PRAMOGOS
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Politika2023 m. Gruodžio 6 d. 19:57

Į pirmąjį savo posėdį rinkosi Ukmergės rajono savivaldybės kolegija

Ukmergė

Daiva ZimblienėŠaltinis: Ukmergės raj. savivaldybės inf.


285654

Gruodžio 5 dieną į pirmąjį savo posėdį rinkosi Ukmergės rajono savivaldybės kolegija (toliau – Kolegija). Kolegija – tai naujas Ukmergės rajono savivaldybės tarybos (toliau – Taryba) patariamasis organas, atsiradęs šioje kadencijoje, įsigaliojus pakoreguotam Vietos savivaldos įstatymui. Šių metų pavasarį patvirtindami naują Tarybos veiklos reglamentą, Ukmergės rajono savivaldybės politikai nustatė kolegijos darbo ir posėdžių organizavimo tvarką.

Kolegiją sudaro Tarybos nariai: Giedrius Auglys, Audronė Augustėnienė, Agnė Balčiūnienė, Indrė Kižienė, Vidmantas Krikštaponis, Valdas Raugalas, Justas Šakalys, Arnoldas Vilčinskas ir Kęstutis Zinkevičius bei savivaldybės administracijos vadovai: meras Darius Varnas, vicemeras Eugenijus Kuodelis ir administracijos direktorė Inga Pračkailė.

Kolegija savo posėdžiuose, kuriems pirmininkaus meras D. Varnas, paprastai analizuos savivaldybės teritorijoje esančių valstybės institucijų padalinių veiklą, teiks siūlymus Tarybai dėl šių padalinių veiklos gerinimo ir jų vadovų išklausymo; svarstys ir teiks siūlymus dėl savivaldybės strateginio planavimo dokumentų rengimo; numatys mero ir Tarybos narių kvalifikacijos tobulinimo prioritetus (kiekvienais metais); svarstys klausimus dėl mero politinio (asmeninio) pasitikėjimo valstybės tarnautojų pareigybių skaičiaus nustatymo; susipažins su specialiųjų ir detaliųjų planų projektais bei dėl jų galės teikti rekomendacijas merui; svarstys savivaldybės įstaigų metinių ataskaitų rinkinius ir savivaldybės valdomų įmonių metinių finansinių ataskaitų rinkinius, metinius pranešimus ir (arba) veiklos ataskaitas; svarstys ir teiks pasiūlymus dėl Tarybos posėdžių darbotvarkių papildymo; teiks Tarybos sprendimų projektus; svarstys savivaldybei užsienyje atstovaujančių oficialių delegacijų sudėtį, išklausys informaciją apie vizitų rezultatus. Kolegija taip pat galės svarstyti ir kitus klausimus, kurie pagal kompetenciją nėra priskirti kitoms savivaldybės institucijoms.

Pirmajame Kolegijos posėdyje dalyvavo visi jos nariai bei Tarybos posėdžių sekretorius Darius Krogertas, Civilinės metrikacijos ir dokumentų valdymo skyriaus Tarybos aptarnavimo poskyrio vyriausioji specialistė Natalja Miklyčienė bei Informacinių technologijų ir viešųjų ryšių skyriaus vedėjo pavaduotoja Daiva Zimblienė.

Pastarojo posėžio darbotvarkėje buvo svarstomas vienintelis klausimas - dėl savivaldybės biudžetinių įstaigų, viešųjų įstaigų (kurių savininkė yra savivaldybė) ir savivaldybės valdomų įmonių metinių finansinių ataskaitų rinkinių, metinių pranešimų ir (ar) veiklos ataskaitų planuojamo tvirtinimo.

Pranešėjas D. Varnas informavo apie galimybę, jog Taryba pavestų merui savivaldybės biudžetinių įstaigų, viešųjų įstaigų (kurių savininkė yra savivaldybė) ir savivaldybės valdomų įmonių metinių finansinių ataskaitų rinkinių, metinių pranešimų ir (ar) veiklos ataskaitų (toliau – Ataskaitų) tvirtinimą, taip pat kalbėjo apie įmonių ir įstaigų vadovų Ataskaitų teikimo procedūras, laiko sąnaudas Ataskaitas tvirtinant Taryboje, racionalumą bei procedūrų supaprastinimą. Meras pabrėžė, jog Tarybos nariai kaip ir anksčiau turės galimybę susipažinti su Ataskaitomis.

Tokias Ataskaitas iš viso teikia 39 įstaigos ir įmonės. Iš jų 8 yra biudžetinės, 23 – biudžetinės švietimo ir 4 viešosios įstaigos bei 4 savivaldybės valdomos įmonės.

D. Krogertas pristatė klausimą dėl galimo sprendimo bei informavo, kad šio klausimo svarstymas susijęs su reglamentavimo, t. y. visų pirma su Vietos savivaldos įstatymo (toliau – VSĮ) nuostatomis. Atkreipė dėmesį, jog VSĮ 15 straipsnio 3 dalies 1, 3, 5 punktuose nustatyta, kad paprastoji Tarybos kompetencija yra: savivaldybės biudžetinių įstaigų metinių ataskaitų rinkinių tvirtinimas; viešųjų įstaigų (kurių savininkė yra savivaldybė) metinių ataskaitų rinkinių tvirtinimas; savivaldybės valdomų įmonių metinių finansinių ataskaitų rinkinių, metinių pranešimų ir (ar) veiklos ataskaitų tvirtinimas. Paprastosios Tarybos kompetencijos klausimus Taryba atskiru sprendimu, reglamento nustatyta tvarka, gali pavesti vykdyti merui. Kalbėjo apie ankstesnius VSĮ reglamentavimus, kuomet buvo nustatyta, jog aukščiau minėtos funkcijos buvo išimtinė Tarybos kompetencija.

Tarybos posėdžių sekretorius atkreipė dėmesį, jog visiems žinoma, kad dažnu atveju ataskaitos svarstymas Taryboje yra tik formalumas. Šią funkciją galima pavesti merui, o kuomet susiduriama su tam tikromis problemomis ar neaiškumais, Tarybos nariai turi realias galimybes realizuoti savo teises bei susipažinę su ataskaitomis, esant poreikiui (pvz. kilus abejonių dėl ataskaitų), realizuodami jiems VSĮ numatytas teises, galės imtis atitinkamų veiksmų. Tokiais atvejais bus aptariamos tik tos ataskaitos, dėl kurių kyla klausimų Tarybos nariams.

Po kilusių diskusijų bendru sutarimu nuspręsta siūlyti Tarybai pavesti Savivaldybės merui tvirtinti: Savivaldybės biudžetinių įstaigų, viešųjų įstaigų (kurių savininkė yra savivaldybė) ir savivaldybės valdomų įmonių metinių finansinių ataskaitų rinkinius, metinius pranešimus ir (ar) veiklos ataskaitas. Savivaldybės biudžetinių įstaigų, viešųjų įstaigų (kurių savininkė yra savivaldybė) ir savivaldybės valdomų įmonių vadovams, metinių finansinių ataskaitų rinkinius, metinius pranešimus ir (ar) veiklos ataskaitas, elektroninio ryšio priemonėmis pateikti Tarybos nariams ir Savivaldybės administracijos Civilinės metrikacijos ir dokumentų valdymo skyriaus Tarybos aptarnavimo poskyriui, ne vėliau kaip iki einamųjų metų balandžio 1 dienos.