PRAMOGOS
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Aktualijos2020 m. Liepos 16 d. 13:08

Gyventojai bus kviečiami į susitikimus dėl autobusų maršrutų

Vilnius

Reporteris SkaistėŠaltinis: Etaplius.lt


138700

„Sakoma, kad politikų sprendimai būna dvejopi. Vieni suteikia sparnus ir leidžia kilti, o kiti – gramzdina gilyn kaip akmuo po kaklu.

Tokiu akmenim po kaklu tiek Savivaldybei, tiek Širvintų r. žmonėms tapo dar 2006 m. mūsų rajono „valstiečių“ politikų pasirašyta koncesijos sutartis dėl autobusų parko. Sutartis pakabino sunkų akmenį po kaklu daugeliui širvintiškių. Ir tą akmenį dar nešiosime iki 2022 m.“ - savo pranešime apie antradienį įvykusį susitikimą su su Širvintų autobusų parko koncesininku UAB „Autovelda“ vadovu svarstė Savivaldybės merė Živilė Pinskuvienė.

Kas paaiškėjo po pokalbio?

• Vienas iš pagrindinių koncesininko tikslų – laimėti apeliacinį teismą ir prisiteisti iš Širvintų rajono savivaldybės (t.y. visų mūsų mokesčių mokėtojų) per 124 560,14 Eur.

• Pirmosios instancijos teismą mes laimėjome dar 2019-12-19. UAB „Autovelda“ ieškinys prisiteisti šią didžiulę sumą už neva jų patirtus nuostolius vykdant keleivių vežimą vietiniais maršrutais buvo atmestas. Tačiau įmonės vadovas labai tikisi laimėti. Tuo tarpu aš ne tik kad netikiu, bet ir manau, kad šie teisminiai ginčai yra tik dingstis slapstytis nuo įsipareigojimų.

• Kaip jau buvo rašyta, dar 2016 m. Širvintų r. savivaldybė laimėjo kitą teismą, pagal kurio sprendimą koncesininkas turėjo investuoti ne tik suremontuodamas stoties pastatą, bet ir atnaujinti autobusus. Pasirodo, naujų autobusų buvo įsigyta. Du. Bet... Tais pačiais metais šie autobusai panaudos sutartimis (neatlygintinai) buvo perduoti tai pačiai „Autoveldai“. Šiuo metu įmonė už šiuos autobusus Širvintų autobusų parkui moka 1000 Eur nuomos. Tokiu būdu praktiškai tik kompensuoja autobusų nusidėvėjimą. O patys naudoja techniką savo reikmėms ir gauna iš Širvintų autobusų parko turto pajamas.

Ž. Pinskuvienės teigimu, turbūt geriausiai situaciją atspindi UAB „Autovelda“ vadovo pasvarstymas, kad pirmi penkeri metai po koncesijos sutarties (t.y. iki 2011 m.) buvo geri, o paskutiniai penkeri – labai blogi (t.y. nuo 2015 m.). Kas buvo taip gerai pasirašius sutartį, kokį gerumą gavo privatininkai iš mūsų „valstiečių“, galima tik nuspėti. Tačiau tai, kad mūsų atėjimas sutampa su blogais metais, yra suprantama.

„Mes nesileidžiame spaudžiami ir nekeliame keleivių vežimo tarifo, nes kelti kainas žmonėms, kurie priversti važinėti atgyvenusiais lūžtančiais kledarais, tikrai būtų nesuvokiama.

Mes reikalaujame, kad privatininkas vykdytų savo įsipareigojimus ir tikrai neužmerksime akių prieš žmonių mulkinimą.“

Vis dėlto rajono vadovė susitikimą laiko pavykusiu. „Labai svarbu, kad su koncesininku sutarėme visą rugpjūčio mėnesį kartu su Širvintų autobusų parko direktoriumi važiuoti po rajoną, susitikti su visų seniūnijų žmonėmis ir klausti: kokių maršrutų jums reikia. Kada autobusas turėtų važiuoti? Ryte? Vakare? Kuriomis savaitės dienomis?

Aš suprantu, kad paskutinį kartą autobusų grafikas buvo tvirtinamas labai seniai ir mūsų žmonių poreikiai per tą laiką pasikeitė. Tačiau niekas kitas nepasakys, ko iš tikrųjų reikia, jei ne patys rajono gyventojai. Ne merė, ne Taryba, ne Autobusų parko direktorius, ne koncesininkas, o jūs – tie, kuriems viešasis transportas yra reikalingas.“

Todėl gyventojai bus kviečiami aktyviai dalyvauti ir pasisakyti. Tai, ką pasakysite Jūs, toliau lems sprendimus ir Savivaldybės reikalavimus.