Ieškoma būdų pagerinti pradinukų matematikos žinias

406086646_739251631570147_5132240043866151404_n
Marijampolė
Etaplius.lt Etaplius žurnalistas
Šaltinis:  Marijampolės savivaldybė

Marijampolės „Ryto“ pagrindinėje mokykloje įvyko Tūkstantmečio mokyklų projekte dalyvaujančių mokyklų pradinių klasių mokytojų, įstaigų vadovų ir Kauno technologijos universiteto mokslininkų susitikimas, skirtas aptarti vykdytų pradinių klasių mokinių matematikos tarpinių vertinimų rezultatus bei galimus žinių spragų šalinimo sprendimus.

Susitikime dalyvavo Marijampolės savivaldybės vicemerė Agnė Pavelčikienė ir Švietimo, kultūros ir sporto skyriaus vedėjas Nerijus Mašalaitis. 

Pasak A. Pavelčikienės, matematikos žinių spragos galimai atsiranda vis jaunesnėse klasėse: „Tenka pripažinti, kad mūsų savivaldybės abiturientų matematikos egzaminų rezultatai nesiekia šalies vidurkio, todėl pradėjome ieškoti būdų, kaip pagerinti šią situaciją. Diskutuodami su mokslininkais supratome, kad daug spragų mokiniai atsineša iš pradinių klasių, todėl nutarėme išbandyti tarpinį vertinimą pradinėse klasėse. Siekiame, kad mokytojai ir mokinių tėvai galėtų anksčiau pastebėti žinių spragas bei skirdami papildomą dėmesį jas ištaisyti. Tikimės, kad tarpiniai vertinimai pradinėse klasėse padės pagerinti mokinių matematikos žinias, o vėliau ir brandos egzaminų rezultatus. Tarpinius pradinių klasių vertinimus šiuo metu vykdo 4 savivaldybės mokyklos, tačiau tikimės, kad artimiausiu metu prie proceso prisijungs visos savivaldybės ugdymo įstaigos“.

Tarpinių vertinimų metodologiją žinių spragoms identifikuoti ir rekomendacijoms mokytojams rengti jau keletą metų naudoja Marijampolės Rimanto Stankevičiaus progimnazija. Progimnazijos direktorė Asta Skripkienė džiaugėsi pastebimu mokinių rezultatų gerėjimu.

Susipažinę su matematikos tarpinių vertinimų rezultatais, dalyviai vėliau diskutavo, kokius tikslus ir lūkesčius reikėtų kelti vykdant tarpinius vertinimus. N. Mašalaitis pabrėžė, kad tarpinių vertinimų rezultatų mokyklų vadovai neturėtų naudoti vertindami mokytojų darbo rezultatus. Šie patikrinimai išskirtinai skirti tik mokinių žinių spragoms nustatyti bei pasiekimams pagerinti. Specialistai sutinka, kad matematikos žinios turi įtakos ir kitų disciplinų mokymuisi.