Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
H. Žustauto asmeninio archyvo nuotr.
Reporteris SkaistėŠaltinis: Etaplius.lt
Nemalonus incidentas ketvirtadienį įvyko Trakuose. Treniruotės metu, po susidūrimo su akademinio irklavimo atstovais, buvo sudaužyta pasaulio čempionatui besiruošiančių kanojininkų Henriko Žustauto ir Ilja Davidovskio kanoja. Nukentėjo ir irkluotojai - jų valties priekis taip pat nulūžo.
Tiek sportininkai, tiek federacijų atstovai šiuo metu sprendžia susidariusią situaciją. Nors nuomonės išsiskyrė, kaltinimais nesišvaistoma.
„Vyko treniruotė ir po tam tikros atkarpos Ričardas Nekriošius ir Andrejus Olijnikas priplaukė prie katerio pasitikrinti, kokia yra laktato koncentracija kraujyje. Mes su Ilja sportuojame kartu ir priplaukėme šalia atsigerti. Tai vyko ketvirtajame takelyje, kuris pagal taisykles turi būti laisvas. Taip pat visa distancija nuo 500 m iki finišo buvo laisva. Pamatę irkluotojus, visi pradėjo šaukti, kad stabdytų, bet jie to padaryti nespėjo ir jie trenkėsi į mūsų valtį. “, - situaciją naujienų agentūrai ELTA paaiškino H. Žustautas.
Panašiai kalbėjo ir baidarininkas R. Nekriošius, kuris su A. Olijniku incidento išvengė.
„Mes sustojome žinodami, kad tas takelis visada būna laisvas. Labai keista, kad „akademistai“ nepamatė, jog mes sustojome ir irklavo šiame take. Mums šiek tiek pasisekė, kad mes buvome kitame katerio šone negu kanoja, todėl mūsų nekliudė“, - pridūrė R. Nekriošius.
Lietuvos irklavimo federacijos prezidentas Dainius Pavilionis pabrėžė, kad kanojininkai neturėjo teisės skersai sustoti viduryje trasos.
„Yra trasos taisyklės, kurios pakabintos ant irklavimo centro sienos. Ten parašytos visos taisyklės ir kuriuose takeliuose reikia irkluoti. Mano sportininkai buvo savo trasoje, o kanojininkai stovėjo skersai distancijos. Nesvarbu, ar takelis laisvas, ar ne, jie stovėjo skersai trasos. Ketvirtas takelis laisvas būna varžybų metu. Treniruotėse laisvų takelių nėra. Juk autostradoje kai sustoji skersai, koks skirtumas, ar laisva juosta, ar ne. O mūsų irkluotojai irklavo nugara, nematė, kas yra už jų. Pats buvau įvykio vietoje ir mačiau, kaip atrodo valtys. - Eltai sakė D. Pavilionis. - Dabar reikia remontuotis valtis ir viskas, o mes - federacijos - tarpusavyje išsispręsime. Mes draugiškai gyvename viena šalia kitos, gerbiame vieni kitus ir kompromisą visada atrandame“.
Lietuvos baidarių ir kanojų irklavimo (BKI) prezidentas Romualdas Petrukanecas taip pat kriminalo neieško, tik apgailestavo dėl prarasto laiko ruošiantis planetos pirmenybėms.
„Esame apmąstymuose, ką reikia daryti, nes iš esmės kalti yra ir vieni, ir kiti. Vieni toje vietoje neturėjo būti, o kiti irgi netinkamoje vietoje stovėjo. Dabar vertiname nuostolius ir ieškome, kaip valtis galima sutaisyti, - teigė BKI prezidentas - Pasiruošimo planų nekoreguosime. Tik dėl inventoriaus yra sudėtinga. Tai jau antra H. Žustauto ir I. Davidovskio valtis, kuri sudužo šiemet. Pirma šiuo metu yra remontuojama. Bandome derintis su abiejų valčių gamintojais ir žiūrėsime, kuri greičiau bus suremontuota arba gausime kitą kanoją. Tada ir tęsime pasiruošimą“.
Pasaulio baidarių ir kanojų irklavimo čempionatas vyks rugpjūčio 21-25 dienomis Vengrijoje.
ELTA