PRAMOGOS
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Veidai2020 m. Vasario 21 d. 08:48

Gargždiškis, stažavęsis NASA, stebisi mokslininkų draugiškumu

Klaipėda

Reporteris Gargždų BangaŠaltinis: Etaplius.lt


118761

Kauno technologijos universitete Transporto priemonių inžineriją studijuojantis kraštietis Deividas Čelkys į savo pasiektų tikslų sąrašą gali įsirašyti Mokslo, inovacijų ir technologijų (MITA) finansuotą Nacionalinės aeronautikos ir kosmoso administracijos (NASA) stažuotę Kalifornijoje, JAV. Jaunuolis 16 savaičių Aeromechanikos skyriuje gilino žinias apie vertikaliai pakylančių ir nusileidžiančių bei bepiločių orlaivių tyrimą ir tobulinimą.

Dalyvavo ne pirmąkart

Deividas pasakoja, jog tai buvo antras kartas, kai dalyvavo atrankoje, o pasinaudoti galimybe atlikti praktiką NASA Ames tyrimų centre paskatino nuolatinis noras sužinoti daugiau ir išbandyti kažką naujo. „Taip pat didelę reikšmę turėjo draugų, jau buvusių NASA stažuotėje, pasidalijimas patirtimi ir palaikymas. Dalyvavau MITA organizuojamoje atrankoje į NASA stažuotę pirmą kartą 2018 metais, tačiau tą kartą atrankos laimėti nepavyko. 2019 metais, būdamas trečio kurso studentas, pabandžiau dar kartą, nes tai buvo paskutiniai metai, kai galėjau dalyvauti atrankoje į NASA stažuotę studijuodamas bakalauro laipsnį suteikiančiose studijose“, – pasakoja KTU studentas pridurdamas, kad bakalaurą studijuojantys ketvirtakursiai atrankoje dalyvauti nebegali.

Jis džiaugiasi NASA dirbančių žmonių draugiškumu ir noru padėti, tad didžiausią įspūdį paliko darbas vėjo tunelyje su mokslininkais: „Dirbdavome įprastu grafiku – nuo pirmadienio iki penktadienio. Aeromechanikos skyriuje buvome 9 praktikantai, turėjome savo biurą ir kiekvienas po atskirą darbo erdvę. Atėjęs į biurą dirbdavau prie savo projekto, o jeigu iškildavo klausimų ar norėdavau padiskutuoti apie projektą, eidavau pas paskirtą mentorių arba skyriaus vadovą. Kai dirbau vėjo tunelyje, darbo diena prasidėdavo anksčiau, nes pirmojo dienos testo pradžia – 6.15 val.“

Jaunuolis pastebėjo nemažus skirtumus tarp NASA ir KTU vėjo tunelių, mat būtent šioje srityje ir specializavosi. „KTU esančio vėjo tunelio testavimo sekcija yra tinkama tirti objektams, kurių didžiausias matmuo iki 30 cm, o NASA Ames tyrimų centro didžiausio vėjo tunelio testavimo sekcijoje telpa „Boeing 737“ lėktuvas“, – įspūdingus dydžius lygina studentas.

Susižavėjo dar vaikystėje

Paklaustas, kaip nutarė studijuoti Transporto priemonių inžineriją, vaikinas teigė nuo mažens mėgęs konstruoti bei domėtis automobiliais. Tuo užsiima ir laisvalaikiu. „Domiuosi automobiliais ir kitomis transporto priemonėmis bei naujų technologijų pritaikymu jose. Taip pat mėgstu sekti naujas elektronikos prietaisų technologijas“, – pomėgiais dalijasi praktikantas.

Vis dėlto laisvalaikiui NASA Ames tyrimų centre Deividas skyrė nedaug: „Nuo pirmadienio iki penktadienio dirbome, tačiau stengdavomės išnaudoti kiekvieną savaitgalį ir kur nors nuvykti. Į San Franciską nuvykdavome dažnai, nes gyvenome tik už 40 mylių nuo jo. Aeromechanikos skyriaus vadovas skatino įsitraukti į įvairias veiklas ir kuo daugiau sužinoti apie Jungtinių Amerikos Valstijų ir ypač apie Kalifornijos kultūrą, todėl buvo organizuojamos įvairios išvykos darbo metu. Didžiausią įspūdį paliko išvykos į NASA JPL ir NASA Armstrong centrus. Taip pat labai patiko Los Andželo miestas, Yosemite nacionalinis parkas bei South Lake Tahoe.“

D. Čelkys pasakoja, jog, nors patirtis ir įdomi, dirbti NASA neketina, labiau norėtų dirbti gimtinėje su galimybe išvykti pasisemti įvairios patirties į trumpas komandiruotes užsienyje. „Po bakalauro studijų savo akademinį kelią planuoju tęsti magistrantūros studijose“, – ateities planus dėsto studentas.