PRAMOGOS
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Aktualijos2018 m. Rugpjūčio 23 d. 16:39

Ieškoma sprendimų, kaip gerinti daugiabučių namų administravimą

Klaipėda

Budintis BudėtojasŠaltinis: Etaplius.lt


49622

Kretingos rajono savivaldybės administracijos direktorius Virginijus Domarkas bei Vietinio ūkio ir turto valdymo skyriaus vyr. specialistė Simona Baublienė šiandien susitiko su UAB „Kretingos būstas“ administruojamų Kretingos miesto Kęstučio g. Nr. 2 ir Savanorių g. Nr. 3A daugiabučių namų gyventojais. Susitikime gyventojai piktinosi bendrovės „Kretingos būstas“ vykdoma veikla, prašė savivaldybės administracijos padėti spręsti susidariusią situaciją.

Minėtų daugiabučių gyventojai daugiausiai nusiskundimų turi dėl nepagrįstai aukštų administratoriaus „Kretingos būstas“ suteikiamų paslaugų kainų, kurios, pasak jų, kelis kartus viršija skaičiuojamąsias kainas. Edmundo Brazdauskio ir Viktoro Stirbavičiaus teigimu, daugiabučių namų gyventojai iš anksto nėra supažindinami, kiek kainuos remonto darbai. „Mes tik reikalaujame, kad įmonė elgtųsi sąžiningai, derintų su mumis darbus ir prieš atlikdama juos pateiktų sąmatas, kad gyventojai žinotų, kokie konkretūs darbai bus atliekami už nurodytą sumą“, – susitikime kalbėjo E. Brazdauskis.

Savivaldybės administracijos direktorius V. Domarkas gyventojus informavo, kad ieškant būdų gyventojams suteikti alternatyvų, pasirenkant daugiabučio namo administratorių, SĮ „Kretingos komunalininkas“ šiuo metu yra pavesta rengti savo įstatų pakeitimus, kad bendrovė ateityje galėtų teikti daugiabučių namų administravimo paslaugas. Direktorius teigimu, rugsėjo mėnesį sprendimo projektas dėl tokių paslaugų įkainių bus teikiamas svarstyti rajono Tarybai. Šią žinią E. Brazdauskis ir V. Stirbavičius sutiko labai palankiai.

Pasitarime buvo akcentuojama, kad daugiabučių namų administratorių atliekamų darbų kokybės ir kainų savivaldybė įtakoti negali, tačiau sprendžiant susidariusią situaciją buvo ne kartą organizuojamos komisijos, kurios vertino „Kretingos būsto“ atliktų darbų apimtis. Be to, savivaldybės vadovai ne kartą organizavo pasitarimus su „Kretingos būstas“ vadovybe. Paskutiniame, šių metų liepos 10 dieną, savivaldybėje organizuotame pasitarime UAB „Kretingos būstas“ direktorė Jurgita Trinskienė savivaldybės vadovų buvo paraginta peržiūrėti įmonės veiklos prioritetus, kadangi šiuo metu susidariusi situacija netoleruotina. UAB „Kretingos būstas“ įpareigota pateikti atliktų darbų aktų kopijas, gyventojams prašant, ir tris artimiausius mėnesius savivaldybės administracijai teikti visą informaciją apie vykdomus darbų pirkimus, rangovų pasiūlytas darbų kainas ir sąmatas.

Šiandien susitikime savivaldybėje dalyvavusių Kretingos miesto daugiabučių namų gyventojai neslėpė, kad atsisakys bendrovės „Kretingos būstas“ paslaugų, jeigu daugiabučių namų administravimo paslaugas ateityje vykdytų SĮ „Kretingos komunalininkas“.

Savivaldybės administracija primena, kad gyventojai susirinkimo metu gali keisti namo administratorių į kitą, jeigu turi nusiskundimų teikiamų paslaugų kokybe, taip pat gali steigti daugiabučio namo bendriją, registruoti jungtinės veiklos (partnerystės) sutartį arba išsirinkti namo atstovą, kuris galėtų jų interesams atstovauti.

Šiuo metu UAB „Kretingos būstas“ administruoja 156 Kretingos savivaldybės teritorijoje esančius daugiabučius namus, bendrijos – 63, jungtinės veiklos sutartimis administruojami daugiau nei 170 namų.