PRAMOGOS
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Kas gero ekranuose?2021 m. Gegužės 22 d. 20:21

Filmo apžvalga: „French Exit“ (2020)

Pasaulis

Kadras iš filmo

Monika ViliušytėŠaltinis: Etaplius.lt


175899

Nuostabi, komiška, siurrealistinė istorija. Kurią norisi pristabdyti ir žiūrėti kąsniais. Kad pratęstum malonumą.

...Senstanti Manhetene gyvenanti turtuolė Frensis (akt. Michelle Pfeiffer) neįpratusi skaičiuoti pinigų. Taip, nepaisydama savo finansininko įspėjimų, iššvaisto turtą, vyro palikimą ir priversta pusvelčiui parduoti likusius vertingus daiktus. Nebegalėdama likti savo namuose ir aplinkoje, iš draugės gauna pasiūlymą bent laikinai pagyventi šios turimame laisvame bute Paryžiuje. Ten ir išvyksta, pasiėmusi suaugusį sūnų ir „kontrabandą" – katiną, į kurį, Frensis įsitikinimu, įsikūnijo jos miręs vyras...

Apie prieštaringą, charizmatišką, visomis spalvomis žaižaruojančią moterį, savo valiai palenkusią gyvenimą. Savo pasirinkimams – mirtį.

Turtuolę, atsiskaitančią ne smulkesnėmis kaip 100 eurų kupiūromis. Kurios ilgas šviesus paltas ir cigaretė tampa ginklu ir gynybine siena nuo pasaulio. Neskirstančią žmonių pagal padėtį, todėl randančią bendrą kalbą ir su benamiais. Pasirinkusią neapsimetinėti, rėžiančią tiesą į akis. Net jei ši skaudina. Nusprendusią gyventi įdomiai. Taip, kaip nori. Randančią išeitį iš beviltiškų situacijų. Nesitaikstančią, stiprią, buriančią aplink save kitus, provokuojančią. Išdidžią, gerbiančią save ir neleidžiančią savęs menkinti, nepaisyti.

Sąmoningą, apsispręstą motinystę. Moterišką bendrystę, supratimą, pažeidžiamą atvirumą. Stiprias, neprognozuojamas, gaidžių peštynėms nepasiduodančias moteris. Kur kas blankesnius vyrus šalia.

Gyvenimą, kurio žavesys ir variklis – norai. Būti, kvėpuoti, jausti, džiaugtis, mylėti, turėti. Egzistuoti visu 100 procentų. Be jokių kompromisų ir išlygų.

Už pagrindinės herojės vaidmenį M. Pfeiffer nominuota ne vienam apdovanojimui. Mano nuomone, tai pats įspūdingiausias šios talentingos aktorės pasirodymas kine. Vertas, kad pamatytume.

Apžvalgos autorė Asta Sara

IMDB

Kas gero ekranuose?