvažiuoja supažindinti su garsiosios baroko kompozitorės Barbaros Strozzi kūryba.
5da5688fc05c2.jpg
-2019-aisiais metais minime vienos pirmųjų moterų kompozitorių Barbaros Strozzi keturių šimtų metų jubiliejų, tačiau Jus esate viena pirmųjų Lietuvoje, taip plačiai pristatanti šios kompozitorės kūrybą. Kada susižavėjote Barbara Strozzi ir kodėl nusprendėte supažindinti Lietuvos klausytojus su šios kompozitorės kūryba?
- Pirmą kartą keletą Barbaros Strozzi kūrinių išgirdau prieš maždaug dešimtį metų. Tuomet iškart sužavėjo emocinė jos muzikos jėga, be galo stipri, įtaigi meilės, ilgesio, skausmo išraiška. Tuo gyvenimo laikotarpiu, kai man pačiai buvo labai sunku, jos kūriniai veikė tiesiog gydančiai – ir leido geriau suprasti, pati ką išgyvenu, ir padėjo išleisti emocijas iš savęs, neužspausti jų viduje. Visada norėjau giliau pažinti šią kūrėją, kurios muzikai pajutau meilę nuo pirmo garso. Jos jubiliejus buvo paskata atsidėti šiai idėjai, surinkti kuo daugiau medžiagos apie jos gyvenimą ir kūrybą, išanalizuoti jos arijas ir kantatas. Strozzi yra aukščiausio lygio kompozitorė, vis dar negavusi deramo pripažinimo. Nors beveik viskas, ką ji sukūrė, dabar yra prieinama ir natų, ir įrašų pavidalu, muzikos istorijoje vis dar pasigendu adekvataus jos kūrybinio palikimo įvertinimo, nors ji yra viena kantatos žanro kūrėjų ir labai savito braižo autorė. Ji nėra viena garsiausių kompozitorių tarp moterų – jos neįmanoma apriboti lyties rėmais. Ji yra viena ryškiausių ankstyvojo baroko kompozitorių apskritai.
- Barbara Strozzi kūrė ir atliko baroko muziką XVII amžiuje. Ar randate jos kūryboje ir XXI amžiuje panašumų ar net aktualias tematikas šiomis dienomis?
- Baroko pasaulėjauta yra žymiai artimesnė šiuolaikiniam žmogui, negu galėtų pasirodyti iš pirmo žvilgsnio. Modernistiniam racionalumui priešinga postmoderni jausena, kaip ir barokas, daugiau pasikliauja jausmais, iracionalumu, kūniškumu. Mums, kaip ir barokiniam žmogui, būdingas dramatiškas, kontrastais persmelktas būties suvokimas – lyg švytuoklės švytuojame tarp optimizmo, tikėjimo mokslo ir technologijų galia, ir tarp pojūčio, kad pasaulis vis tiek neišvengiamai garma į pražūtį, slysta mums iš rankų. Toks yra ir baroko žmogus, pakibęs tarp dangaus ir pragaro, užkariaujantis naujus kontinetus, bet šluojamas nuo žemės klaikia maro šluota. Barokas yra kontrastingas, nevienareikšmiškas, dinamiškas, virpantis. O Strozzi kūryba beveik vien apie meilę, visą jos spektrą nuo ekstazės iki žaurios kančios - apie jausmus, kurie nesikeičia keičiantis epochoms, nes yra įrašyti pačioje žmogaus prigimtyje.
- Renata, esate diplomuota dailės istorijos ir teorijos daktarė, kodėl vis dėlto sugalvojote studijuoti vokalą? Ar muziko karjeroje yra naudingos dailės istorijos ir teorijos žinios?
Nors pradėjau studijuoti vokalą jau būdama “Kristaus amžiaus”, mano meilės dainavimui istorija yra žymiai senesnė ir labai vingiuota. Buvo etapas, kai vienu metu studijavau muzikos ir dailės akademijose (kas, tiesą sakant, nebuvo visai legalu...). Mano abu tėveliai yra muzikantai, tad keistesnis buvo kaip tik dailės atsiradimas mano gyvenime, nes niekas šeimoje ja nesidomėjo. Tad po dailėtyros specialybės posūkis link muzikos man reiškė grįžimą prie savo šaknų, prie savo kraujo. O dailės istorijos ir teorijos žinios bei įgūdžiai yra visiškai pajungti mano muzikinei veiklai – dainuojant senąją muziką absoliučiai būtina mėgti istoriją ir ją studijuoti, taip pat suvokti muziką kitų tos pačios epochos menų konteskte, nes tai suteikia papildomų įžvalgų apie tos epochos pasaulėjautą, padeda interpretuoti muzikos kūrinius.
- Ar esate iki šiol koncertavusi Šiauliuose? Ko norėtumėte palinkėti šiauliečiams?
- Šiauliuose esu koncertavusi porą kartų, abu sykius su duetu “Duo Barocco”, kuriame dainuoju kartu su Saule Šeryte. Tai bus pirmas kartas, kai šiame mieste dainuosiu solo programą, į kurią sudėjau labai daug darbo ir meilės. Noriu palinkėti klausytojams, kad juos užlietų begalinis Strozzi muzikos grožis ir jausmingumas, kad pereitų į kasdienybės rūpesčius įsisukusias jų širdis, išlaisvintų nuslopintas emocijas. Ir kad šios kompozitorės gyvenimo istorija įkvėptų moteris būti atkakliomis ir stipriomis siekiant savo svajonių.