Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
A. Rutkausko nuotr.
Etaplius.ltŠaltinis: Etaplius.lt
Šiaulių universitetinė gimnazija parengė ir su partneriais VšĮ „Menų ir mokymo namai“ ir Šiaulių dailės galerija įgyvendino prevencinį projektą „Jaučiu ir bendrauju: teatro ir dailės duetas“. Projektas finansuojamas visuomenės sveikatos stiprinimo fondo lėšomis, kurį administruoja sveikatos apsaugos ministerija.
Vienas iš projekto uždavinių – išmokyti gimnazijos moksleivius ir pedagogus stiprinti emocines ir socialines kompetencijas, taikant Forumo teatro metodą.
Projekto pradžioje buvo atliekamas tyrimas, kuriuo siekta įvertinti nuostatas į įvairias socialines grupes, gebėjimą priimti įvairovę, bendrą emocinę atmosferą mokykloje, vertybinius įsitikinimus, numatyti kryptis Forumo teatro spektakliams.
Projekto veiklos prasidėjo dar paskutinėmis vasaros dienomis Forumo teatro stovykloje, dailės galerijoje. Rudenį į veiklas įsitraukė mokyklos bendruomenė, užsiėmimai organizuoti visoms gimnazijos klasėms.
Kaip renginio metu sakė gimnazijos psichologė Jolita Glebauskienė, mokykloje turbūt neliko nė vieno, kuris nežinotų, kas yra Forumo teatras. Nepamiršti liko ir mokytojai – projekto metu jiems buvo pristatyti tyrimo rezultatai, organizuotas seminaras. Visas veiklas užbaigė gerosios patirties pristatymo renginys – interaktyvus spektaklis/diskusija visai gimnazijos, Šiaulių miesto ir rajono švietimo bendruomenei.
Ieškojo būtų stiprinti socialines ir emocines kompetencijas
Projekto iniciatorės Šiaulių universitetinės gimnazijos direktorės Ingos Žemaitienės teigimu, mintys apie projektą kilo po pastarųjų metų įvykių. Užsitęsusi pandemija, nuotolinis, hibridinis mokymas(is) ir nežinomybė įnešė daug nerimo ir sumaišties tiek į mokinių, tiek į pedagogų gyvenimą. Situaciją dar paaštrino vasario mėnesį kilęs karas Ukrainoje.
„Tiesiog jautėmės, kad esame pakankamai įsitempę. Žinoma, mes patys, kaip mokykla, ieškojome įvairiausių būdų, kaip stiprinti socialines, emocines kompetencijas, bet kai pamatėme Sveikatos stiprinimo fondo kvietimą teikti paraišką psichinei sveikatai stiprinti, nusprendėme susirasti partnerius ir teikti paraišką projektui. Kartu su „Menų ir mokymo namais“ bei Šiaulių dailės galerija įveikėme 60 konkurentų, ir esame vieni iš 19 organizacijų, kurios įgyvendino tokio tipo projektą“.– pasakojo gimnazijos direktorė.
Pasak jos, tikėtasi, kad šis projektas įneš teigiamų pokyčių į gimnazijos bendruomenės gyvenimą, sumažins įtampą, privers kitaip pažvelgti į esamas problemas.
„Šituo projektu tikėjomės, kad vaikai galės išreikšti savo emocijas per teatrą, pasinaudodami kita aplinka – dailės galerija. Juolab kad dailės galerijoje vyko ir vizualinio meno užsiėmimai vaikams, mokytojams. Būtent per meną, per terapiją siekėme stiprinti vaikų socialines ir emocines kompetencijas“, – sakė I. Žemaitienė.
Direktorė prisipažino, kad daugelis mokinių palankiai sutiko projekto veiklas, noriai dalyvavo. Dalis mokinių su užsidegimu skubėdavo į Forumo teatro užsiėmimus, įsitraukė į vaidinimus, diskusijas.
