PRAMOGOS
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Grožis2024 m. Gruodžio 29 d. 14:39

Grožio sampratos tyrimas: išvaizda svarbi šešiems iš dešimties

Šiauliai

Freepic.diller nuotr.

Pranešimas spaudaiŠaltinis: Etaplius.LT


335870

Išvaizda svarbi šešiems iš dešimties lietuvių. Dauguma yra linkę ją sieti su gera savijauta. Vis dėlto beveik pusė šalies gyventojų tiek savo išvaizdą, tiek savijautą vertina vidutiniškai, rodo pirmasis šalies gyventojų grožio sampratos tyrimas.

Grožio ir kosmetikos parduotuvių tinklo užsakymu pirmą kartą Lietuvoje atliktas reprezentatyvus Lietuvos gyventojų grožio sampratos tyrimas. Tyrimą atliko bendrovė „Synthesis Consulting Group“, jo metu apklausta 1 000 respondentų.

Apklausa siekta geriau suprasti, kaip žmonės supranta grožį ir kokių priemonių imasi jam puoselėti.

Į klausimą, ar didelę svarbą kasdieniame gyvenime teikia išvaizdai, per 60 proc. respondentų teigė, kad ji svarbi arba labai svarbi. Taip nurodė 73 proc. moterų ir 51 proc. vyrų.

Išvaizda svarbiausia buvo jauniausiai – 18–24 m. amžiaus grupei – 76 proc. jų teigė, kad išvaizda yra svarbu arba labai svarbu. Vyresnėse grupėse šis procentas sumažėja, tačiau vis tiek išlieka aukštas – apie 60 proc.

Gyventojų apklausos duomenimis, 47 proc. respondentų savo pasitenkinimą išvaizda bei gera savijauta vertino vidutiniškai. Gera ir labai gera savo savijautą laikė 43 proc. ir 3 proc. respondentų, o išvaizdą gerai ir labai gerai vertino atitinkamai 39 proc.

Paklausti, ką jiems reiškia būti gražiems ar gražioms, 49 proc. vyrų ir 64 proc. moterų minėjo gerą savijautą. Antroje vietoje, kaip viena pagrindinių grožio dalių, buvo paminėtas pasitikėjimas savimi bei natūrali išvaizda.

Grožio siekia miegu, mityba, aktyvumu

Paprašyti įvardinti, kokiomis priemonėmis respondentai siekia grožio ir geros savijautos, lietuviai dažniausiai minėjo kokybišką miegą, sveiką mitybą, maisto papildų naudojimą bei kosmetikos priemonių, padedančių palaikyti ir puoselėti išvaizdą, naudojimą.

Miegas buvo dažniausiai minimas ir kaip priemonė, kurią lietuviai pasitelkia siekti grožio tikslų: jį minėjo 61 proc. moterų ir 46 proc. vyrų. Odos, plaukų ar kūno priežiūros kosmetikos priemones tam rinkosi atitinkamai 49 proc. ir 12 proc. moterų bei vyrų, sveiką ir subalansuotą mitybą minėjo 40 proc. moterų ir 33 proc. vyrų.

Tarp kasdien naudojamų kosmetikos priemonių moterys dažniausiai minėjo veido kremą, plaukų kondicionierių, rankų kremą, veido prausiklį bei lūpų balzamą. Vyrai – rankų bei veido kremą, kūno losjoną, veido prausiklį bei plaukų kondicionierių.

Populiariausia kosmetikos priemonė tarp moterų yra veido kremas, o tarp vyrų dažniausiai naudojama kosmetikos priemonė yra rankų kremas. Dažniausiai perkama dekoratyvinės kosmetikos priemonė yra blakstienų tušas.

Grožio suvokimo tyrimas parodė, kad nebėra vieningo grožio standarto ar etalono.

Remiantis respondentų poreikiais ir grožio suvokimu, sąlyginai galima išskirti keturis grožio tipus: nepretenzingieji, sveikatos entuziastai, išvaizdos puoselėtojai ir geros savijautos siekėjai.

#GROŽIS#SAMPRATA