Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
Budintis BudėtojasŠaltinis: Etaplius.lt
Šiaulių miesto savivaldybės ir jai pavaldžios UAB „Busturas“ vadovai vis dar bando pateisinti sprendimą nuo kovo 1d. 5 centais branginti miesto maršrutinių autobusų vienkartinius elektroninius bilietus – nuo buvusių 0,49 iki 0,54 centų. Tam praėjusią savaitę po ilgai užsitęsusių aštrių diskusijų pritarė miesto taryba, tačiau klausimas vis dar aktyviai linksniuojamas viešojoje erdvėje ir sulaukia, švelniai tariant, ne tik plojimų. Kiek nugesinti emocijas mėginta specialiai surengtoje spaudos konferencijoje, kurioje savivaldybės administracijos direktorius paaiškino, kad brangesnių bilietų pageidavo patys keleiviai.
„Praeito ketvirtadienio tarybos posėdis ir jo svarstomas klausimas dėl bilietų kainų peržiūrėjimo keleiviams iššaukė tokią diskusiją, gal, manyčiau, ne tokią proporcingą, kad kilo klausimas, lyg ir „Busturas“, ir administracija nejautriai elgiasi su keleiviais… daro apklausas, kurios kažkokios neatitinkančios ir tokiu būdu nėra to kontakto, kuris turėtų būti. Tai norėtumėm pasakyti, kad visgi mes, kaip administracija ir savivaldybė, kaip „Busturo“ savininkai, matydami susikaupusias neišspręstas „Busturo“ problemas, suprantame, kad jų nematyti ir toliau šitaip gyventi gal ir galima, bet tikrai nebūtų sąžininga ir pagrįsta tokia pozicija. Dėl to, įsigilinus į visą šitą situaciją, kokia šiandien yra „Busture“, mes nuolat irgi ieškojome būdų, kaip visa šita reikėtų spręsti. Ir savivaldybės biudžeto šaltinis – ne vienintelis šaltinis, kuris galėtų šitas problemas spręsti. Todėl teko analizuoti ir paties „Busturo“ visas galimybes“, - šitaip painiai Šiaulių miesto savivaldybės administracijos direktorius Antanas Bartulis pradėjo spaudos konferenciją.
Kalbėdamas apie „Busturo“ problemas administracijos direktorius atkreipė dėmesį, kad šiai dienai joms išspręsti reikėtų bent 2 milijonų eurų. Kiek mažiau nei pusę, tačiau dukart daugiau nei pernai – 800 000 eurų – šiems metams iš savo biudžeto atriekė savivaldybė. Dar apie trečdalį milijono tikimasi surinkti kaip tik iš padidinto vienkartinio elektroninio bilieto mokesčio.
O dėl jo, kaip tikina A. Bartulis, buvo atsiklausta keleivių. Jis turi omenyje praėjusių metų rudenį inicijuotą gyventojų apklausą, kurioje teirautasi, ar jie sutiktų už bilietą mokėti 0,05 – 0,07 euro centų brangiau, jei „Busturas“ įsigytų 20 visiškai naujų autobusų. Niekur oficialiai apklausos rezultatai skelbti nebuvo, tačiau, kaip dabar sako administracijos direktorius, iš 700 tuomet balsavusių šiauliečių, beveik pusė – 48% - pageidavo naujų, patogesnių, modernių autobusų ir sutiko už bilietą mokėti brangiau.
Visgi galiausiai nuspręsta naujų autobusų nepirkti, bet bilietus vis tiek branginti.
„Kai mes turėjom kontaktą su vienais autobusų pardavėjais, jie siūlė 20 naujų autobusų, kurie kainuotų gal 200 000 – 220 000 eurų už kiekvieną. Akivaizdžiai pamatėme, kad tas 20-ies autobusų projektas mums iš karto iššaukia didžiulį 4 milijonų poreikį. Ir kalbėti apie vieno tiktai bilietėlio kainos pakėlimą, mes tikrai negalime. Neišvengiamai mums būtų reikėję visą kainodarą pakeisti – visų bilietėlių. Tai dėl to ir buvo inicijuota pasitikrinti, kaip tie keleiviai priimtų va tokį – jūs gaunate 20 naujų autobusų, bet suprantate, kad jie nebus nemokamai. Ir su ta intencija buvo padaryta apklausa. Ir tie 47%, kurie pasakė, kad „Nu mes suprantame, kad nemokamų pietų nebūna, jeigu einam į komfortą, turime būti pasiruošę už jį susimokėti“ - jie išsakė nuomonę, mes supratome, kad tai galėtų būti diskusija . Tačiau matydami, kad tai vis tiek didelė naštą, modeliavom, kad savivaldybei ir pačiai 2018 metais reikės apie 800 000, o tai jau yra savivaldybės prisidėjimo viršutinė riba, mes tiesiog to 20-ies naujų autobusų projekto vystymo idėjos atsisakėme. Tačiau kontaktas su keleiviais, pagarbus jų pasiklausimas nuomonės, mums įdavė tam tikrus įgaliojimus kalbėti, svarstyti. Ir mes atėjome dabar vat prie va šito vienkartinio bilietėlio pakėlimo 5-iais centais“, - aiškino A. Bartulis.
Tiesa, viešuoju transportu besinaudojantys šiauliečiai vis dėlto sulauks 12-os jau seniau žadėtų naujų autobusų. Tik jie už daugiau nei 2,5 milijono eurų bus perkami pagal kitą programą - iš ES lėšų, o savivaldybė prisidės 15%. Su 20-imčia autobusų, minėtų apklausoje, kuriuos neva svarstė pirkti savivaldybė, jie nieko bendra neturi.
Kokias dar „Busturo“ problemas ketinama spręsti už 2 milijonus eurų, kaip bus gerinamos sąlygos bendrovės darbuotojams ir ar teigiamus pokyčius pajus keleiviai – išsamiai vaizdo reportaže.