Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
Marija KirkienėŠaltinis: Visagino „Atgimimo“ gimnazija
Istorijų, garso ir vaizdo kūrimas
Nuosekliai organizuotos ilgalaikės kultūrinio ugdymo veiklos per meną, istoriją, kritinį mąstymą ir kt. (Po kiekvienos mokymų dienos informacija buvo dalinamasi Facebook TŪM Visaginas). Sesija, gimnazijos trečių klasių moksleiviams, buvo pradėta nuo idėjos, komandos formavimo, išsiaiškta kultūrinės kompetencijos raiška.
Šios programos pažangos priemonės ašis – istorijų, garso ir vaizdo kūrimas. Skirtingose aplinkose: Visagino viešojoje bibliotekoje, Žiburio pagrindinės mokyklos kupole, miesto muziejuje, Nacionalinėje Martyno Mažvydo bibliotekoje (LNB) ir LRT studijoje mokymus vedė edukatoriai, inovatyvių technologijų specialistai, gidai, o visą ilgalaikę kuravo ilgametė asociacijos „Kūrybinės jungtys“ kurianti praktikė, tarpinstitucinių kultūros, mokslo bei meno projektų idėjų autorė, mokymų Lietuvos mokyklų mokytojams, administracijai, kultūros įstaigų darbuotojams ir edukatoriams charizmatiškoji lektorė Inga Norkūnienė. Ji dalino naudingus patarimus, teigiamai emociškai motyvavo, nuolat reflektavo. Praktinėms veikloms pasitelkė tokius specialistus ir edukatorius, kurie atliepė moksleivių lūkesčius, užsiėmimai derėjo su Visagino Pažangos planu.
Vilniaus kultūra ir atminties institucija
Vienai dienai išvykę į sostinę, tikslinės grupės dalyviai pasinėrė į didmiesčio kultūrą, Mažvyde buvo supažindinti su „Pasidaryk pats“ ir „meikerių“ kultūros reiškiniais. Atgimimiečiams perteiktas suvokimas apie kūrybingą ir atsakingą vartojimą, išteklių tausojimą. Pristatytos visos prieinamos technologijos, sužinota, kaip jos atsirado ir kam yra naudojamos.
Ypatingai domino LNB radijo taškas dėl TŪM lėšomis įsigytų ir dažnai naudojamų analogiškų priemonių mūsų gimnazijoje (geras garsas plačiai pasklido, kai „Atgimimo“ gimnazijos jaunuolius nufilmavo vietinė TTS televizija ir parengė reportažą). Pabaigoje, siekiant sustiprinti gautas žinias ir supratimą, kalbėta apie dirbtuvių PATS SAU vertybes bei filosofiją. Visaginiečiai turėjo galimybę pamatyti Europos socialinio fondo agentūros kultūrinio ugdymo ekspertę Živilę Etevičiūtę, liko sužavėti gera jos nuotaika ir dėmesiu kūrybiškai atliktoms ir pristatytoms moksleivių veikloms.
Lietuvos nacionalinis transliuotojas
Ekskursijos LRT metu mokiniai ir mokytojai susipažino ne tik su Lietuvos radijo ir televizijos istorija, bet ir pamatė, kaip šiandien gyvena Lietuvos nacionalinis transliuotojas. Jie turėjo galimybę pažvelgti į pirmąją televizijos studiją, kurioje prasidėjo jos istorija, o dabar čia filmuojama populiariausia laida vaikams. Sužinojo, kaip yra skaitomos žinios, kaip veikia sufleris, aplankė studiją, kurioje filmuojamos tokios populiarios laidos kaip „Lietuvos tūkstantmečio vaikai“, ,,Šok su žvaigžde”, ,,Eurovizija”, ,,Dainų dainelė” (savo gretose turėjome dalyvį-atlikėją Rodioną iš mūsų gimnazijos).
Garsi asmenybė
Tokia edukacija paliko neišdildomų įspūdžių, pirmiausia todėl, kad mūsų ekskursijos vadove buvo profesionalioji žurnalistė, „Panoramos“ laidų vedėja Eglė Bučelytė savo kasdieniu darbu padedanti įgyvendinti LRT misiją. Dalis moksleivių jau žinojo, kad ji iki paskutinės akimirkos Sausio 13-osios naktį dirbo eteryje sovietiniams kariniams daliniams šturmuojant. E. Bučelytės pasakojimas ir išgyvenimai mus nukėlė į SSRS agresijos Lietuvoje karinę akciją. Rodyta vaizdo medžiaga priminė kraupų susidorojimą su Lietuvos Laisvės gynėjais. Konarskio gatvėje – moderniausios radijo ir TV studijos Baltijos šalyse; Sausio 13-osios šaudymus menančios sienos ir unikali radijo bei TV technikos ekspozicija aplankyta. Svarba tautinės savasties pažinimui.
