PRAMOGOS
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Kultūra2017 m. Lapkričio 14 d. 13:10

Įgyvendinant projektą organizuotas seminaras

Šiauliai

Budintis BudėtojasŠaltinis: Etaplius.lt


20173

Šių metų lapkričio 9 dieną Šiaulių rajono savivaldybės švietimo paslaugų centre, Šiaulių r. Kuršėnų lopšelis-darželis ,,Eglutė” įgyvendinant projektą ,,ABA – our new view in special education” kartu su Šiaulių r. švietimo pagalbos tarnyba organizavo mokymus ,,ABA-ONV mokyklose”.


Foto galerija:

img-7860-42322.jpg
img-7865-42323.jpg
img-7885-42327.jpg
img-7886-42321.jpg
img-7912-42325.jpg
img-7926-42328.jpg

Seminare dalyvavo 70 dalyvių: pedagogai, dirbantys su autizmo sindromą, emocijų bei elgesio sutrikimų turinčiais vaikais, švietimo pagalbos specialistai, švietimo pagalbos tarnybų, centrų specialistai, tėvai. Dalyviai atvyko iš Joniškio, Klaipėdos, Mažeikių, Panevėžio, Rietavo, Šiaulių, Tauragės, Varėnos, Vilniaus.

Susirinkusius dalyvius ir svečius pasveikino Šiaulių rajono Švietimo ir sporto skyriaus vyriausioji specialistė Sandra Valavičiūtė. Sveikinimo žodį tarė Šiaulių r. Kuršėnų lopšelio-darželio „Eglutė“ direktorė Dainora Kuprienė, palinkėdama sėkmingo bendradarbiavimo, tarpusavio pasidalijimo patirtimis, pastebėjimais.

Projekto „ABA – OUR NEW VIEW IN SPECIAL EDUCATION“ Nr. 2016-1-LT01-KA201-023166 vadovė Aurelija Leišienė trumpai pristatė ir supažindino dalyvius, kokios įgyvendintos ir planuojamos projekto veiklos, kokios lyginamojo tyrimo sąsajos ir ABA-ONV patirtys.

Lektorė Giedrė Skaisgirytė, ISSAD Lietuva, dalyviams pristatė apie ABA galimybių integraciją švietimo įstaigose, taip pat pateikė praktinių idėjų, pavyzdžių, konkrečių taikymo atvejų, kaip įvairių tipų mokyklose dar glaudžiau integruoti ABA elementus. Atsakė į iškilusius pedagogų klausimus, diskutavo apie pritaikymo galimybes, variantus. Lektorė pabrėžė, kad šiuolaikinėje visuomenėje vis daugiau vaikų, turinčių autizmo sutrikimų. Todėl ABA terapijos elementai yra efektyviausi, siekiant pagerinti jų gyvenimo kokybę, mokydami juos prisitaikyti prie aplinkos ir visuomenėje.

Seminaro metu buvo pristatytas Lyginamasis tyrimas „Švietimo darbuotojų galimybės ABA integravimui mokyklose“, kurį atliko projekte dalyvaujantys 6 šalių įtaigų atstovai. Šiaulių r. Kuršėnų lopšelio-darželio „Eglutė“ direktorė Dainora Kuprienė, supažindino dalyvius su šio tyrimo atliktais rezultatais apie teisinę sistemą mūsų ir partnerių šalyse specialiajame ugdyme, kuo galime pasinaudoti ir pritaikyti, kuo skiriamės nuo partnerių šalių. Projekto darbo grupės nariai taip pat pristatė pranešimus apie atliktų tyrimų rezultatus. Šiaulių r. Kuršėnų lopšelio-darželio „Eglutė“ Larisa Šidlauskienė, specialioji pedagogė, logopedė ir Renata Lukšienė, plaukimo instruktorė apžvelgė atliktą tyrimą, koks „Pedagogų požiūris ABA pritaikymui švietimo įstaigose“. Valda Pileckienė, specialiojo ugdymo grupės auklėtoja metodininkė palygino apklausos rezultatus „Tėvų požiūris ABA pritaikymui švietimo įstaigose“, kurie buvo pateikti tėvų/globėjų šešių projekto partnerių šalių. Dovilė Jokubauskienė, judesio korekcijos mokytoja iškėlė klausimą ar „ABA ir IKT – suderinama“. Šių tyrimų rezultatus ir visą lyginamajį tyrimą galite rasti Šiaulių r. Kuršėnų lopšelio-darželio „Eglutė“ internetiniame puslapyje.

Joniškio lopšelio-darželio „Ąžuoliukas“ specialioji pedagogė, logopedė metodininkė, Jolita Čiutienė pristatė savo patirtį dirbant su autizmo spektro sutrikimų turinčiais vaikais. Pranešėja pastebėjo, jog vaikai, turintys autizmo sutrikimą ir kitų raidos sutrikimų, gali gerai mokytis vizualinio suvokimo pagalba. Pateikė simbolių, tvarkaraščių ir taisyklių sąrašų svarbą elgesio pokyčiams. Pamokė, kaip tinkamai reaguoti į konkrečią elgseną.

Apie komandinio darbo sėkmės momentus ugdant specialiųjų ugdymosi poreikių turinčius vaikus, patirtimis pasidalijo Klaipėdos lopšelis-darželis „Versmė“ Edita Gaižutienė, logopedė, Aušra Žvirdinienė, auklėtoja. Iš to paties lopšelio-darželio logopedė Edita Urbonienė ir auklėtoja Lina Vitkutė pasidalijo patirtimi – socialinių istorijų panaudojimu formuojant vaikų įgūdžius. Pateikė praktinių pavyzdžių, socialinės istorijos labai svarbios vaikų turinčių autizmą ugdyme, manoma, kad tai bus įtraukta į ruošiamą projekto turinį.

Seminare dalyvavo tėveliai, kuriems buvo pasiūlyta pasidalinti savo patirtimi, sunkumais, idėjomis. Mes labai džiaugiamės, kad mama iš Mažeikių pasidalino savo istorija, patirtimi. Ji džiaugėsi, kad vyksta tokie renginiai vienijantys specialistus, pedagogus, tėvus. Įtraukiami tėvai gali dar efektyviau kartu bendradarbiauti ugdant vaikus. Mums labai svarbu praktinė patirtis, gerosios patirties ir nesėkmių pavyzdžiai, kuriais remiantis mes galime tobulėti kartu.

Susitikimo pabaigoje įvyko diskusija. Apibendrindama projekto vadovė, Aurelija Leišienė pasidžiaugė pranešimų įvairove, kiekvieną jų apibendrino, pateikė pranešimų svarbumą, aktualumą.

Šiaulių rajono savivaldybės informacija