Tą patvirtina ir patys mokiniai. Pasak jų, šis projektas leido artimiau pažinti draugus, suprasti jų problemas, atrasti bendrystę ir suvokimą, kad sudėtingose situacijoje esi ne vienas.
„Tokie projektai, renginiai labai suartina mokinius ir mokytojus. Leidžia atrasti kažką naujo, pasimokyti vieniems iš kitų. Parodo, kad žmonėms rūpi tai, kas vyksta aplinkui. Jiems tai svarbu, tai juos gąsdina, norėtų kažką daryti, padėti, pakeisti situaciją“, – sakė Dovilė.
„Aš manau, kad šis projektas leidžia pasireikšti mokiniams, atsiskleisti, parodyti, kokie jie yra iš tikrųjų“, – pritarė Viktorija.
Forumo teatras – lyg gyvenimo repeticija
Teatro užsiėmimus vedė Forumo teatro Lietuvoje pradininkė, metodikos lektorė, profesionali aktorė Rimanta Vaičekonytė. Ji pripažįsta turėjusi puikią progą susipažinti su mokykla, jaunimu, jų požiūriu į gyvenimą, problemas.
„Aš išsinešu pačius geriausius jausmus ir man net ilgu darosi, kad aš po tokio intensyvaus laiko neturėsiu vėl tų užsiėmimų, nesusitiksiu su jais. Nes jie iš tiesų yra labai atviri, nuoširdūs, tolerantiški, pagarbūs, pilietiški. Aišku, yra problemų. Nebūtume mes čionai ir mokykla nesiektų daryti kažkokių projektų, jeigu nebūtų problemų. Problemų yra. Yra ir kitaip mąstančių, agresyvesnių jaunuolių. Bet ir tiesų, mano supratimu, šita mokykla tikrai eina labai geru keliu ir labai šiuolaikiškai ieško tų problemų sprendimų per įvairias metodikas“, – sakė R. Vaičekonytė.
Forumo teatras ir yra vienas iš demokratiškiausių metodų, kurio metu atsigręžiama į problemas, siekiama atkurti dialogą tarp žmonių. Čia žiūrovų nuomonė yra pati svarbiausia. Tik jie turi galią pakeisti situaciją. Iš pradžių scenoje, vėliau – ir gyvenime. Tai lyg gyvenimo repeticija.
Spektaklio metu galima matyti auką, agresorių ir neutraliuosius. Diskusijų metu siekiama kuo labiau įgalinti auką ir neutraliuosius, kad jie būtų pajėgūs pasipriešinti patiriamai prievartai.
„Tai dialogo tarp žmonių atkūrimas – ne tik mokinių su mokytojais, mokytojų su mokiniais, mokinių tarpusavyje, mokytojų tarpusavyje. Galiausiai, parodomas ir jų santykis į išorės problemas, kiek jie psichologiškai atsparūs įveikti tas išorės problemas“, – pasakojo R. Vaičekonytė
Skatina spręsti problemas
Į Forumo teatro spektaklį susirinko gausus būrys Šiaulių universitetinės gimnazijos mokinių, mokytojų, svečių. Visgi svarbiausi šiame renginyje buvo mokiniai – jie gana aktyviai įsijungė į tai, kas vyksta scenoje, drąsiai pripažino, kad vaizduojamuose etiuduose – situacijos iš jų kasdienybės, problemos, su kuriomis tenka dažnai susidurti.
Tiek gimnazijos mokinių etiudai, tiek profesionalių aktorių pasirodymai, nepaliko abejingų. Žiūrovai ieškojo aukų, kaltųjų, žarstė patarimus, negailėjo klausimų ir kritikos, svarstė įvairius problemų sprendimo būdus, taip įgyvendinami ir pagrindinį Forumo teatro tikslą – scenoje atrastus problemų sprendimo būdus pritaikyti ir realiame gyvenime.
Reklama