Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
Viktorija ValčiukaitėŠaltinis: Etaplius.lt
Antradienį į Lietuvą grįžo Dakaro ralį sėkmingai įveikęs, bet dėl aukštų vietų dėl technikos problemų nekovojęs Benediktas Vanagas. Jis su šturmanu iš Lenkijos Sebastianu Rozwadowskiui bendroje įskaitoje užėmė 30-ąją vietą.
„Visų pirma, noriu pasveikinti visus lietuvius su pasiektu finišu ir puikiais rezultatais šių metų ralyje“, - vos įžengęs į Vilniaus oro uosto pasitikimo salę sakė B. Vanagas.
Jubiliejinis - 40-asis - Dakaro ralis iš tiesų buvo pažymėtas įspūdingais lietuvių rezultatais. Antano Juknevičiaus ir Dariaus Vaičiulio („Toyota“) ekipažas užėmė rekordinę Baltijos šalims - 12-ąją - vietą, Vaidoto Žalos ir Saulias Jurgelėno („Toyota“) duetas liko 18-as, o Balys Bardauskas pakartojo geriausią Lietuvos motociklininkų rezultatą Dakaro raliuose ir užėmė 81-ąją poziciją.
„Manau, kad lietuviams dešimtukas yra įmanomas. Ar visiems trims ekipažams? Tai, manau, būtų kiek utopiška, bet nieko nėra neįmanoma. Jeigu komandos daug treniruosis, darys teisingus sprendimus, ras partnerius, tai viskas gali būti realu“, - svarstė B. Vanagas.
Su „Toyota“ automobiliu šeštajame savo Dakaro ralyje startavęs B. Vanagas jau pirmuosiuose etapuose Peru susidūrė su technikos problemomis ir ne tik prarado daug laiko, bet ir buvo nubaustas 24 val. bauda. Tai atėmė bet kokias galimybes kautis dėl aukštų vietų, tačiau sportininkai nepasidavė ir atskiruose etapuose ne kartą patekdavo tarp 20 greičiausiųjų. Po nesėkmių pirmąją ralio savaitę B. Vanagas buvo ištaręs, kad jau nori grįžti namo.
ELTA
„Noras grįžti namo yra net kai tau gerai sekasi. Tai yra sudėtingas maratonas, o paprastai žmogus nesidžiaugia, kai gauna nepaprastai didelius išbandymus. Manau, kad bet kuris sportininkas bet kuriame pasaulio čempionate nori važiuoti namo. Ar mums buvo kritusi motyvacija? Na, mes žinojome, kad turime atlikti darbą iki galo ir jį atlikome. Iš esmės, atvažiavome su gerokai daugiau patirties, nei jos turėjome prieš tai. Pavyzdžiui, šiemet supratome, kad komandoje reikia turėti aukšto lygio kartografą, kuris padėtų tiksliau išanalizuoti kelio knygas. Net nežinau, ar Lietuvoje įmanoma rasti tokio lygio kartografą. Apskritai, svajonės mūsų yra be ribų, bet finansai šiokias tokias ribas turi“, - mintimis dalinosi B. Vanagas.
B. Vanagas prisiminė, kad dar praėjusią vasarą jis tikėjosi įsigyti naują automobilį, todėl ir lūkesčiai buvo kitokie. Jis tikisi, kad šiais metais pavyks įsigyti geresnį bolidą.
„Dabar labai sunku pasakyti, ar turėsime naują automobilį. Šiais metais mes planavome turėti visiškai naują automobilį ir šis variantas, kokį mes turėjome dabar, buvo visiškas „Force majeure“. Mes tą sužinojome rugsėjo mėnesį ir to tikėjomės, bet natūralu, kad mūsų tikslas yra turėti konkurencingą automobilį“, - pabrėžė lenktynininkas.
Po pirmųjų etapų praradęs viltis kovoti dėl aukštų vietų, Lietuvos lenktynininkas kalbėjo, kad visos nesėkmės turi priežastis. Tai reiškia, kad prieš lenktynes nebuvo tinkamai padaryti namų darbai, bet kiekvienas Dakaras suteikia naujų žinių.
„Apie kitus metus galvoju, kad Dakaras baigiasi, prasideda Dakaras. Tai reiškia, kad jau dabar mes turime pradėti daryti maksimaliai išmintingus sprendimus, kad išvengtume klaidų, kurias padarėme šiais metais ir galėtume būti geri kitais. Sprendimų yra nemažai - tiek technikoje, tiek komandos sudėtyje. Net ir po šešerių metų Dakare mes pamatėme dalykus, kuriuos reikia tobulinti norint konkuruoti su geriausiais lenktynininkais“, - kalbėjo B. Vanagas.
B. Vanagas taip pat pridūrė, kad svarstys galimybę savo komandoje turėti antrą ekipažą, nes tokiu atveju, komandą aptarnautų du sunkvežimiai, o visas personalas galėtų dirbti dar produktyviau.
„Jeigu mėginsime turėti antrą ekipažą, tai arba susitarsime su vienais iš lietuvių, arba turėsime kooperuotis su kitomis komandomis. Nes tokio serviso palaikymo, kurį turime dabar, yra kiek mažoka. Rizikos atveju, tu gauni pagalbą, bet stipriai per vėlai“, - teigė B. Vanagas.
Šių metų Dakaro ralio nebaigė apie pusė automobilių bei apie trečdalį motociklininkų. Ne vienas sportininkas prisipažino, kad šis Dakaro buvo sunkiausias per visą istoriją. Su tuo sutiko ir B. Vanagas.
„Šių metų Dakaro trasa buvo labai techniška, tikrai labai sudėtinga. Nemanau, kad ji labai stipriai išgąsdino lietuvius, nes mes tokie esame, kad mums kuo sunkiau - tuo geriau. 28 Dakarus įveikęs Miko Hirvoneno šturmanas Andreasas Schulzas sakė, kad neatsimena per savo karjerą tokio sunkaus Dakaro. Jeigu tokie žmonės taip sako, tai greičiausiai taip ir buvo“, - šypsojosi B. Vanagas.
Po šių metų lenktynių iš Dakaro ralio traukiasi keletą pastarųjų metų šiose varžybose dominavusi „Peugoet“ komanda. B. Vanagas nemano, kad dėl to konkurencija ralyje sumažės.
„Peugeot“ pasitraukimas iš Dakaro reiškia, kad ralyje nebebus keturių labai greitų automobilių, bet šiame sporte visą laiką vyksta potvyniai, atoslūgiai. Vienos kompanijos išeina, kitos ateina. Labai gali būti, kad „Peugeot“ automobiliai bus nupirkti. Žinau, kad jau yra jais besidominčių, kurie gali pratęsti „Peugeot“ temą. Didelių pokyčių būti neturėti, o konkurencija tikrai nebus mažesnė. Šiaip, mano nuomone, anksčiau Dakare yra buvę dar konkurencingesnių metų“, - kalbėjo B. Vanagas.