Poveikis
Naujos patirtys, gilesnis santykis su žurnalistika ir menu, knygomis bei emociniu raštingumu. Turi ilgalaikį tęstinumą ir dėl gautų žinių apie montavimą bei jo etapus, išbandyta moksleiviams nauja DaVinci Resolve programa. Mokiniai gautas specialistų rekomendacijas sėkmingai pritaikė montuodami didelės apimties savo nufilmuotą medžiagą, kantriai keitė, karpė, papildė istorijas, kurios virto: dokumentiniu ir vaidybiniu filmais, vaizdo klipu su daina ir šokiu, socialine reklama. Taikydami mokymų metu įgytus metodus – puikiai pasirodė, nustebino žiūrovus rezultatais, pasitikėjo savimi ir įveikė scenos baimę!
Mokytojai naudoja per mokymus išbandytus metodus, gerėja mokinių rezultatai, ypač kalbinės žinios – lietuvių kalbos mokymasis turėjo daug komunikavimo užduočių kuriant scenarijų, rengiant interviu, diskutuojant apie sąvokas, rengiant subtitrus, reflektuojant ir kt.
Atliktas poveikio klausimynas, e. būdu surinkti atsakymai ir pamatuotas poveikis; reflektuota gyvai, po kiekvienos veiklos dienos sužinota apie moksleivių potyrius. Tai ugdo mokinių kultūrinę savimonę.
Kultūrinio ugdymo veiklos sklandžiai įgyvendintos dėl tinklaveikos, t.y. bendradarbiavimo su Visagino viešąja biblioteka, Visagino „Žiburio“ pagrindine mokykla (kupolas), Visagino miesto muziejumi (naujos erdvės ir visažinis pašnekovas). Pasiekti pašnekovai dėl gerosios patirties už Visagino ribų. Gimnazistams skirtas mokymų ciklas patobulino kultūrinės raiškos per medijas, gebėjimus.
Atlieptas programos tikslas, skirtas skatinti asmens savirealizaciją ir augimą, suvokiant kultūrinės kompetencijos bei kūrybiškumo svarbą. Dalyviai buvo mokomi analizuoti informaciją ir šaltinius, juos pritaikant kūrybinių idėjų įgyvendinimui. Komandinio darbo principu buvo savarankiškai sukurti išliekamąją vertę turintys audiovizualiniai kūriniai.
Išanalizuotas vietos kontekstas iš įvairių perspektyvų ir probleminiai Visagino klausimai tapo pagrindinėmis temomis sukurtuose „produktuose“. Savo įrašams dalyviai surinko skirtingas gyventojų ir įstaigų darbuotojų nuomones, kalbino mieste daugelį pašnekovų, domėjosi jų likimais ir požiūriu. Taip filmų veikėjais tapo muziejininkas Andrejus Safronovas, Inga Norkūnienė, patys moksleiviai kitos grupės interviu, geranoriški mokytojai ir valgyklos darbuotojos. Peržiūros metu – daug gerų emocijų ir nuoširdžių komentarų.
Per TŪM projektą įsigytos priemonės: nešiojami kompiuteriai, muzikos programavimo ir radijo taško įranga dažnai naudojama visose mūsų mokyklos klasėse: pamokose ir būreliuose. Renginiai efektingai pradedami afrikietiškais būgneliais.
Džiaugiamasi aktyviais ir iniciatyviais savo gimnazijos ugdytiniais, dėkojama geranoriškoms socialinėms TŪM partnerėms: Visagino viešajai bibliotekai, jos bendruomenei už svetingumą bei jaukias erdves, Visagino „Žiburio“ pagrindinei mokyklai (kupolas), Visagino miesto muziejui.
TŪM sritys mūsų pažangos plane yra glaudžiai persipynusios ir eina greta: ta pati veikla dažnai apima ir STEAM, ir kultūrinį, ir įtraukųjį ugdymą, ir lyderystę.
Pasak programos kuratorės Ingos: „Visagino „Atgimimo“ gimnazijos mokytojų šiltumas, nuoširdus santykis su gimnazistais ir mokinių aktyvumas, kūrybiškumas bei drąsios idėjos – man buvo didelis atradimas! Sesijos prabėgo neįtikėtinai greitai, kolegialiai pasiektu rezultatu – 5 skirtingų komandų 5 įkvepiančiomis idėjomis. Patyriau tikrą bendrystės stebuklą!“.
Kultūros formos ir turinys lavino kūrybines kompetencijas. Ugdymo veiklų turinys tiesiogiai susijęs su TŪM pažangos plane išsikeltomis problemomis, nusimatytais tikslais ir uždaviniais. Bendradarbiaujanti mokyklos bendruomenė nusiteikė pokyčiams Koncentruojamės į kiekvieno mokinio sėkmę. Kultūrinis ugdymas tampa viena iš prioritetinių gimnazijos sričių.
Programa finansuojama #NextGenationEU lėšomis. Programą įgyvendina Europos socialinio fondo agentūra