Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
Pexels.com nuotr.
Reporteris AgnėŠaltinis: Etaplius.lt
Premjerė Ingrida Šimonytė sako, kad Lietuvoje taikomas akcizas dyzelinui yra ženkliai mažesnis nei benzinui, be to, vienas mažiausių Europos Sąjungoje, o tai esą skatina gyventojus pirkti taršius automobilius.
Vyriausybės vadovė prieš ketvirtadienio Seimo posėdį pažymėjo, kad planai didinti akcizą yra ne Vyriausybės iniciatyva, o ES žaliojo kurso tikslams įgyvendinti reikalinga priemonė. Anot jos, be akcizo didinimo Seimui bus siūlomi ir kiti sprendimai, reikalingi įsipareigojimams ES pasiekti.
„Tikrai mes nekalbam apie kažkokį įsigaliojimą nuo sausio 1 dienos, tai nėra ateinančių metų biudžeto sudėtinė dalis, bet Seimui bus teikiama keletas įstatymų pakeitimų, kurių pagrindinis tikslas yra įgyvendinti tai, ką ES yra sutarusi – kad 2055 metais ES būtų klimatui neutrali ekonomika“, – žiniasklaidai sakė ministrė pirmininkė.
„Kadangi transportas yra tas sektorius, kurio išmetimai Lietuvoje per pastaruosius 15 metų smarkiai išaugo, tai yra tas sektorius, kuriame tuos išmetimus įvairiomis priemonėmis reikės ir mažinti, įskaitant ir mokesčių priemones“, – pridūrė I. Šimonytė.
Rekomendaciją didinti akcizą dyzelinui Lietuvai yra pateikusi Ekonominio bendradarbiavimo ir plėtros organizacija. Anksčiau premjerė yra minėjusi, kad dabartiniai Lietuvoje galiojantys akcizai subsidijuoja žmones, kurie važinėja taršiausiu kuru.
ELTA