Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
Budintis BudėtojasŠaltinis: Etaplius.lt
Šiuo metu vykstantys magistralinio kelio A11 Šiauliai-Palanga, ties vadinamąja Kuršėnkelio pervaža, rekonstrukcijos darbai pamažu artėja finišo tiesiosios link. Sena kelio danga nuo Šiaulių aplinkkelio iki geležinkelio pervažos jau atnaujinta – nulietas naujas asfaltas. Tuo metu kitoje kelio pusėje sena danga tik ką nuimta. Tiesa, kol kas kelio rekonstrukcija besidžiaugiančių maža. Anaiptol, esą it pelės spąstuose jaučiasi vietos gyventojai, kuriems nerimą kelia saugumo neužtikrinantis eismo reguliavimas šiame kelio ruože.
„Įkalinti" Voveriškių gyventojai
„Aš išvažiuoju iš Voveriškių ir nematau nei vieno iš eismą reguliuojančių šviesoforų, esu tarp jų. Jeigu mašinų virtinė važiuoja, suprantu, kad dabar į kelia įvažiuoti negaliu. Bet vakare, kuomet nėra jokio judesio, aš nežinau, man dega žalias ar raudonas šviesoforas. Kaskart rizikuoju ir sukuosi. Tačiau atstumas iki Šiaulių miesto yra nemažas, apie pusė kilometro. O jeigu koks autobusas iš priešais išdygtų?" – apie situacija pasakoja vietinė gyventoja Rasa.
Ši pašnekovė – tik viena iš daugelio, kaip pati sako, pakliuvusi į rangovų spąstus.
Įvažiuoti į remontuojamą kelią Šiauliai-Palanga, kurį reguliuoja du šviesoforai, esantys kelio pradžioje ir pabaigoje, iš Voveriškių gyvenvietės – iš tiesų sudėtinga.
Žmonės gyvena nuolatinėje įtampoje ir patiria didžiulį stresą, mat kuriozų pastaruoju metu šiame kelio ruože pasitaiko dažnai. „Esu mačiusi, kai iš Voveriškių į remontuojamą kelią išvažiavęs lengvasis automobilis Šiaulių nepasiekė. Pasirodo, žalias šviesoforo signalas degė išvažinėjantiems iš Šiaulių, tad vairuotojas neprasilenkė su staiga išnirusiu autobusu. O kol jie vienoje eismo juostoje tarpusavyje bandė prasilenkti, pasileido visa virtinė iš Kuršėnų pusės Šiaulių link važiuojančių transporto priemonių. Žodžiu, chaosas didžiulis", – dievagojasi Rasa.
Vijolių gyventojams – pareigūnų „premijos"
Rangovams kaltinimus žeria ir Vijolių gyventojai. Pastarųjų kelionė namo dėl remonto darbų gerokai apsunkinta.
„Mes kartu bendroje eilėje laukiame žalio šviesoforo signalo su išvažinėjančiais iš Šiaulių, o galėtume niekam nemaišydami pasukti į dešinę, į savo gyvenvietę", – problemą iškelia Vijolių gyventojas Vladas.
Vyras tikina, kad pats šioje situacijoje problemos sprendimą mato ir gūžčioja pečiais sakydamas, kad rangovai pasirinko bene lengviausią variantą – nedaryti nieko: „Juk mums galėtų būti padaryta atskira žalia juosta į Vijolius. Kiek žmonės laiko sutaupytų."
Negana to, gyventojai pastebi, jog šis eismo reguliavimas ydingas ir dėl kitų priežasčių. Esą Kelių eismo taisyklių (KET) pažeidėjų gerokai padaugėjo, o šie kelia grėsmę kitiems eismo dalyviams.
Vladas sako, kad lūkuriuoti laukiant žalio šviesoforo signalo kantrybės turi ne visi vairuotojai. Šie, nepaisydami bendros tvarkos, į Vijolius suka aplenkę bendroje eilėje stovinčias transporto priemones, važiuoja degant raudonam šviesoforo signalui.
