Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
Klaipėdos uosto nuotr.
Reporteris SkaistėŠaltinis: Etaplius.lt
Trečiadienį į Klaipėdos uostą bandomuoju reisu sėkmingai įplaukė didžiausias laivybos linijos „Mediterranean Shipping Company“ (MSC) operuojamas laivas - 19 462 TEU (sąlyginių konteinerių) talpos „MSC Ingy“. Šis laivas, priskiriamas ULCV („Ultra Large Container Vessel“) klasės laivams, tapo didžiausiu laivu, kada nors atplaukusiu į Lietuvos jūrų uostą, praneša Klaipėdos jūrų uostas.
Laivo ilgis siekia 400 m, o plotis - 59 m. Iki šiol didžiausi laivai, pasiekę Klaipėdos uostą, buvo 34 m trumpesni ir 11 m siauresni.
Sėkmingas „MSC Ingy“ įplaukimas Klaipėdos uosto statusą leido kilstelėti į „aukščiausią konteinerių lygą“: iš 500 pasaulio uostų, į kuriuos MSC gabena krovinius, tik 37 (t. y. apie 7 proc.) yra pasiruošę priimti ULCV klasės laivus.
Baltijos jūroje tokie laivai iki šiol plaukdavo tik į Orhuso (Danija) ir Gdansko (Lenkija) konteinerių terminalus.
Laivas prišvartuotas prie bendrovės „Klaipėdos Smeltė“ krantinių - čia sėkmingai veikia tarptautinis krovinių paskirstymo centras.
Šiuo metu į „Klaipėdos Smeltės“ konteinerių terminalą reguliariai, kartą per savaitę, plaukia 5 000-7 000 TEU talpos okeaniniai laivai, gabenantys konteinerius „Australia Express“ maršrutu bei jungiantys Klaipėdą su svarbiais tranzitiniais Europos bei Rytų šalių uostais: Londonu (Anglija), Antverpenu (Belgija), Valensija (Ispanija), Neapoliu (Italija), King-Abdula (Saudo Arabija), Singapūru, Kolombu (Šri Lanka), Sidnėjumi (Australija) ir kitais.
Vienu kartu į šiuo laivus Klaipėdoje pakraunama ir iš jų iškraunama iki 6 000 TEU, didžioji dalis konteinerių vėliau paskirstoma fideriniais laivais-konteinervežiais po kaimyninius uostus Suomijoje, Rusijoje, Estijoje bei kitose šalyse.
Laivas „MSC Ingy“ plaukia „Šilko“ maršrutu, kuriuo konteineriai gabenami iš Kinijos (Ningbo, Šanchajaus ir kt.), Pietų Korėjos (Kvangjango) bei Malaizijos (Tanjung Pelepas) uostų į Vakarų Europos uostus (Sinesą, Bremerhafeną, Gdanską, Roterdamą, Klaipėdą) bei iš Vakarų Europos į Tolimuosius Rytus.
Klaipėdoje bus iškrauta ir pakrauta apie 1 100 TEU (sąlyginiai konteineriai) su Lietuvos ir Baltarusijos eksporto bei importo kroviniais, skirtais dešimtims siuntėjų ir gavėjų. Kadangi šis reisas bandomasis, nuspręsta laivo nepakrauti iki Klaipėdos uoste galiojančių ribinių grimzlės parametrų.
Priimti didžiausių pasaulyje konteinervežių klasei priskiriamą laivą buvo tikras iššūkis uosto tarnyboms. Šio laivo įplaukimui į Klaipėdos uostą buvo kruopščiai ruoštasi iš anksto.
ELTA