PRAMOGOS
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Aktualijos2024 m. Gruodžio 18 d. 10:18

Grūstys ne tik gatvėse, bet ir paštomatuose: siuntų kiekis išaugo 50 proc., ne visos dovanos atkeliaus laiku

Lietuva

Siuntų bendrovės organizuoja budėjimus prie perpildytų paštomatų – darbuotojai siuntas klientams atiduoda į rankas / Alfa.lt

Arvydas JockusŠaltinis: ALFA


334939

Šventiniu laikotarpiu neregėtais kiekiais išaugantis paštomatais siunčiamų siuntų kiekis verčia verslą imtis netradicinių sprendimų.

Siuntų įmonės ne tik samdo 20 proc. papildomos darbo jėgos, bet ir siunčia kurjerius budėti prie populiariausių paštomatų.

Siuntoms netilpus į paštomatus, prie jų laukiantys darbuotojai siuntinius klientams į rankas perduota tiesiai iš autobusiuko.

Nors e. prekyba Lietuvoje sparčiai auga, ji dar nepasiekė Europos vidurkio, todėl verslas prognozuoja dar didesnę paštomatų plėtrą Lietuvoje ir Baltijos šalyse.

Rekordiniai metai, netradicinis sezonas

Didžiausią paštomatų tinklą Baltijos šalyse valdančiai bendrovei „Omniva“ šių metų pasiruošimas šventėms buvo netradicinis.

Įprastai rudens pradžioje pradedanti planuoti šventinio laikotarpio siuntų srautus, reikalingas darbuotojų pajėgas, paštomatų tinklo plėtrą, šiemet atidarė naują logistikos centrą.

Kauno laisvojoje ekonomikos zonoje įsikūręs didžiausias Baltijos šalyse „Omnivos“ logistikos centras leidžia aptarnauti iki 6 kartų didesnius siuntų srautus. Dabar įmonė per valandą išskirsto iki 12 tūkst. siuntų, jas nukreipdama į Lietuvos ir kaimyninių Baltijos šalių paštomatus ar pašto skyrius.

„Šiuo metu fiksuojame išskirstomų siuntų rekordus, vien gruodį jau prisilietėme prie maždaug 1,5 mln. siuntų. Tačiau atrodo, kad panašūs kiekiai išsilaikys dar bent sausį.

Todėl galvojame ne tik apie laikinų darbuotojų priėmimą ar jų nuomą. Siekiame suburti stiprią komandą, kuri būtų pajėgi efektyviai dirbti ir pateisinti augančius verslo klientų poreikius“, – Alfa.lt sakė „Omnivos“ valdybos narys ir vykdantysis direktorius Kastytis Valantinas.

Kastytis Valantinas: šiuo metu fiksuojame išskirstomų siuntų rekordus, vien gruodį jau prisilietėme prie maždaug 1,5 mln. siuntų / Alfa.lt

Kad paspartintų darbų organizavimą šventiniu laikotarpiu, „Omniva“ pradėjo intensyvius budėjimus prie populiariausių paštomatų.

„Siuntoms netilpus į paštomatą, jas klientams atiduodame tiesiai iš autobusiuko. Tam padidinome kurjerių komandą. Į Vilnių ir Kauną kviečiamės atvykti kolegas iš regionų“, – pasakojo K. Valantinas.

Šiuo metu „Omniva“ valdo didžiausią paštomatų tinklą Baltijos šalyse – aptarnauja 1310 paštomatų, iš jų – 544 Lietuvoje.

Šiemet įmonė įrengė 45 naujus paštomatus, 99 paštomatus praplėtė ir papildomai pridėjo apie 2 tūkst. skyrelių.

Didžioji dalis plėtros vykdyta Vilniuje ir Kaune, tačiau naujų paštomatų sulaukė ir kitų didžiųjų miestų gyventojai.

Darbo jėga išauga penktadaliu

Siuntų bendrovės „Venipak“ generalinis direktorius Andrius Ladauskas pasakojo, kad bendrovė šiame versle dirba 20 metų, todėl sezonui ruošiasi iš anksto.

„Su logistikos, pardavimų komandomis nagrinėjame siuntų prognozes, kad užtikrintume reikiamą darbuotojų skaičių ir visi procesai – nuo siuntų surinkimo, pakavimo, skirstymo iki pristatymo gavėjams, klientų aptarnavimo – vyktų sklandžiai. Sezono metu komanda įprastai padidėja apie 20 proc.“, – Alfa.lt sakė A. Ladauskas.

Esant poreikiui, įmonė pasitelkia „Venipak Drive“ programą, prie kurios prisijungia papildomai užsidirbti norintys vairuotojai. Švenčių laikotarpiu įmonė didina klientų aptarnavimo komandos pajėgumus.

2024 m. „Venipak“ išplėtė paštomatų tinklą Baltijos šalyse: 2023 m. pabaigoje paštomatų skaičius Lietuvoje siekė 270, šiuo metu – beveik 400. Latvijoje – per 200, Estijoje – daugiau nei 160.

