Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
Etaplius.ltŠaltinis: Plungės rajono savivaldybės inf.
Apžiūrėta, kaip atlikti darbai, aptarti paskutinieji jų štrichai.
1,2 kilometro ilgio geležinkelio atkarpa, kuri geležinkelio stotį jungė su pramonės rajonu, keletą pastarųjų dešimtmečių buvo numarinta. Tačiau plečiantis pramonei, kuriantis naujoms įmonėms, ėmė rastis ir geležinkelio poreikis. Mintį atkurti minėtąją atšaką dar 2017 metais iškėlė Plungės pramonininkų sąjunga, o bendradarbiaujant su „LTG Infra“, Ekonomikos ir inovacijų ministerija, Susisiekimo ministerija, idėją per kelerius metus pavyko paversti įgyvendintu projektu.
Projektą dėl Plungės geležinkelio stoties privažiavimo kelio Nr. 17 kapitalinio remonto jungtinės veiklos sutarties pagrindu įgyvendino Plungės rajono savivaldybės administracija (atsakingasis partneris) ir AB „LTG Infra“ (partneris). Projektas finansuotas iš dviejų šaltinių: ekonomikos ir inovacijų ministro įsakymu projektui „Plungės geležinkelio stoties privažiavimo kelio Nr. 17 kapitalinis remontas, kuriant investicijoms palankią aplinką“ skirta 701 360,33 Eur, lygiai toks pat „LTG Infros“ indėlis.
Įgyvendinant projektą, atlikta ir papildomų darbų, kuriuos per pusę finansavo „LTG Infra“ ir Savivaldybė.
„LTG Infra“ patikėjimo teise valdo beveik 1,2 km Plungės geležinkelio stoties privažiuojamąjį kelią. Dalis jo, kaip minėta, keletą dešimtmečių buvo nenaudojama, tad buvo būtinas kapitalinis remontas: atstatyti sankasos parametrus, renovuoti vandens nuvedimo įrenginius, pakeisti viršutinę geležinkelio kelio konstrukcijos dalį.
Bendromis pastangomis pavyko sutvarkyti apie kilometrą privažiuojamojo geležinkelio kelio nuo pagrindinės geležinkelių arterijos Vilnius–Klaipėda iki Plungės pramonės parko.
Ši transporto jungtis ypač svarbi Plungės pramonei ir jos plėtrai. Iki šiol kroviniai geležinkeliu buvo gabenami iki Plungės geležinkelio stoties, tuomet sunkiuoju kelių transportu – į „Litspringą“, „Baltic Non-Woven“ ir kitas įmones.
„Prasidėjus pramonės plėtrai, išaugo krova Plungės geležinkelio stotyje ir poreikis krovinius pristatyti geležinkeliu tiesiai į pramonės rajoną. Projektu, kuriam Savivaldybė gavo finansavimą iš Ekonomikos ir inovacijų ministerijos, didiname pramonės parko patrauklumą verslui. Be to, tiesioginis susisiekimas geležinkeliu mažina automobilių transporto eismą ir taršą mieste“, – sakė Plungės rajono savivaldybės meras Audrius Klišonis.
Planuojamas pradinis krovinių srautas privažiuojamu geležinkelių keliu sieks apie 40 tūkst. tonų per metus.
Rangos darbus atliko įmonė „Top Rails“, techninę priežiūrą vykdė „Viamatika“.
Kaip atlikti darbai, antradienį apžiūrėjo Plungės rajono savivaldybės meras Audrius Klišonis, Savivaldybės administracijos direktorius Dalius Pečiulis, pavaduotoja Jovita Šumskienė, Strateginio planavimo ir investicijų skyriaus vedėja Žaneta Piepalienė, Vietos ūkio skyriaus vedėjo pavaduotoja Odeta Petkuvienė, „LTG Infros“, rangovo, techninės priežiūros atstovai.