PRAMOGOS
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Politika2020 m. Sausio 11 d. 13:33

G. Kirkilas: nepalaikydami susitarimo dėl švietimo konservatoriai ir liberalai prieštarauja patys sau

Vilnius

„Socialdarbiečių“ lyderis Gediminas Kirkilas. Dainiaus Labučio (ELTA) nuotr.

Irma BagūnėŠaltinis: Etaplius.lt


113131

Lietuvos socialdemokratų darbo partijos pirmininkas (LSDDP) Gediminas Kirkilas teigia, kad konservatoriai, kritikuodami premjero Sauliaus Skvernelio pasiūlymą, prieštarauja ne tik patys sau, bet ir pačio Nacionalinio susitarimo esmei. Anot politiko, jie taip pat kažkodėl pamiršo jų pačių priimtą Švietimo reformą, kuri, pasak jo, švietimui atnešė tik dar daugiau problemų.

„Tiesą sakant ir liberalai, ir konservatoriai jau kažkodėl kabutėse pamiršo, jog 2009 metais jau padarė Steponavičiaus ir Kubiliaus reformą, kuri buvo visų išgirta, tačiau dabar matome, kad atnešė švietimui tik dar daugiau problemų“, – LSDDP tarybos susirinkime kalbėjo partijos pirmininkas.

Anot G. Kirkilo, partijų susitarimo projektas remiasi skandinavų gerovės valstybių sėkmės pagrindu, kurį palaiko ir prezidentas Gitanas Nausėda.

„Netgi, kai šiuo metu ministras pirmininkas Saulius Skvernelis pasiūlė susitarimą dėl švietimo Lietuvoje, jie jau iš anksto aiškina, kad visai nėra prasmės, nes tai turi daryt jau kitoje Vyriausybėje ir panašiai. Jie prieštarauja patys sau, o ir Nacionalinio susitarimo esmei, nes pavyzdžiu yra skandinavų gerovės valstybių sėkmes pagrindas, kam, beje, kviečia ir prezidentas Gitanas Nausėda“, – teigė G. Kirkilas.

ELTA primena, kad Vyriausybės pirmadienį pateiktame susitarimo dėl švietimo pirminiame projekte siūloma didinti švietimo sistemos finansavimą iki 6 proc., siekti, kad iki 2025 metų vidutinis mokytojų darbo užmokestis sudarytų 130 proc. vidutinio šalies darbo užmokesčio, o vidutinis dėstytojų, aukštųjų mokyklų mokslo darbuotojų ir tyrėjų darbo užmokestis – 150 proc. Taip pat siekiama skirti ypatingą dėmesį mokinių pasiekimų atotrūkio tarp skirtingų regionų mažinimui.

Vyriausybė taip pat siūlo atsisakyti jungtinių klasių, mažinti mokyklų vadovams ir mokytojams tenkančią biurokratinę naštą. Preliminariame projekto variante siūloma diskutuoti dėl anksčiau premjero kelis kartus keltos idėjos mokyklų tinklą perduoti valstybės pavadavimui ribotam laikotarpiui, po kurio pavaldumas vėl būtų grąžintas savivaldybėms. Diskusijai taip pat pateikiama ir tikslinių dotacijų administravimo ir skirstymo perdavimo savivaldybėms idėja.

Šis projektas, pabrėžia Vyriausybė, bus toliau tobulinamas kartu su visomis partijomis ir švietimo ekspertais.

ELTA