PRAMOGOS
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Aktualijos2023 m. Liepos 31 d. 07:12

Finansų ministerija – prieš, kad pavėžėjai užsieniečiai mokėtų avansinį pelno mokestį

Lietuva

A. Rutkausko nuotr.

Etaplius.ltŠaltinis: BNS


274234

Finansų ministerija siūlo Vyriausybei nepritarti konservatoriaus Jurgio Razmos parengtai ir Seime svarstomai pataisai pažaboti savarankiškai dirbančius ir mokesčių nemokančius užsieniečius, pavyzdžiui, pavėžėjus.

Parlamentaras siūlo įpareigoti tokius darbuotojus kas mėnesį deklaruoti pajamas ir mokėti avansinį pelno mokestį nuo individualios veiklos pajamų - jis būtų apskaičiuojamas nuo sumos, lygios minimaliai mėnesinei algai (MMA).

Vyriausybė dėl tokios Gyventojų pajamų mokesčio įstatymo pataisos apsispręs posėdyje pirmadienį.

Finansų ministerijos teigimu, siūlymas avansinio mokesčio mokėjimo prievolę nustatyti tik nenuolatiniams Lietuvos gyventojams keltų klausimų dėl jo atitikties Europos Sąjungos teisei – jis galimai diskriminuotų užsieniečius, nes jie turėtų mokėti mokestį net ir negavę pajamų, be to, tokių darbuotojų yra labai nedaug.

„Dalis tarp visų individualią veiklą vykdančių asmenų nesudaro nė 1 proc., todėl siūlomas įvesti avansinis mokestis nebūtų proporcinga priemonė keliamam tikslui pasiekti“, – nurodo ministerija.

Seime pristatydamas pataisas, J. Razma teigė, kad pakeitimai „dėl gana mažareikšmio klausimo“ aktualūs mažiau nei tūkstančiui pavėžėjų.

„Jie daro labai paprastai: metus padirba ir išvažiuoja į savo Kirgistaną ar Kazachstaną. Nieko nedeklaruoja, pasipusto padus ir išvyksta“, – kalbėjo J. Razma.

Pasak jo, Valstybinė mokesčių inspekcija (VMI) tokių pabėgusių pavėžėjų net neieško, o nedeklaravusių pajamų iki gegužės 1-osios buvo 639, jie gavo 8 mln. eurų pajamų. Parlamentaras tikina, kad pagal jo siūlomą tvarką surinktų pajamų nebūtų daug – apie 0,5 mln. eurų.

Susisiekimo paslaugų platformoje „Bolt“ dirba daug žmonių iš Ùžkaukazės ar Vidurinės Azijos, kurie į Lietuvą atvyksta įsidarbinti vilkikų vairuotojais. Jie pavėžėjais dirba kelias savaites ar ilgiau – kol transporto įmonės sutvarko jų įdarbinimo dokumentus, suranda krovinių vežimo kryptis. Nemažai lietuviškų įmonių įdarbintų vairuotojų iš užsienio, grįžę iš reiso, namo nevažiuoja, o lieka Lietuvoje ir sėda prie pavėžėjų automobilių vairo.