PRAMOGOS
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Verslas2020 m. Birželio 30 d. 15:13

Interneto svetainės kūrimas: ką reikia žinoti apie jos lankytojus?

Lietuva

Etaplius.lt nuotr.

Reporteris AustėjaŠaltinis: Etaplius.lt


136853

Yra daugybė įvairiausių straipsnių apie tai, kaip vyksta interneto svetainių / tinklalapių kūrimas ir kaip tinkamai įgyvendinti visus šio proceso žingsnius, pristatomi pagrindiniai efektyvaus interneto svetainės kūrimo principai bei metodai. Šiame straipsnyje dėmesys bus sutelktas į interneto svetainės lankytojus – pagrindinius interneto svetainės vertintojus.

Prieš užsiimant interneto svetainės kūrimu, pirmiausia reikia suprasti, koks vartotojų santykis su svetaine, kaip jie mąsto ir kokie yra pagrindiniai vartotojų elgesio modeliai.

Iš esmės vartotojų įpročiai internete nesiskiria nuo klientų įpročių fizinėje parduotuvėje. Lankytojai žvelgia į kiekvieną naują puslapį, perskaito dalį teksto ir paspaudžia pirmąją nuorodą, kuri patraukia jų dėmesį arba yra susijusi su tuo, ko jie ieško. Interneto svetainėje ar puslapyje yra daugybė elementų, į kuriuos vartotojai net neatsižvelgia. Dauguma vartotojų ieško tik jiems aktualios, įdomios ar naudingos informacijos ir tuo apsiriboja. Jei atrasta interneto svetainė / tinklalapis neatitinka vartotojų lūkesčių, pastarieji grįžta atgal ir paieškos procesą pradeda iš naujo.

Tad, ką reikėtų žinoti apie interneto svetainės lankytojus?

Vartotojai vertina svetainės turinio kokybę ir patikimumą. Jei interneto svetainės / tinklalapio kūrimas vyksta kuriant aukštos kokybės turinį, vartotojai svetainėje pasilieka ilgiau ir dar rekomenduoja joje apsilankyti savo pažįstamiems. Dėl šios priežasties tinkamai sukurtos aukštos kokybės turinio svetainės per metus sulaukia itin didelio lankytojų srauto. Turinys yra svarbesnis interneto svetainės elementas, nei dizainas.

Vartotojai neskaito turinio nuosekliai, o tik skenuoja pateiktą informaciją, ieškodami raktinių žodžių, susijusių su puslapio turiniu.

Vartotojai yra nekantrūs ir nori, kad jų smalsumas ar informaciniai poreikiai būtų patenkinti nedelsiant. Kad interneto svetainės kūrimas būtų sklandus, reikėtų vadovautis vienu paprastu principu ir neužmiršti, kad jei svetainė negali patenkinti vartotojų lūkesčių, vadinasi, interneto svetainės kūrėjui nepavyko tinkamai atlikti savo darbo ir greičiausiai verslas praras lankytojų srautus, o kartu su jais – ir pinigus (galimybę džiaugtis didesniu pelnu). Kuo didesnis informacinio turinio perteklius (arba turinys netikslus, nepatrauklus) ir kuo mažiau intuityvi svetainės navigacija, tuo labiau vartotojai nori palikti interneto svetainę ir ieškoti alternatyvų konkurentų svetainėse.

Vartotojai neatlieka optimalaus pasirinkimo. Vartotojai neieško greičiausio būdo, kaip surasti reikalingą informaciją. Jie taip pat neieško jiems reikalingos informacijos užeidami į kiekvieną paieškos sistemoje pateiktą svetainę. Dažniausiai interneto vartotojai renkasi vieną iš pirmųjų paieškos sistemos rezultatų. Kai tik jie suranda nuorodą, kuri bent iš pirmo žvilgsnio atrodo susijusi su jų tikslu, labai didelė tikimybė, kad ji bus iškart spustelėta ir vartotojas joje apsilankys (ar netgi praleis daugiau savo laiko naršydamas). Nors optimizuoti interneto puslapį yra sudėtingas darbas, reikalaujantis ir profesinių žinių ir laiko, tačiau vartotojų patenkinimas būna žymiai efektyvesnis. Dėl šios priežasties interneto svetainių / tinklalapių kūrimas turi būti patikėtas profesionalams.

Vartotojai nori interneto svetainę valdyti savarankiškai. Ne kartą įsitikinta, kad vartotojai nori patys gebėti valdyti savo naršyklę ir pasikliauti svetainėje pateiktais duomenimis. Pavyzdžiui, jie nenori, kad netikėtai atsirastų nauji langai (su reklamomis ar pasiūlymais) tuo metu, kai jie ieško jiems reikalingos informacijos. Be to, svetainėje vartotojai nori matyti mygtuką „atgal“, kuriuo pasinaudoję galėtų grįžti į ankstesnį puslapį. Taigi, įvertinus interneto svetainių kūrimo praktiką, galima daryti išvadą, jog niekada nereikėtų diegti funkcijos, kuomet naujuose naršyklės languose siūlomos tam tikros nuorodos, blaškančios vartotojus, kai jie ieško reikalingos informacijos.

Tad neklysta tie, kurie įsitikinę, kad interneto svetainės kūrimas turi prasidėti nuo būsimų lankytojų analizės.

Remiamas turinys