PRAMOGOS
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Aktualijos2018 m. Kovo 28 d. 15:20

Gamtosauginė diena Šiaulių universiteto gimnazijoje

Šiauliai

Inga DaukšienėŠaltinis: Etaplius.lt


32875

Kovo 20 d. Šiaulių universiteto gimnazijos mokiniai ir mokytojai dalyvavo aktyviose, kūrybiškose veiklose, kurių pagrindinė tema – kaip tausoti gamtos išteklius, saugoti gamtą, būti arčiau jos nekenkiant.


Foto galerija:

20180320-120546.jpg
29426013-1650431705078364-1431476599340924928-n.jpg
29468733-1650430785078456-2082276140252135424-n.jpg
b6.jpg
unnamed-1.jpg
unnamed.jpg
20180320-120546.jpg
29426013-1650431705078364-1431476599340924928-n.jpg
29468733-1650430785078456-2082276140252135424-n.jpg
b6.jpg
unnamed-1.jpg
unnamed.jpg

Gamtosauginę dieną, I c klasė nusprendė aplankyti Kamanų gamtinį rezervatą. Gimnazistai pabuvojo rezervato direkcijos pastate, kuriame įkurtas šiuolaikiškas ir modernus Lankytojų centras. Jame mokiniai leidosi į virtualią kelionę žiūrėdami G. Aleknos sukurtą filmą „Kamanų rezervatas“. Gimnazistai sužinojo, kad rezervate yra įrengtas mokomasis takas. Tako pradžia yra ties rezervato teritorijos riba. Lydimi gido, gimnazistai stabteldavo tako stotelėse, plačiau sužinojo apie supančią augmeniją, gyvūnų biologiją, jų aplinką. Pamatė, kaip mišraus miško tankmė atsiremia į pelkės lagą, kaip kylantis aukštapelkės šlaitas pamažu pasidengia ištisine samanų danga, o aplink medžių kamienus susidaro neaukšti kauburiai. Pabuvoję Kamanų gamtiniame rezervate, gimnazistai susipažino su ekologinio švietimo ir gamtosaugos idėjomis.

IIc, III c, III d klasių mokiniai Gamtosauginę dieną dalyvavo pažintiniame-tiriamajame-rekreaciniame žygyje Talkšos ir Salduvės parkuose. Gimnazistai, pasiskirstę į komandas, atliko kūrybines užduotis: ieškojo punktų ir tyrė aplinką, rinko gamtinę medžiagą ir kūrė mozaiką, iškėlė savo gamintus inkilus, matavo pušies amžių ir aukštį be jokių prietaisų, pristatė savo sukurtus nuotaikingus eilėraščius Salduvės papėdėje. O kur dar emocijos grožintis gamtos dovanomis ir stebuklais, juokai ir pokštai bei piknikas prie piliakalnio... Žygyje mokiniai aktyviai praplėtė žinias patyriminiu būdu, pajuto komandinio darbo džiaugsmą.

II b klasės mokiniai aplankė Birutės vandenvietę. Gimnazistams buvo pasakojama ir rodoma, kaip vanduo atkeliauja pas gyventojus į namus. Mokiniai susipažino su vandens valymo įranga. Jaunieji gimnazistai patys įsitikino, jog norint paruošti vandenį naudojimui reikia labai daug darbo. Po ekskursijos Birutės vandenvietėje mokiniai dar ilgai dalinosi įspūdžiais.

I b klasė lankėsi Šiaulių ligoninės patologinės anatomijos skyriuje esančiame muziejuje. Jame saugomi pažeisti organai. Stiklo induose į specialius skysčius patalpinti kažkada gyvenusių žmonių organai – visi neša žinią apie ligą, pakenkimą ar nelaimę. Ligoninės atstovė supažindino su muziejaus įkūrimo istorija, papasakojo, kokias patologijas palikuonių vystymuisi gali iššaukti tėvų žalingi įpročiai, rodė įvairių organų navikus, įgimtų ir įgytų ligų padarinius.

Ia klasė vykdė istorijos ir etikos projekto „Šiaulių miesto atminimo medžiai: asmenybės, įvykiai, istorija“ II etapą „Surask žymaus žmogaus sodintą medį“. Gimnazistai, iš anksto pasiskirstę į 3 grupes, naudodamiesi žemėlapiu ieškojo žymių žmonių sodintų medžių, įprasminančių svarbius Šiaulių miesto istorinius įvykius. Mokydamiesi savivaldžiai netradicinėje aplinkoje pirmokai pajuto atradimo džiaugsmą, geriau pažino savo miestą, tobulino komandinio darbo įgūdžius. Kovo 27 d. įvyko integruota istorijos ir etikos pamoka, kurios metu gimnazistai pristatė savo tyrimo rezultatus – projektinius darbus. Jaunieji mokslininkai atskleidė žmogaus sąsajas su gamta, padarė išvadą, kad sodinti vardinius medžius, ypač ąžuolus, Šiauliuose jau seniai tapo tradicija. Gimnazistų darbai ir jų pristatymas atskleidė mokinių kūrybiškumą ir solidarumą, gebėjimą surinktą informaciją apibendrinti ir sklandžiai ją pristatyti.

II a klasė lankėsi „Valerijono“ vaistinės arbatinėje – edukaciniame užsiėmime. Paskaitos metu mokiniai diskutavo apie sveiką gyvenseną, sveikus produktus, fizinį aktyvumą. Taip pat ragavo sveikuoliškų saldumynų pagamintų iš džiovintų vaisių, bei vaistažolių arbatų.

Susirinkę po veiklų, mokiniai dalijosi įspūdžiais, patirtimis. Tikime, kad patyrimai paskatins jaunimą dar labiau tausoti gamtą, gyventi arčiau jos.