Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
Vilniaus miesto savivaldybės nuotr.
Viktorija SmirnovaitėŠaltinis: ELTA
„Šios kampanijos tikslas – ne pristatyti Vilnių, bet atkreipti dėmesį šokiruojant“, – LRT televizijai penktadienį teigė D. Aleksandravičienė.
Ketvirtadienį „GoVilnius“ miesto plėtros agentūra pristatė naują miesto verslo ir turizmo plėtros kampaniją „Expectations vs. Reality“ (liet. „Lūkesčiai ir realybė“). Vaizdo klipe rodomos scenos su lauko tualetu, mediniais vežimais, muštynėmis prie konteinerių, ant namo sienų besišlapinančiais jaunuoliais. Antroje klipo dalyje šie stereotipai neva paneigiami, rodant bendro pobūdžio vaizdus iš šiandieninio Vilniaus gyvenimo.
Kaip nurodoma agentūros internetiniame puslapyje, kampanijos tikslas – didinti miesto žinomumą tikslinėse turizmo rinkose Didžiojoje Britanijoje ir Vokietijoje.
„Kampanija per abi rinkas (Vokietijos ir Jungtinės Karalystės – ELTA) per du mėnesius kainuos 0,5 mln. eurų. (...) Prognozuojame, kad šios rinkos šiemet miestui sukurs apie 30 mln. eurų“, – nurodė D. Aleksandravičiūtė.
Vis dėlto, dalis vilniečių negaili aršios kritikos dėl kampanijoje pasirinktų hiperbolizuotų stereotipų, taip pat neigiamų ir teigiamų vaizdų apie sostinę proporcijos. Savo ruožtu į šią kritiką reaguodama agentūros vadovė pabrėžia, kad sustiprintas stereotipiniais Rytų Europos vaizdais kuriamas sostinės įvaizdis yra įrankis, skirtas šokiruoti žiūrovą ir atkreipti jo dėmesį.
„Tai yra sutirštintas vaizdas. Kam jis reikalingas – tam, kad šokiruotume, atkreiptume dėmesį. Tada, kai tie žmonės ateis į puslapį, į kurį ves šita reklama, ten Vilnius jau yra, be abejo, pristatomas su visu savo istoriniu, kultūriniu, gastro, architektūrinėmis linijomis. Toks, koks jis yra“, – sakė D. Aleksandravičiūtė.
„Kodėl taip drąsiai elgėmės? Nebuvo taip, kad keturi penki žmonės pagalvojo ir nusprendė taip. Mes turime begalę tyrimų, kuriais remiamės, darydami šitą sprendimą. Vienas iš argumentų – sukūrę šį klipą turėjome pretestinę kampaniją Vokietijos ir Didžiosios Britanijos rinkose, rodėme šią reklamą ir klausėme, kaip ji jus veikia. (...) Po tyrimo matome, kad pusė žmonių susidomėjo, kas tas Vilnius ir norėtų paieškoti daugiau informacijos – tai labai geras rodiklis. Trečdalis svarstytų apsilankyti mieste ir turėti savaitgalio išvyką. Turizmo auginimas ir yra vienas iš tikslų, ko siekiame jau galutiniame rezultate“, – kalbėjo „GoVilnius“ vadovė.
Jau matomi teigiami rezultatai
Kaip teigiama Eltai perduotame agentūros komentare, nors mokama reklamos sklaida prasidės dar tik kitą savaitę, klipas jau pasiekė užsienio auditorijas.
„Pozityvius rezultatus jau matome: per pirmąją parą vaizdo klipas įvairiose soc.tinklų platformose sulaukė daugiau nei 400 tūkst. peržiūrų; o remiantis dabartine soc. platformų statistika, pozityvios reakcijos sudaro daugiau kaip 90 proc.“ – teigiama agentūros perduotame komentare.
Skelbiama, kad reklamos idėją sukūrė kūrybinė agentūra „BM Boutique“, o vaizdo klipą režisavo Simonas Aškelavičius. Vaizdo klipo sukūrimas atsiėjo 81 tūkst. eurų, jis finansuojamas iš turistų rinkliavos.
„Į tai įeina kūrybinės idėjos sukūrimas, vaizdo klipas, iliustracijos, interneto reklamos skydeliai, lauko reklamos maketai“, – praneša agentūros atstovai.
Pasak „Go Vilnius“ vadovės, reklama bus transliuojama skaitmeninėje erdvėje, populiariausiose „Meta“ ir „Google display network“ platformose, taip pat Jungtinėje Karalystėje reklama bus skleidžiama ir metro bei traukinių stotyse.
Kaip skelbia pati agentūra, posovietinės šalies įvaizdžio asociacijos atsispindi bene kiekvienuose „Go Vilnius“ žinomumo ir įvaizdžio tyrimuose, o 2022 m. „Keliauk Lietuvoje“ atlikta apklausa taip pat parodė, kad visa Lietuva Jungtinėje Karalystėje ir Vokietijoje asocijuojama su sąvokomis „Rusija“ (10 proc.)., „Rytų Europa“ (atitinkamai 8 proc. ir 7 proc.), „skurdi, nežinoma šalis“ (4 proc. ir 5 proc.).