REDAKCIJA REKOMENDUOJA
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Politika2023 m. Liepos 14 d. 11:04

Ignalinoje lankėsi ir su savivaldybės vadovais susitiko susisiekimo ministras Marius Skuodis

Ignalina

Lina KovalevskienėŠaltinis: Ignalinos rajono savivaldybė


272878

Liepos 13 dieną Ignalinoje lankėsi ir su savivaldybės vadovais susitiko susisiekimo ministras Marius Skuodis, viceministras Mindaugas Tarnauskas. Susitikime taip pat dalyvavo Seimo narys Gintautas Kindurys, Lietuvos automobilių kelių direkcijos patarėjas Remigijus Lipkevičius, ministerijos, savivaldybės administracijos atstovai.

Savivaldybės meras Laimutis Ragaišis pristatė situaciją vykdant kelių priežiūros darbus ir labiausiai probleminius rajono kelių ruožus, kuriuos būtina kuo skubiau tvarkyti. Meras pastebėjo, kad keliai yra visiems aktuali tema. Daugiau nei pusę visų gaunamų gyventojų prašymų ir skundų sudaro nusiskundimai dėl kelių būklės, kuri ypač suprastėjo pastaraisiais metais. Tam įtakos turėjo ir Tverečiaus pasienio posto veiklos atnaujinimas, kadangi nuolat važiuojančios sunkiasvorės transporto priemonės pastebimai sugadino kelių dangą. Ignalinos rajonas yra vienas miškingiausių Lietuvoje. Medieną gabenančios transporto priemonės taip pat gadina vietinės reikšmės kelius. Dėl to gyventojai ir svečiai reiškia didelį nepasitenkinimą.

Ignalinos rajono savivaldybė valdo apie 951 km vietinės reikšmės viešųjų kelių, iš jų apie 119 km su asfalto danga ir 832 km su žvyro ir grunto danga. Didžioji dalis rajono vietinės reikšmės kelių tinklą sudarančių kelių ir gatvių yra statyti daugiau nei prieš 40 metų, jų dangos būklė reikalauja ne tik viršutinio dangos sluoksnio, bet visos dangos konstrukcijos atnaujinimo. Kaip prioritetiniai ir labiausiai rūpestį keliantys minėti „Ignalina–Didžiasalis“ ir „Ignalina–Palūšė“ kelių ruožai. Išdaužos, dangos lukštenimasis, nelygumas, lopai, plyšiai ir kiti defektai piktina gyventojus ir kenkia krašto įvaizdžiui.

„Eismo srautas mūsų rajone ypač suintensyvėja vasaros laikotarpiu, kai miestiečiai pajuda link gamtos, link ežerų. Kiekvienas sutvarkytas kelias mums duoda didelį pliusą siekiant krašto patrauklumo, turistinio ir darbo judumo, regiono gyvybingumo, turto vertės augimo ir kt. Puikiai žinome, ko reikia gyventojams, kokios problemos jau yra laiko subrandintos ir tikrai reikalaujančios dėmesio...“, – kalbėjo meras.

Jis minėjo seną vandens pralaidos „bėdą“ Naujajame Daugėliškyje, aptarė magistralinių miesto gatvių būklę, išskirdamas tvarkytiną Turistų gatvę, kurioje neišspręstas kelkraščių klausimas, ypač ties degaline ir arčiau įvažiavimo į miesto paplūdimį, kur nesaugiai statomi lengvieji ir ypač krovininiai automobiliai. Pastebėta, kad link Palūšės vedantis kelias turi atspindėti kurortinės teritorijos veidą, dabar apie tai negali būti nė kalbos. Tai yra pagrindinis poilsiautojų ir turistų maršrutas link Aukštaitijos nacionalinio parko lankomų objektų ir ežerynų, todėl jis darbų eilėje turėtų būti prioritetinis.

Informaciją išklausęs ministras M. Skuodis kalbėjo apie išskirtinai sudėtingą situaciją ir pripažino, kad 300 km per metus išasfaltuojamų kelių Lietuvoje yra tikrai mažai. Ministro teigimu, pirmiausia privaloma įgyvendinti strateginį ir itin brangų kelių statybos projektą – „Via Baltica“, dar niekaip savo eilės nesulaukia kelias Vilnius–Utena. Iššūkių yra daug, o lėšų trūksta. Ministras siūlė labai aiškiai apsitarti dėl prioritetinių darbų ir pirmiausia remontuoti kad ir nedideles, bet svarbias kelių atkarpas.

Kalbėdamas apie žvyrkelius, ministras sakė, kad apie 2000 km valstybinės reikšmės kelių yra žvyrkeliai. Iš šio skaičiaus nemaža dalis liks neasfaltuoti, nes juose yra labai nedideli automobilių srautai. Jei anksčiau žvyrkelių asfaltavimo programa rėmėsi lygiavo principu (po 15-20 km kiekvienai savivaldybei), tai dabar bus žiūrima ekonomiško naudingumo, nes yra savivaldybių, kur apskritai neliko ekonomiškai atsiperkančių žvyrkelių. Ignalina į tą sąrašą nepatenka. Planuojama kartu su savivaldybėmis per pusmetį sudaryti prioritetinių kelių sąrašą, patvirtinti naują metodiką.

Meras dėkojo Kelių direkcijai už kasmet skiriamas lėšas kelių priežiūrai (žvyravimui, greideravimui, sniego valymui). Šiemet tiems darbams numatyta 679 tūkst. eurų. Taip pat dėkota už dalies kelio link Grybėnų išasfaltavimą, tačiau minėjo, kad reikėtų pabaigti tą gerą darbą. Yra ir daugiau tokių atkarpų. Siūlyta pamąstyti, ar galima būtų atnaujinti susisiekimą geležinkeliu su 100 tūkstančių gyventojų turinčiu Daugpiliu ir bent jau savaitgaliais paleisti ta kryptimi traukinius.

Meras įsitikinęs, kad toks maršrutas ekonomiškai būtų naudingas. Ministras sakė į šį klausimą žiūrintis gana optimistiškai, jis tikrai svarstytinas. Susitikime kalbėta ir apie Lietuvos pašto darbą, mobilių paštininkų paslaugas, prie kurių gyventojai pamažu pripranta.

Po susitikimo savivaldybėje meras pakvietė svečius pravažiuoti Turistų gatve, keliu link Palūšės ir patiems įsitikinti, kokia yra kelio būklė. Ministras pritarė, kad darbai būtini ir pažadėjo ministerijos tarpininkavimą rengiant projektavimo darbus.



REDAKCIJA REKOMENDUOJA