REDAKCIJA REKOMENDUOJA
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Laisvalaikis2017 m. Gegužės 3 d. 15:39

Į Klaipėdą suplūdo šimtai muzikos elito žvaigždžių

Klaipėda

Budintis BudėtojasŠaltinis: Etaplius.lt


1501

Klaipėdiečiai jau spėjo pastebėti neįprastą šurmulį ir violončelėmis nešinų muzikantų antplūdį mieste. Gegužės 1–6 dienomis vyksta Klaipėdos tarptautinis violončelės festivalis ir konkursas, į kurį sugužėjo 300 dalyvių iš 21 pasaulio šalies.

Pirmąsias festivalio dienas lydėjo neįtikėtinai didelis publikos dėmesys. Ištikimieji muzikos ir meno fanatikai nuo pat ankstaus ryto iki vėlaus vakaro dalyvauja renginiuose, kurie vyksta net 22 Klaipėdos vietose. Festivalis parengė ne tik įvairių žanrų koncertus, bet ir meistriškumo kursus, dirbtuves, pranešimus, seminarus, parodą, instrumentų meistrų prezentaciją, kino peržiūrą ir susitikimą su JAV režisieriumi, teatro ir šokio spektaklius bei violončelės plenerą.

„Tokio tipo festivalių Lietuvoje tikriausiai dar nėra buvę“, – pirmaisiais įspūdžiais dalinosi renginių svečiai.

Pirmąją dieną violončelės žvaigždė Bruno Cocset (Prancūzija) dalinosi žiniomis meistriškumo kursuose, Klaipėdos lėlių teatras skambėjo nuo vaikų klegesio spektaklio „Tėtis ir jūra“ premjeroje, o Šv. Pranciškaus Asyžiečio bažnyčia vos sutalpino visus, norinčius išgirsti „Bachą kitaip“ atliekantį Ensemble Schönbrunn Amsterdam (Nyderlandai). Festivalio atidarymo koncertas sulaukė ypatingo miesto gyventojų ir svečių dėmesio. Scenoje pasirodę solistai Giovanni Sollima (Italija) ir Monika Leskovar (Kroatija) su Klaipėdos kameriniu orkestru demonstravo išskirtinį virtuoziškumą ir unikalų laisvą savos kūrybos skambesį. I a. fojė buvo atidaryta prof. Danutės Petrauskaitės Lietuvos profesionaliosios violončelės mokyklos paroda ir taip pat buvo galima apžiūrėti eksponuojamą gintarais nusėtą prabangią violončelę. Intensyvi diena baigėsi socialiniame klube „Raketa“, kur „Amber Quartet“ nariai atliko džiazo improvizacijas grieždami unikaliais gintariniais instrumentais.

Antroji diena startavo „Keliaujančių violončelių“ koncertais penkiose Klaipėdos vietose užklupusi dar tik bepusryčiaujančius miesto gyventojus. Kiek vėliau ekscentriškasis violončelės virtuozas Giovanni Sollima (Italija) vedė meistriškumo kursus, prof. Danutė Petrauskaitė dalinosi žiniomis apie violončelės mokyklos istoriją, o Silvija Sondeckienė atskleidė dažnai pasitaikančias klaidas violončelės mokymosi metodikoje. „Nors yra daug muzikalių kalbų pasaulyje, lietuvių kalba turi išskirtinai gražų skambesį“, - lygindamas intonacinius kalbėjimo netobulumus su eksperimentine violončelės muzika prasitarė Anton Lukoszevieze (Jungtinė Karalystė). Jis kartu su šokio teatru „Padi Dapi Fish“ dirbtuvėse „Garso judesys“ nagrinėjo muzikos ir šokio dialogą. Rafinuotą rinktinių kompozitorių kamerinę programą P. Domšaičio galerijoje atliko Ramutė Kalnėnaitė pritariant Daivai Stulgytei. Vakaro koncertas buvo skirtas autentiškam barokiškam skambesiui, kurį autentiškais instrumentais demonstravo Bruno Cocset (Prancūzija), Viola de Hoog (Nyderlandai) ir Menno van Delft (Nyderlandai). Perpildytame nakties koncerte Šv. Pranciškaus Asyžiečio bažnyčioje žibėjo violončelininkų šešetas: David Geringas (Lietuva-Vokietija), Mindaugas Bačkus, Gleb Pyšniak, Rimantas Armonas, Marius Urba (Lietuva-Vokietija) ir Vytautas Sondeckis (Lietuva-Vokietija), kurie atliko visas J. S. Bacho Siuitas.



REDAKCIJA REKOMENDUOJA