„Į visas tris Baltijos šalis žiūrime kaip į vieną rinką“, – teigė A. Ladauskas.

Andrius Ladauskas: į visas tris Baltijos šalis žiūrime kaip į vieną rinką / Alfa.lt

„Venipak“ bendros investicijos į paštomatų tinklą siekia 6 mln. eurų. Įmonė papildomai investavo 3 mln. eurų į rūšiavimo procesus.

Pasak A. Ladausko, palyginti gruodžio ir rugsėjo mėnesių siuntų kiekius, augimas Baltijos šalyse viršija 40 proc.

„Vien Lietuvoje stebime didesnį augimą – jis siekia beveik 50 proc., dėl to galime teigti, kad šis laikotarpis mūsų sektoriuje išties išsiskiria intensyvumu ir išaugusiomis apimtimis“, – teigė įmonės vadovas.

Šiemet „Venipak“ skyrelių skaičius padidėjo 70 proc. Įmonė planuoja plėtrą tęsti iki pat metų pabaigos – paštomatų tinklą Baltijos regione išplėsti iki 800.

Keis prekės ženklą

„Smartpost Itella“ vadovas Baltijos šalims Gediminas Mickus pasakojo, kad Kalėdų laikotarpiu labai išaugus siuntų skaičiui įmonė darbuotojų gretas išplėtė 20 proc., taip pat investavo į infrastruktūrą: plėtė paštomatų tinklą ir atsiėmimo taškų skaičių.

Šiuo metu „Smartpost Itella“ Lietuvoje turi 400 paštomatų ir siuntų atsiėmimo taškų.

Pastaraisiais metais bendrovė paštomatų tinklą išaugino 11 proc., o atsiėmimo punktų skaičių padidinome 44 proc.

Baltijos šalyse „Smartpost Itella“ tinklą sudaro daugiau nei 1070 paštomatų ir atsiėmimo taškų.

Naujus paštomatus įmonė įrengė ir mažesniuose miestuose bei kaimo vietovėse – Švenčionyse, Krekenavoje, Kalvarijoje, Gudienoje ir kitose.

2025 m. pirmąjį pusmetį „Smartpost Itella“ planuoja įmonės pavadinimą ir prekės ženklą keisti į „SmartPosti“.

„Šis vardas atspindės ne tik vizualinį atsinaujinimą, bet ir aiškią strateginę kryptį – dar labiau stiprinti mūsų pozicijas Baltijos šalių ir Šiaurės Europos rinkose. Turime ambicingą tikslą – tapti vienu iš rinkos lyderių Baltijos regione“, – Alfa.lt sakė G. Mickus.

Gediminas Mickus: turime ambicingą tikslą – tapti vienu iš rinkos lyderių Baltijos regione / Alfa.lt

„Smartpost Itella“ yra Suomijos logistikos bendrovės „Posti“ dalis.

Šventėms rengėsi iš anksto

Lietuvos paštas intensyviam kalėdiniam laikotarpiui, kai pašto ir paštomatų siuntų kiekiai išauga iki 50 proc., aktyviai ruošėsi iš anksto.

Šįmet buvo laikinai priimta apie 50 logistikos srities darbuotojų – vairuotojų, kurjerių ir skirstytojų.

Be to, papildomus darbuotojus intensyviam šventiniam laikotarpiui samdė ir Lietuvos pašto partneriai – įmonės, su kuriomis valstybės valdoma bendrovė bendradarbiauja teikdama kurjerių LP EXPRESS paslaugas.

„Visa tai leidžia išlaikyti itin aukštą siuntų pristatymo rodiklį, net šiuo piko metu beveik 98 proc. per LP EXPRESS paštomatų tinklą keliaujančių siuntų gavėjus pasiekia jau kitą darbo dieną“, – Alfa.lt sakė Lietuvos pašto atstovas Lukas Zadarackas.

Įprastai per mėnesį LP EXPRESS paštomatų bei kurjerių tinklu keliauja apie 1 mln. siuntų. O piko metu nuo lapkričio pabaigos iki didžiųjų metų švenčių kiekis šoktelėja iki 1,5 mln. siuntų.

Pašto tinklu keliaujančių siuntų kiekiai atitinkamai išauga nuo 1,5 iki 2 mln. vienetų per mėnesį.

Šiuo metu yra 437 LP EXPRESS paštomatai 112 vietovių visoje Lietuvoje. Naujausias paštomatas prieš daugiau kaip mėnesį atidarytas Žemaičių Naumiestyje.

Per pirmuosius devynis 2024 m. mėnesius Lietuvos pašto valdomas paštomatų tinklas sustiprino savo pozicijas ir tarptautinėse rinkose. Balandį Latvijoje ir Estijoje pradėjo veikti apie 300 tinklo paštomatų, per juos jau pristatyta daugiau nei 340 tūkst. siuntų.

Lietuvoje bendrovė išplėtė apie 40 proc. paštomatų, juose atidarė 5 tūkst. papildomų dėžučių.