Tiesa, nedrausmingus vairuotojus šiame kelio ruože dažnai stebi, o ir progos nubausti nepraleidžia, policijos pareigūnai. Kaip sako Vijolių gyventojai, „premijų" gavo ne vienas kantrybės stokojantis vairuotojas.
Nors kelio rekonstrukcija baigsis šį mėnesį ir vairuotojai vėl galės grįžti prie įprasto gyvenimo ritmo, vis tik stebimasi projekto rangovų sprendimu eismą reguliuoti neatsižvelgiant į vietos gyventojus ir jų poreikius bei saugumą.
„Juk XXI amžius, ar jie nieko nežino apie srautinius šviesoforus ar kitas įmantresnes priemones?" – stebisi vairuotojas Andrius.
vlcsnap-2017-10-06-15h35m47s121.png
Eismo reguliavimas – atsižvelgiant į taisykles
Kelių tiesimo darbus šiame ruože vykdo UAB „Šiaulių plentas". Rangovas tikina, kad rekonstruojamo kelio ribose numatytos eismo reguliavimo priemonės užtikrina saugų eismą. Esą dėl Voveriškių gyventojų, kurie nemato nė vieno iš eismą reguliuojančių šviesoforų, įrengtos net kelios aikštelės, skirtos prasilenkti su priešpriešinio eismo dalyviais.
„Ta situacija mums žinoma. Mes įrengėme praplatinimus, kad vairuotojai, susidūrę su priešpriešiniu transportu, prasilenktų. Yra specialiai padaryta „kišenė", supilta iš frezuoto asfalto. Bijau pameluoti, ar dvi, ar trys aikštelės yra padarytos Šiaulių link", – išgirdęs apie gyventojų nuogąstavimus informuoja įmonės „Šiaulių plentas" gamybos direktorius Vaidotas Varnas.
Paklaustas apie modernesnes eismo reguliavimo priemones, užtikrinančias eismo dalyvių saugumą, įmonės atstovas kiek sutrinka, tačiau pripažįsta, kad ateityje tokių situacijų, kaip šie įkalinti Voveriškių gyventojai, bus stengiamasi išvengti: „Domimės šiaip tuo atveju patys, sekam tuos dalykus. Ir turėsim, kaip jūs sakot, kitais kartais tris tuos šviesoforus."
Tiesa, prakalbus apie Vijolių gyventojų skundą, „Šiaulių plento" atstovas tikina, kad šiuo atveju gyventojai turi būti pakantesni, mat eismas reguliuojamas pagal KET, tad ir išimčių tikėtis nereikėtų.
„Sutinku, bet sakykim, kaip išskirti šviesoforą, kurio kažkas galėtų nepaisyti. Aš pilnai sutinku, tiems žmonėms (aut. past. Vijolių gyventojams) reikia laukti, tačiau kaip jiems gali negalioti šviesoforas. Juk čia būtų kuriozinė situacija", – teigia V. Varnas.
„Šiaulių plentas" atstovas sako, kad leidimas Vijolių gyventojams judėti nepaisant raudono šviesoforo signalo prieštarautų KET. Net ir tuo atveju, jeigu jie, sukdami į dešinę, niekam ir netrukdo.
Sutikdamas, kad ateityje bus stengiamasi tobulinti eismo reguliavimo priemones, V. Varnas informuoja, kad per šį mėnesį pagrindiniai darbai bus atlikti. Spalio pabaigoje eismas vyks įprastine tvarka, o per lapkritį bus baigti ir kelio apdailos darbai.
„Dar mėnesį pakentės gyventojai ir turės tikrai gerą kelią. Norėtume šiek tiek pakantumo iš gyventojų", – pokalbį baigia „Šiaulių plento" gamybos direktorius.
Eismo reguliavimo trūkumus išsyk pastebėjo ir Etaplius žurnalistai, nuvykę prie remontuojamos kelio atkarpos. Kaip šiame ruože vyksta eismas ir kokius nusižengimus daro vairuotojai – žiūrėkite vaizdo įraše: