Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
ŠRATC nuotr.
Reporteris AustėjaŠaltinis: Etaplius.lt
Šiaulių miesto gyventojai dar 2020 m. lapkričio mėnesį buvo informuoti apie problemas, su kuriomis susidūrė VšĮ Šiaulių regiono atliekų tvarkymo centras (toliau – ŠRATC) įgyvendinant projektą „Komunalinių atliekų rūšiuojamojo surinkimo infrastruktūros plėtra Šiaulių regione“.
Projekto apimtyje Šiaulių miesto daugiabučių namų teritorijose turi būti įrengta 289 vnt. pusiau požeminių atliekų surinkimo konteinerių aikštelių jose sumontuojant 1290 vnt. pusiau požeminių konteinerių. Sutartis dėl aikštelių įrengimo ir konteinerių pristatymo sudaryta su jungtinės veiklos partnerius atstovaujančia UAB „TIS“ (toliau – Tiekėjas). Pagal pasirašytą sutartį, pusiau požeminės atliekų surinkimo aikštelės Šiaulių mieste turėjo būti įrengtos iki 2020 m. gruodžio 15 d.
Ir iš tiesų, dalis aikštelių įrengta, konteineriai sumontuoti, tačiau jais miesto gyventojai iki šiol naudotis negali. Tokia situacija susidarė dėl to, kad ŠRATC, nustatęs vizualiai matomus konteinerių trūkumus ir defektus, sustabdė sutarties vykdymą ir pareikalavo juos ištaisyti.
Tiekėjui kategoriškai nesutinkant, kad konteineriai turi trūkumų ir defektų, buvo atliktas nepriklausomas konteinerių ekspertinis vertinimas. Ir tik sulaukus ekspertizės išvadų, kurios patvirtino, kad sutartis yra vykdoma netinkamai, Tiekėjas sutiko nustatytus trūkumus ir defektus ištaisyti pateikdamas konkretų veiksmų planą. 2021 m. gegužės 12 d. pasirašytas ketinimų protokolas, kuriuo Tiekėjas įsipareigojo pateikti trūkstamus dokumentus, įrodančius konteinerių atitiktį nustatytiems reikalavimas, ir ištaisyti nustatytus trūkumus.
Atrodė, kad problema sprendžiasi ir jau šią vasarą miesto gyventojai galės naudotis naujai įrengtais konteineriais. Deja, Tiekėjas iki nustatyto termino ketinimų protokolu prisiimtų įsipareigojimų neįvykdė, todėl ŠRATC priėmė sprendimą sutartį nutraukti. 2021 m. liepos 22 d. Tiekėjas įspėtas dėl sutarties nutraukimo dėl jo kaltės suteikiant 14 dienų terminą pasitaisymui ir galimų pasekmių apsvarstymui.
Jei Tiekėjas iki rugpjūčio 5 d. tinkamų situacijai išvadų nepadarys, 2021 m. rugpjūčio 5 d. sutartis bus nutraukta, o Tiekėjui ir visiems jungtinės veiklos partneriams kils pareiga operatyviai išmontuoti ir išsivežti visus pagal sutartį sumontuotus konteinerius, išardyti įrengtas aikšteles bei sutvarkyti aplinką iki buvusios padėties. Taip pat būtų keliamas reikalavimas atlyginti ŠRATC patirtus nuostolius, o šiems darbams atlikti skelbiamas naujas konkursas.
„Atsiprašome Šiaulių miesto gyventojų dėl susidariusios situacijos, tačiau, dėl Tiekėjo delsimo geranoriškai ištaisyti akivaizdžius trūkumus, ginčo taikiai išspręsti gali nebepavykti, nors buvo stengiamasi tai padaryti ir Tiekėjui buvo duota pakankamai laiko nustatytiems trūkumams pašalinti. Laikas yra ribotas ir projektas privalo būti kokybiškai įgyvendintas iki nustatyto termino, t. y. iki 2023 m. rugsėjo mėn. Bet kokiu atveju, naujos pusiau požeminių konteinerių aikštelės turi būti įrengtos ir pradėtos eksploatuoti, tačiau tai turi būti padaryta ne bet kaip, o kokybiškai, kad atliktų funkciją ir nedarkytų miesto vaizdo“, – teigia ŠRATC vadovas Žilvinas Šilgalis.