Įgyvendintas projektas „Atpažink, įvardink, padėk sau!“ paauglių emocinės sveikatos gerinimui

mid_news_zrs_270_1 (7)
Zarasai
Etaplius.lt Etaplius žurnalistas
Šaltinis:  Zarasų rajono savivaldybė

Zarasų rajono Antazavės Juozo Gruodžio pagrindinė mokykla kaip mokyklos Mokinių tarybos – neformalios jaunimo grupės globėja pateikė paraišką Zarasų rajono savivaldybės administracijai dėl dalyvavimo jaunimo iniciatyvų skatinimo konkurse ir gavo finansavimą projektui (800 Eur) „Atpažink, įvardink, padėk sau!“.

Projekto tikslas – mokinių (paauglių, 6-10 kl.) emocinės sveikatos gerinimas. Tikslui įgyvendinti buvo numatyti praktiniai užsiėmimai ir konsultacijos su psichologu bei šviesos terapijos taikymas.

Praktinius užsiėmimus 6-10 kl. mokiniams vedė psichologė Valija Šap. Jų metu mokiniai geriau pažino save – savo jausmus ir emocijas, aptarė prastos emocinės savijautos priežastis, įvardijo emocijas, susipažino su pagalbos sau ir šalia esančiam būdais išgyvenamų emocinių sunkumų laikotarpiu, detaliau aiškinosi ir analizavo vieno iš jų – šviesos terapijos – poveikį mokinio nuotaikai. Be to, mokiniai turėjo galimybę su psichologe konsultuotis individualiai ar su pasirinkta grupe, išsamiau susipažinti su priemonėmis emocinei sveikatai pagerinti.

Gruodžio 21 d. (ketvirtadienį) mokiniai lankėsi Vilniuje VU Botanikos sode įsikūrusiame šviesų parke (Lumina Park) „Alisa stebuklų sode“. Mokiniai nėrė į parke įskūrusių šviesos instaliacijų spalvų paletę, formas bei garsus, jas apžiūrėjo, turėjo galimybę praktiškai patirti teigiamą šviesos terapijos poveikį savo nuotaikai ir emocinei sveikatai.

Projekto veiklose dalyvavo 62 proc. Antazavės Juozo Gruodžio pagrindinėje mokykloje besimokančių mokinių, 90 proc. 6-10 kl. mokinių išmoko atpažinti ir įvardinti emocijas, išvardinti 4-5 pagalbos sau būdus, visi poreikį turėję mokiniai gavo individualias/grupines konsultacijas, 100 proc. projekte dalyvavusių mokinių išmėgino šviesos poveikį emocinei savijautai, 94 proc. iš jų įvertino šviesos terapiją kaip veiksmingą emocinės ir fizinės sveikatos gerinimo priemonę.

Esame tikri, kad projekto metu įgytos žinios ir patirtos emocijos bus puikus užtaisas gerai mokinių nuotaikai, pozityviam mąstymui bei mokymosi motyvacijai.

Numatome emocinę mokinių sveikatą gerinti ir 2024 metais: teiksime pasiūlymą mokyklos direktoriui organizuoti užsiėmimus su psichologu, dalyvauti emocinės savijautos gerinimo programoje ir projektuose. Be to, jau pateikėme savo idėjas dėl planuojamo įrengti mokykloje multisensorinio kambario.

Skaitykite savo miesto naujienas!