Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
BNS fotobanko nuotr.
EtapliusŠaltinis: BNS
LTG užsakymu atliktas reprezentatyvus tyrimas rodo, kad 54 proc. žmonių ketina dažniau keliauti traukiniais. 77 proc., arba 4 punktais daugiau mano, kad „Rail Baltica“ yra reikalingas Lietuvai projektas.
Lietuvoje projektą įgyvendinančios įmonės „LTG Infra“ vadovas Vytis Žalimas teigia, jog geresnis susisiekimas su Europa yra svarbus visam žemynui – taip siekiama užbaigti Baltijos jūros transporto žiedą, užtikrinti koridorių nuo Baltijos iki Juodosios ir Egėjo jūrų.
„Gyventojai vis dažniau mini ir saugumo aspektą – daugėja manančių, kad projektas padidins tiek saugumą keliuose, tiek šalies saugumą“, – pranešime teigė V. Žalimas.
Anot tyrimo, 33 proc. gyventojų mano, jog naujas geležinkelis padidins eismo saugumą, dar 10 proc. tikisi, kad jis padidins visos šalies saugumą.
46 proc. respondentų tikisi didesnio krovinių srauto per Lietuvą, dar 31 proc. mano, kad projektas sukurs daugiau darbo vietų ir paskatins ekonomikos augimą.
74 proc. respondentų mano, jog projektas gerins Lietuvos, kaip modernios valstybės įvaizdį, 6 proc. – jis yra greičiausiai arba tikrai nenaudingas šaliai, 17 proc. – neapsisprendę dėl projekto naudos.
„Spinter Research“ tyrimą atliko 2023 metų pabaigoje, jo metu apklausta 1015 respondentų nuo 18 iki 75 metų.
Bendras „Rail Balticos“ geležinkelio linijos ilgis Baltijos šalyse siekia 870 kilometrų, Lietuvoje šis ruožas tęsis 392 kilometrus. Juo keleiviniai traukiniai galės važiuoti iki 250 kilometrų per valandą greičiu, o krovininiai traukiniai – iki 120 kilometrų per valandą greičiu.