Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
BNS/Fotobankas nuotr.
Reporteris SkaistėŠaltinis: Etaplius.lt
Naudotų automobilių pirkėjams visame pasaulyje kyla ta pati problema – apgavystės naudotų automobilių rinkose. Mėgindami parduoti transporto priemones su suklastotais odometro rodmenimis ar kita nuslėpta informacija nesąžiningi automobilių pardavėjai nori kuo labiau išpūsti savo pelno maržą.
Mėginant užkirsti kelią sukčiavimui įkurta „Association of Automotive Intelligence“ (AAI) asociacija. Organizacija savo skaidrumo misiją pradės penkiose Europos šalyse: Lietuvoje, Čekijoje, Vengrijoje, Lenkijoje ir Rumunijoje. Šiose šalyse bus edukuojami automobilių pirkėjai bei kuriamas dialogas su valstybinėmis institucijomis tam, kad nusikalstama veika automobilių prekyboje baigtųsi.
Kaip tvirtina asociacijos prezidentas Matas Buzelis, šios, ne pelno siekiančios, organizacijos idėja yra padėti rasti sprendimus automobilių rinkos skaidrumo problemoms išspręsti, pasitelkiant gerąsias praktikas bei pavyzdinius precedentus.
„Daugybė automobilių pirkėjų pernelyg lengvai pasitiki pardavėjais. Šie dažnai neatskleidžia svarbių faktų apie transporto priemonę, todėl pirkėjai rizikuoja nukentėti. Matome, kad valstybiniu lygmeniu neskiriama užtektinai dėmesio skaidrumo problemoms spręsti, todėl jaučiame, kad suvienydami už skaidrią rinką pasisakančius verslus ir institucijas galime kalbėti garsiau nei bet kada anksčiau“, – aiškina M. Buzelis.
AAI („Association of Automotive Intelligence“) organizacija vienija visas suinteresuotas grupes, kurios mato prasmę į automobilių rinkas visame pasaulyje įnešti daugiau skaidrumo, aiškumo ir pasitikėjimo. Lietuvos valstybinės institucijos, naudotų automobilių verslai, duomenų įmonės, startuoliai bei su automobiliais susijusios bendrovės kviečiamos prisijungti prie organizacijos.
M. Buzelis pažymi, kad susivienijus ir susibūrus į automobilių pirkėjus orientuotą, gerą reputaciją turinčių įmonių ir institucijų grupę, situacija naudotų transporto priemonių rinkose gali pasikeisti. Naujai įsteigta organizacija taikosi į globalių organizacijų sprendimų priėmėjus. Bus reikalaujama didesnės pirkėjų apsaugos.
as – užtikrinti, kad būtų apsaugotas viešasis interesas. O kad to pasiektume, turime veikti išvien su valstybinėmis institucijomis, savo reputaciją saugančiais pardavėjais ir su automobiliais susijusiomis IT bei duomenų bendrovėmis. Kviečiame prisijungti ir skelbimų platformas, ir startuolius, ir kitas, už skaidrią naudoto transporto prekybą pasisakančias įmones“, – teigia organizacijos prezidentas M. Buzelis.
ELTA