PRAMOGOS
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Aktualijos2020 m. Liepos 31 d. 14:40

Grįžę iš užsienio džiaugiasi darbu Klaipėdos uoste

Klaipėda

Reporteris IngaŠaltinis: Etaplius.lt


140365

Tęsiame publikacijų ciklą, kuriame pristatome išskirtines Klaipėdos uosto krovos kompanijų profesijas ir asmenybes. Šį kartą supažindiname su dviem UAB Birių krovinių terminalo (BKT) darbuotojais. Vienas jų grįžo iš Norvegijos, kitas - iš Ispanijos, bet likimas taip lėmė, kad dabar jie krauna trąšas ir visiškai patenkinti tokiu savo darbu.

Mantas Stonkus BKT dirba jau vienuoliktus metus. Pradėjo krovėju, o dabar jau yra pamainos viršininkas. Dabar, pasak jo paties, „reikia dirbti su galva“.

„Dirbau Norvegijoje. Klaipėdoje liko šeima, mažas vaikelis. Kai išvažiavau, mano lėliukui buvo tik 2-3 mėnesiai. Paskui man rekomendavo šitą įmonę, susisiekiau, pasakė, kad galiu pabandyti. Mane traukė atgal į Lietuvą, nes čia šeima. Emigracijoje dažnai šeimos išsiskiria. BKT pasiūlė gerą atlyginimą, tad grįžau“, - pasakojo Mantas.

Krovėju jis dirbo 7 metus, paskui pareigos buvo paaukštintos iki krovėjų pamainos brigadininko. Juo dirbo dvejus metus, o vieną dieną atėjo bendrovės generalinis direktorius Vidmantas Dambrauskas ir pasakė: „Dirbsi pamainos viršininku.“

„Iš pradžių buvo sunku, nes reikėjo daug dirbti su galva: kompiuterinės programos, telefonų skambučiai, laivų švartavimas, pamainos darbo organizavimas ir kt. Ateina dvi brigados - viena dokininkų mechanizatorių, kita - krovėjų. Dokininkų mechanizatorių brigadoje būna 12. Jie atidaro geležinkelio vagonus ir pila trąšas į laivus arba į sandėlius, iš jų gabena krovinį konvejeriais į laivus. Krovėjų brigadoje būna iki 15. Jie fasuoja krovinį į maišus po 25-50 kg ir po 1 toną ir juos krauna į konteinerius. Be jų dar dirba ir keturi vairuotojai. Visiems turi nurodyti darbus, krovinius suskirstyti ir t. t. Nėra taip, kad atėjai į pamainą, porą kartų paskambinai, ir viskas“, - pasakojo M. Stonkus.

Pasak jo, vadovauti nėra sunku, nes bendrovėje nėra tokių žmonių, kurie tingėtų dirbti - jie čia ateina dirbti. „Man ir pačiam dabar nešauna į galvą mintis, kad reikėtų važiuoti į užsienį daugiau užsidirbti“, - pasakojo Mantas.

 

 

Paklaustas, kas sunkiausia jo darbe, jis atsakė, kad baisiausia būtų, jeigu sumaišytų krovinius. Šioje kompanijoje kraunama apie 10 rūšių krovinių. Laimei, tokio atvejo bendrovėje jam dirbant dar nėra buvę.

„Šioje bendrovėje mes visi esame kaip viena šeima. Per vienuolika metų, kai aš čia dirbu, iš darbo išėjo tik du žmonės. Visi laikosi įsikibę savo darbo. Žinoma, yra daug įmonių, kuriose galėtum dirbti, bet kas iš to, gausi tik 1 000 eurų per mėnesį, ir viskas. Neseniai man dar padidino atlyginimą. Turiu butą, mašiną, nemažai sau galiu leisti, parduotuvėje į kainas nežiūriu. Žinoma, pinigais nesišvaistome, bet patenkinta ir žmona, ir vaikai“, - kalbėjo Mantas.

Jo hobis - dviračių sportas.

„Sėdimo darbo negalėčiau dirbti, išprotėčiau“

Tomas Kučinskas Ispanijoje atsidūrė todėl, kad ten gyventi išvyko jo tėvai. Ten mokėsi, norėjo stoti mokytis į policijos mokyklą, taupė tam pinigus. Kadangi nebuvo ispanas, norėdamas būti policininku privalėjo atlikti tarnybą Ispanijos armijoje. Dirbo šiltnamio prižiūrėtoju, vadovavo 40-čiai žmonių. Ispanijoje jis gyveno 15 metų. Sako, jau ir lietuvių kalbą buvo pamiršęs.

„Net Ispanijoje sklandė kalbos apie šią bendrovę, kad mokami dideli atlyginimai. Man ta šalis patiko, bet norėjau grįžti į Lietuvą, o čia pasitaikė šansas įsidarbinti BKT. Aš irgi 2014 metais pradėjau nuo krovėjo, o dabar esu dokininkas mechanizatorius“, - pasakojo Tomas.

Jis prisipažino, kad iš pradžių, tik grįžęs į Lietuvą, kol apsiprato, kol neturėjo draugų, gailėjosi taip pasielgęs. O dabar jaučiasi gerai ir darbas jam patinka, tad neketina grįžti į Ispaniją, nebent kai jau bus pensininkas ir vėl užsinorės vykti į šiltus kraštus.

„Fizinis darbas man patinka. Jeigu žinai, kad tavęs laukia laivas, kurį reikia greitai pakrauti, į darbą eini su šypsena. Sėdimo darbo negalėčiau dirbti, išprotėčiau. Nuo pat mažens esu aktyvus žmogus“, - atviravo Tomas.

Dokininkams mechanizatoriams atlyginimas mokamas atsižvelgiant į pakrautų krovinių kiekį. Taigi jie patys suinteresuoti dirbti ir jokia kontrolė jiems nereikalinga.

Tomas taip pat patenkintas savo darbo kolektyvu, kurį sudaro per 100 žmonių - ir pajuokaujama, ir dirbama iš peties. „Mano tėvai patenkinti, kad man taip sekasi Lietuvoje. Jie netiki, kad mano toks atlyginimas“, - sakė Tomas.

Didžiausias jo hobis - sportas. Lankosi sporto salėje, važinėja dviračiu, plaukioja baidarėmis.

Griežtai draudžiama „Vakarų eksprese“ paskelbtą informaciją kopijuoti ir platinti kitose interneto svetainėse, tradicinėse žiniasklaidos priemonėse ar kitaip ją naudoti neturint raštiško leidėjų sutikimo.