PRAMOGOS
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Kultūra2018 m. Gegužės 17 d. 16:38

Impulsas mokyklai tobulėti ir keistis

Marijampolė

Loreta AkelienėŠaltinis: Etaplius.lt


38154

Marijampolės „Ryto“ pagrindinė mokykla dalyvauja ES finansuojamuose dviejuose „Erasmus + KA 2“ projektuose: „Su menais mokyklose smagiau“ (2016–2018) ir „Vaikščiojimas gyvenimo linija“ (2017–2019).


Foto galerija:

12.jpg
13.jpg
14.jpg

Šių veiklų nauda mokyklos bendruomenei sunkiai išmatuojama. Vaikai gauna puikią galimybę keliauti ir pažinti kitų šalių kultūrą, tradicijas, plėsti akiratį, tobulinti užsienio kalbos įgūdžius. Šios kelionės – unikali galimybė patirti įsimintiną gyvenimo nuotykį. Mokiniai išmoksta vertinti, suprasti ir pažinti kitų šalių jaunimo gyvenimą, pastebi jo skirtumus, tobulina anglų kalbos žinias, susiranda draugų, įgyja daugiau geografijos, istorijos, etikos žinių, ugdosi kūrybiškumą, puoselėja pilietiškumą, susipažįsta su kitų šalių švietimo sistemomis.

Kartu su projekto „Su menais mokyklose smagiau“ partneriais mokiniai tobulino savo gebėjimus teatrų festivalyje Lietuvoje, menų plenere Portugalijoje, muzikos festivalyje Italijoje, šokių festivalyje Bulgarijoje, o visos minėtos meninės veiklos buvo pristatytos finaliniame festivalyje Stambule gegužės 6–12 dienomis.

„Vaikščiojimas gyvenimo linija“ skatina kultūrinį, istorinį pažinimą, ugdo sveiką gyvenseną. Mokiniai įveikė 15 km žygį Lietuvoje „Partizanų takais“, 16 km žygį Vokietijoje „Hermannsdenkmal“, o Miunsterio mieste ir Bielefeldo miške 7 km žygyje žaidė „geokešingą“ – naudodamiesi GPS ir interneto galimybėmis ieškojo paslėptų lobių. Kuri šalis rado lobį, ta dainavo liaudies dainą. Lietuvių liaudies dainos skambėjo dažniausiai.

Mokytojai šiuose projektuose kelia savo kvalifikaciją, mokosi kalbų, dalijasi gerąja patirtimi, plečia akiratį, lygina švietimo sistemas. Jiems atsiveria puiki galimybė susipažinti su kitų šalių pedagogų padarytais atradimais, sėkmingos patirties pavyzdžiais. Tai skatina kūrybiškai mąstyti, daryti prasmingas įžvalgas. Beveik visi dalyvavusieji profesinio tobulinimosi veiklose užsienio šalyse nurodo nuostatų kaitą: mokytojai tampa atviresni pokyčiams ir inovacijoms. O mokykla gauna stiprų impulsą tobulėti ir keistis.

Ramunė JUKNELIENĖ

Nuotrauka iš asmeninio autorės albumo