Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
Reporteris AgnėŠaltinis: Etaplius.lt
Artėjantis atnaujintų bendrojo ugdymo programų kaitos procesas skatina Šiaulių Stasio Šalkauskio gimnazijos mokytojus ruoštis priimti naują požiūrį į savo vaidmenį pamokoje, t. y. tapti mokymosi proceso ir patirčių įgijimo koordinatoriais, ir iš esmės keisti mokymo(si) procesą, nukreiptą į septynių kompetencijų ugdymą. Kyla poreikis kurti tokią mokymosi aplinką, kuri skatintų mokinius aktyviai įsitraukti į veiklą, padėtų konstruoti jų žinias ir įgūdžius, o mokytojams padėtų stebėti, vertinti kompetencijomis grįstą asmenybės ūgtį ir modeliuoti ugdymo procesą atsižvelgiant į mokinių gebėjimus, poreikius.
Šiais mokslo metais Šiaulių Stasio Šalkauskio gimnazijos mokytojai tęsia tarptautinio „Erasmus+KA1” projekto „IQ+EQ=laimės architektūra“veiklas ir tobulina profesines kompetencijas.
2021 m. spalio 4-9 dienomis anglų kalbos mokytoja Margarita Gudeikienė, kūno kultūros mokytoja Alma Adomaitienė ir dailės mokytoja Jolita Šlivinskienė dalyvavo kvalifikacijos tobulinimo kursuose „Minkštieji įgūdžiai stipriems mokytojams” Florencijos mieste, Italijoje. Kursų metų mokytojos mokėsi, kaip įtraukti minkštųjų įgūdžių ugdymą ne tik į popamokinę veiklą, bet ir mokant(-is) mokomojo dalyko. Dirbdami grupėse mokytojai turėjo galimybę išmėginti konkrečius mokymo(-si) metodus, kaip lavinti „minkštuosius įgūdžius”. Diskusijose su mokytojais iš Bulgarijos, Lenkijos, Čekijos, Kroatijos, Graikijos ir Serbijos kilo naujų idėjų problemų sprendimui, aktyvaus klausymo mokymui, empatijos ugdymui bei emocinio klimato gerinimui.
Anot mokytojos Margaritos Gudeikienės,„Kursuose įgyta patirtis, naujai užmegzti ryšiai su kitų šalių mokytojais, teigiamos emocijos - viskas nusės į gimnazijoje verdantį gyvenimą, kuriame svarbus kiekvienas mokinys, jo tėveliai ir globėjai, mokytojas ar bet kuris darbuotojas”.
Šių metų kovo 6 – 12 dienomis pilietiškumo ugdymo ir etikos mokytoja Aušra Stonytė-Margienė, etikos ir karjeros ugdymo mokytoja Dovilė Gulbinskienė ir anglų kalbos mokytoja Žaneta Sabuckienė vyko į mokymus Tenerifės saloje, Ispanijoje. Mokymų tema – „Emocinis intelektas ir koučingo įgūdžiai mokytojams bei kitiems mokyklos ir suaugusiųjų švietimo darbuotojams“.
Mokytojos susipažino su koučingo priemonėmis ir strategijomis, skirtomis skatinti ir gerinti mokinių mokymo(si) procesą, pasiekimus bei emocinį intelektą. Kursų dalyviai praktiškai išbandė konkrečias koučingo veiklas, darbo metodus ir priemones, kurias galės panaudoti savo mokykloje, gavo konkrečių idėjų, kaip valdyti sudėtingas situacijas mokykloje, pvz., motyvacijos ir bendravimo trūkumą, apatiją. Dalyviai keitėsi gerąja patirtimi apie emocinį intelektą su mokytojais ir švietimo darbuotojais iš įvairių Europos (Lietuvos, Islandijos, Belgijos, Vengrijos bei Čekijos) šalių, dalijosi įžvalgomis apie savo šalies švietimo sistemą.
Pasak dalyvavusių mokymuose gimnazijos mokytojų: „Parsivežta patirtis bus naudojama ne tik pamokose, bet ir rengiant nuoseklų socialinio - emocinio ugdymo gimnazijoje planą“.
Šių metų kovo 13 – 19 dienomis vyko kvalifikacijos tobulinimo kursai „Elektroninis vertinimas: mokymosi vertinimas/vertinimas mokymuisi naudojant skaitmeninius įrankius“, Funšalio mieste, Madeiros saloje, Portugalijoje. Šiuose kursuose technologijų mokytoja Jūratė Burneikienė, anglų kalbos mokytoja Jurgita Ribikauskienė ir geografijos mokytoja Indrė Staliorevičienė tobulino skaitmenines kompetencijas ir įgijo žinių apie skaitmeninius (įsi)vertinimo įrankius apibendrinamajam ir formuojamajam vertinimui.
Mokytojos turėjo galimybę stebėti biologijos ir psichologijos pamokas Funšalio dr. Ângelo Augusto da Silvos vidurinėje mokykloje, susipažinti su Portugalijos švietimo sistema.
Pasak mokytojos Jurgitos Ribikauskienės:„Kursų metu susipažinome ir išbandėme skaitmeninius įrankius, tokius kaip e.portfelis, Wordpress,Open Badges, kurie galėtų būti naudojami mokymosi procesui individualizuoti, mokinio asmeninei ūgčiai siekti, motyvuotų mokinius tobulinti socialines emocines kompetencijas ir aktyviai dalyvauti visuomeninėje, pilietinėje veikloje...“.
Šiaulių Stasio Šalkauskio gimnazijos mokytojai aktyviai įsitraukdami į tarptautinio „Erasmus+KA1” projekto „IQ+EQ=laimės architektūra“ veiklas ir dalyvaudami kvalifikacijos tobulinimo kursuose įgyjo naujų žinių ir įgūdžių, kuriuos pritaikys praktiškai ugdymo procese, organizuodami įvairias veiklas ne tik mūsų gimnazistams, bet ir kitų mokyklų mokiniams, o taip pat supažindins su naujais metodais kolegas savo organizacijoje ir kitose mokyklose. Tikimąsi, kad naujų metodų taikymas padės mokiniui geriau pažinti save, stiprins motivaciją mokytis ir lyderistę.
Projektą koordinuoja anglų k. mokytoja Jurgita Ribikauskienė. Projektas finansuojamas iš Europos Sąjungos „Erasmus+“ programos.
Straipsnį parengė: geografijos mokytoja Indrė Staliorevičienė
Remiams turinys