Ilgai lauktas žiedas jau kelia vairuotojų pasipiktinimą

Šiauliai
Stopkadras. Pagalba vairuotojams Siauliuose įrašas.
Mindaugas Laurinaitis Etaplius žurnalistas
Šaltinis:  Etaplius.LT

Prieš mėnesį užbaigtas Baltų/Išradėjų gatvių žiedas jau kelia vairuotojų pasipiktinimą. Miesto valdžios dešimtmečio projektu pavadintas statinys, panašu, buvo suprojektuotas prieš gerą dešimtį metų ir neatnaujintas, pritaikant pagal dabartinius ar išaugusius eismo srautus. Avarijos čia tarsi užprogramuotos, pastebi šiauliečiai. Kalbinti policijos pareigūnai pripažįsta, kad įrengiant žiedą padaryta neaiškumų, tačiau negaili kritikos ir paties eismo dalyviams.

Baltų / Išradėjų gatvių žiedas įrengtas vidinio aplinkkelio, kuris sujungia Serbentų / Pramonės gatvių sankryžą, jungtyje. Ateityje dar planuojama, kad šis žiedas sujungs automobilių srautą pratęsus Aukštabalio gatvę nuo Tilžės.

Jau dabar akivaizdu, kad automobilių srautas šia jungtimi bus didžiulis. Miesto valdžia šį projektą pavadino dešimtmečio darbu, kuris svarbus ne tik Šiauliams, bet visai Lietuvai. Mero Artūro Visocko teigimu – aplinkkelis neturi analogų šalyje. Valdžia džiaugėsi, kad projekto sąmata ne tik, kad neišaugo, bet sugebėta darbus padaryti sutaupius lėšų ir laiku.

Negailėjo kritikos

Tačiau nepraėjus nei mėnesiui, vairuotojai negaili karčių žodžių šiam žiedui. Socialiniame tinkle po Kalėdų pasidalintas vaizdo registratoriaus užfiksuotas atvejis, kai dviem eismo juostomis į žiedą atvažiavę automobiliai išvažiuoti kitame išvažiavime gali tik viena eismo juosta. Vos neįvyksta eismo įvykis, nes antra juosta važiavęs baltas automobilis nespėja laiku persirikiuoti.

„Na, profesionalai, kas čia negerai? Ten, matau, dauguma taip važiuoja“, – klausia vaizdo įrašu pasidalinęs vairuotojas.

Per tris dienas įrašas sulaukė daugiau nei dviejų šimtų komentarų.

„Viskas įprastai. Šiauliuose sankryžos projektuojamos, kad gražiai atrodytų iš viršaus filmuojant ar fotografuojant su dronu. Neretai su sveiku protu jos niekaip nesusijusios. Kažkas neadekvatus taip suprojektuoja, kad važiuodamas turi būti slalomo meistras, kad nevažiuoti per pribraižytas linijas. Nespėja atidaryti sankryžos, o bortai ir tvorelės jau nubalnoti, sulankstyti, nes neįsitenka sunkiasvoris transportas. Keisčiausia, kad niekam tas nekliūna ir viskas toliau tęsiasi“, – piktinosi vienas iš komentatorių.

„Ir ne tik. Baltų-Gegužių. Bačiūnų-Pramonės. Basanavičiaus-Pakruojo. Radviliškio-Dubijos. Ežero-Tilžės. Įvažiavimas į Akropolį/Lidl aikšteles“, – jam pritarė kitas ir vardino problemines atnaujintas sankryžas.

Kiti piktinosi, kad patys vairuotojai susikuria taisykles ir nežiūri į kelio ženklinimą.

„Toks jausmas, kad puse Šiaulių teises nusipirkę turi. Kai pora žiedų tėra su atskirom aptvertom juostom, tai taip, čia šitas jau sudėtingas, kai įeina du keliai, o išeina tik vienas“, – ironizavo kitas komentatorius.

„Kadangi Šiauliai mėgsta „saugumo“ saleles, vietoj dviejų išvažiavimų padarė vieną ir vietoj normalaus išvažiavimo padarė salelę, linijos pagal projektą žiedo liko, o kelio projektą pakoregavo... Pačią pirmą dieną nuo atidarymo žiedas užkliuvo“, – stebėjosi kitas.

Buvo keletas komentarų, kur vairuotojai pasigedo vertikalaus kelio ženklinimo. Šiuo metu yra tik horizontalus, kuris, kaip pastebėjo komentatoriai, pasnigus lieka nematomas.

Neaiškumų reikėtų vengti projektuojant

Portalas Etaplius.lt pasikalbėjo su Šiaulių kelių policijos atstovu Teisučiu Beržinsku. Pareigūnas yra taip pat ir Šiaulių miesto savivaldybės Saugaus eismo komisijos narys. Pasak pašnekovo, žiedas galimai planuotas prieš beveik dešimt metų, neįvertinus dabartinių išaugusių eismo srautų.

„Žiedas suprojektuotas neįvertinus galimo automobilių srauto padidėjimo. Pavyzdžiui, Gardino/Lyros žiedas projektuotas su 20 proc. atsarga, todėl išaugus eismo srautui, žiedas susitvarko. Siūlysime įrengti vertikalųjį ženklinimą, kad vairuotojams būtų aiškiau, kaip važiuoti per žiedą. Dabar pasnigus buvo matyti, kad automobiliai važiuoja tik viena eismo juosta“, – komentavo specialistas.

Pareigūnas pripažino, kad ir patys vairuotojai dažnai važiuoja neįvertindami eismo sąlygų arba susikurdami savo taisykles.

„Tikrai taip, nemažai tokių, kurie važiuoja, kaip jiems patogu toje situacijoje. Projektuojant tokias sankryžas, žiedus, reikia stengtis, kad nepatogumų būtų kuo mažiau ir eismo dalyviams privažiavus nereikėtų ilgai galvoti, kaip važiuoti toliau“, – teigė Teisutis Beržinskas.

Paklaustas, ar policijos duomenimis šiame žiede nebuvo fiksuota eismo įvykių, pašnekovas teigė, kad jeigu ir buvo, tai jie – neįskaitiniai.

„Mes fiksuojame įskaitinius eismo įvykius, jeigu yra nukentėjusiųjų. Kitu atveju vairuotojai užpildo eismo įvykio deklaracijas ir išsiskirsto. Tad įskaitinių eismo įvykių šiame žiede nefiksavome. Vienas įskaitinis įvykis buvo toje naujoje aplinkkelio gatvėje už žiedo“, – teigė pareigūnas.