Rinką augina e. prekyba

„Venipak“ vadovas A. Ladauskas mano, kad pandemija buvo labai svarbus katalizatorius visos e. komercijos industrijos augimui. Po to rinka nusistovėjo, tapo efektyvesnė, tačiau toliau auga.

„Pagrindiniai žaidėjai aiškiai įsitvirtinę, todėl į ją įeiti naujam ar nišiniam žaidėjui nebūtų lengva. Be abejo, matome tam tikrus bandymus, tačiau turėti kelis paštomatus ar siūlyti tiktai vieną paslaugą šiandien jau negana“, – mano A. Ladauskas.

Įmonės vadovas pastebi, kad Lietuvos e. prekybos vertė kasmet auga, o pirkimas internetu jau tapo įpročiu – tai pagrindiniai veiksniai, auginantys siuntų verslą Lietuvoje.

„Dideliu mūsų pranašumu išlieka gebėjimas pasiūlyti platų spektrą paslaugų ir e. komercijai pritaikytų sprendimų – nuo siuntų pristatymo iki durų, paštomatų tinklo, sujungiančio Baltijos šalių rinkas, iki sunkesnių, didelių gabaritų siuntų pristatymo, visapusiško užsakymo įvykdymo, kai klientui nereikia sukti galvos ne tik dėl pristatymo, bet ir dėl sandėliavimo, likučių valdymo, pakavimo“, – sakė A. Ladauskas.

Didelė konkurencija mažoje rinkoje

„Smartpost Itellos“ vadovas G. Mickus pastebi, kad vienas iš išskirtinių Lietuvos rinkos bruožų yra didelė konkurencija mažoje rinkoje: turime gausų pristatymo paslaugų teikėjų skaičių.

„Arši konkurencija ir santykinai žemos kainos šiuo metu yra palankios tiek e. prekybos parduotuvėms, tiek ir galutiniams vartotojams“, – mano įmonės vadovas.

G. Mickus pastebi, kad pastaruoju laikotarpiu daugelis rinkos dalyvių koncentruojasi į operacinių pajėgumų stiprinimą. Tačiau, vertinant klientų patirtį, proveržio esą kol kas nematyti.

„Būtent šioje srityje matome didžiausią potencialą, todėl nukreipsime savo išteklius ir investicijas į klientų patirties tobulinimą.

Per artimiausius kelerius metus planuojame investuoti keliasdešimt milijonų eurų į platesnį tinklo augimą, naujo prekės ženklo įtvirtinimą, IT sprendimus bei klientų patirties gerinimą.

Tai ambicingi žingsniai, kurie, tikime, padės įsitvirtinti rinkoje ir laimėti klientų pasitikėjimą“, – teigė G. Mickus.

Lietuvos pašto atstovas L. Zadarackas pastebi, kad konkurencija siuntų pristatymo sektoriuje yra gana didelė. Todėl vartotojai gali džiaugtis konkurencingomis paslaugų kainomis, ypač akcijų metu.

L. Zadaracko teigimu, per LP EXPRESS paštomatus siunčiamų siuntų augimą pastaruoju metu lėmė didėjusios e. prekybos apimtys, nauji klientai, praplėsta esamų LP EXPRESS paštomatų talpa.

„Net ir stebint vis dažnesnius lietuvių apsipirkimus e. parduotuvėse, mūsų šalis pagal juos vis dar atsilieka nuo ES vidurkio. Tad matome daug erdvės tolimesniam internetinės prekybos, tiek tarptautinės, tiek ir vietinės, o kartu ir paštomatų siuntų augimui“, – teigė jis.

Karščiausia – Lietuvoje

„Omnivos“ valdybos narys K. Valantinas vertina, kad rinkoje konkurencija yra labai įtempta, o „dinamiškiausia situacija“ yra Lietuvoje.

„Europos vidurkio nesiekiantį e. komercijos augimą ir su tuo augančius pristatomų siuntų kiekius bei pajamas aktyviai pasidalija ir rinką paskutinius ketvirčius perskirsto keletas rinkos žaidėjų.

Stebime aktyvius kainų pokyčius, didesnes nei įprastai investicijas į tinklo plėtrą ir prekės ženklo komunikaciją, tad ir artimiausiu laiku galimai matysime lyderių sąrašo pokyčius“, – sakė jis.

K. Valantinas tiki, kad naujasis „Omnivos“ logistikos centras Kaune įmonei ateityje suteiks konkurencinį pranašumą, ypač valdant tarptautinius siuntų srautus.

„Investavome ruošdamiesi ateičiai ir jau pamažu stebime rezultatą. Tiesa, paslaugų poreikis didesnis, nei šiuo metu teikiame, tačiau siekiame tvaraus augimo“, – sakė „Omnivos“ vykdantysis direktorius.

#SIUNTOS#PAŠTOMATAI#E. PREKYBA#OMNIVA#KASTYTIS VALANTINAS
#VENIPAK#ANDRIUS LADAUSKAS#SMARTPOST ITELLA#GEDIMINAS MICKUS#LP EXPRESS
#LUKAS ZADARACKAS#LOGISTIKOS CENTRAS