PRAMOGOS
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Politika2023 m. Rugsėjo 19 d. 11:27

G. Jakštas neplanuoja permainų gyvenimo įgūdžio programoje: neketinu „plėšyti lapų“

Lietuva

Gintautas Jakštas. ELTA / Dainiaus Labučio nuotr.

Irtautė GutauskaitėŠaltinis: ELTA


278375

Švietimo, mokslo ir sporto ministras Gintautas Jakštas neplanuoja koreguoti mokytojams rekomenduojamos literatūros, kuri skirta gyvenimo įgūdžių programai. Visuomenėje diskusijas sukėlusias rekomendacijas, teigia ministras, mokytojai yra kompetentingi įvertinti patys.

„Literatūroje yra pateikiama daugiau temų, negu priklausytų pagal programą. Neplanuojame užtušuoti, plėšyti lapų ar kažko panašaus daryti, kai yra literatūroje temų, kurios nėra aktualios programai – mokytojai yra pakankamai kompetentingi, pasitikime mokytojais, jie tikrai žinos, kurios temos priklauso kuriai programai“, – po susitikimo su Mišria Seimo grupe teigė G. Jakštas.

Pasak ministro, pedagogas, mokydamas gyvenimo įgūdžių, neprivalo remtis papildoma, rekomenduojama literatūra.

„Medžiagos, kuria galėtų remtis mokytojai, yra gana nemažai. Pagal temas yra pateiktos ir rekomendacijos, tačiau mokytojas gali naudoti papildomą literatūrą, medžiagą, bet gali ir nebūtinai remtis tuo, kas yra rekomenduojama“, – pabrėžė G. Jakštas.

Ministro teigimu, šiuo metu viešojoje erdvėje dalinamasi ištraukomis iš papildomos literatūros, tačiau, pabrėžia jis, jos skirtos tik bendram susipažinimui.

„Kai yra diskutuojama viešojoje erdvėje, matome, kad išimamas iš rekomenduojamos literatūros vienas paveiksliukas ar viena tematika, kuri, pažiūrėjus pagal programą, nėra apskritai rekomenduojama. Toje literatūroje yra kitos temos, kurios yra svarbios mokytojams, kad galėtų dėstyti programą“, – akcentavo G. Jakštas.

ELTA primena, kad pastaruoju metu netyla diskusijos dėl nuo rugsėjo 5, 7 ir 9 klasėse atsiradusios gyvenimo įgūdžių pamokos. Rugsėjo pradžioje socialiniuose tinkluose imta dalintis netikru dokumentu, kuriame buvo rašoma, kad naujojoje gyvenimo įgūdžių pamokoje moksleiviai bus mokomi lytiškumo „pagal LGBT ideologijos standartus“.

Nors Švietimo, mokslo ir sporto ministerija (ŠMSM) iškart pranešė, kad socialinėje erdvėje plintantis dokumentas neturi nieko bendro su tikruoju programos turiniu, dalis savivaldybių merų išreiškė kritiką ir nepasitikėjimą startavusia pamoka.

Viešojoje erdvėje ir toliau dalinamasi ištraukomis iš papildomos literatūros, skirtos mokytojams, kurie dėstys gyvenimo įgūdžių pamokas. Ištraukose pateikiama informacija apie oralinio sekso barjerinės plėvelės gamybą, kuri sukėlė aršias diskusijas tarp politikų.