PRAMOGOS
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Sportas2018 m. Rugpjūčio 12 d. 09:40

„Fast Lap“ lenktynėse lietus ieškojo greičiausiųjų

Kaunas

Budintis BudėtojasŠaltinis: Etaplius.lt


48448

Šeštadienį Kačerginėje vyko trečiasis „Fast Lap“ lenktynių etapas. Visą dieną trasą skalbė lietus, kuris atnešė labai daug intrigos. Kai kuriems dalyviams adrenalino buvo ir per daug, keli jų lenktynes baigė avarijomis - tai ant stogo, tai be rato ar atsirėmę į saugos atitvarus.

Šeštadienį buvo skelbiami ir Lietuvos žiedinių lenktynių čempionato etapo nugalėtojai. Jiems iki šalies čempionų vardo liko tik vienas lenktynių etapas rudenį.

Žiedinių lenktynių dalyviai čempionate skirstomi į keturias klases pagal jų automobilių variklių darbinį tūrį - R1600, R2000, R3000 ir daugiau nei trijų litrų R3000+. Pirmosios dvi klasė lenktyniauja drauge. Vieną dieną vyksta po du klasių važiavimus. Negana to, papildomos intrigos įneša taisyklėse numatytas punktas - dešimt greičiausių pirmojo važiavimo dalyvių startuoja veidrodiniu principu: nugalėtojas į antrą „Race“ išvažiuoja dešimtas, antrąją vietą užėmęs sportininkas - devintas ir t.t.

R1600 ir R2000 klasių važiavimai pasižymi itin aštria kova. Trys greičiausi kvalifikacijos dalyviai tilpo į vieną sekundę, o važiavimuose kovojo įsirėmę vienas į kitą. Didžiausią potencialą laimėti rodė Julius Skirmantas, bet dar pirmų lenktynių metu starto finišo stabdymo zonoje jam nulūžo amortizatoriaus tvirtinimo elementas, lūžo ratas ir Julius tas lenktynes pabaigė kaip žiūrovas. Kaip ir Laurynas Simonavičius, kurio „Honda Civic“ apsivertė pirmame posūkyje. Nei automobilis, nei vairuotojas incidento metu nenukentėjo.

Antrajam grupės „Race“ važiavimui automobilį J. Skirmantas jau susitvarkė ir iš aštuonioliktos pozicijos pakilo net į antrąją, tačiau ant prizininkų pakylos jis nelipo dėl neiškovoto nei vieno taško pirmame važiavime.

R1600 klasėje nugalėjo Lukas Stanevičius („Honda CRX“), o R2000 klasėje - Karolis Gedgaudas („Honda Civic“).

R3000 klasėje beveik visi dalyviai renkasi BMW automobilius, įskaitant visus tris prizininkus. Bet vaizdas finiše galėjo būti visai kitoks, jei ne kelios avarijos. Visų pirma, stadiono posūkyje apsisukus Vaidotui Mitkui (jis taip pat kliudė ir Mantą Matukaitį), jau du stiprūs dalyviai praleido galimybę pelnyti svarbių taškų. Trasoje sukosi ir dar keli lenktynininkai - tai truputį neapskaičiuoto tempo ir aštrios kovos lietuje pasekmė. Etapą laimėjo Ignas Domeika („BMW 330“).

R3000+ klasėje geriausią tempą rodė Arūnas Gečiauskas su „Mitsubishi Lancer Evo VIII“, tačiau laimėjęs pirmąsias lenktynes, antrosiose jis nestartavo.

Pirmųjų lenktynių metu antras finišavo Paulius Reisas su BMW, itin sėkmingai už savęs beveik visas lenktynes laikęs Ramūną Čapkauską su „Seat Leon Cupra TCR“. P. Reiso BMW, nors ir gerokai galingesniu varikliu (apie 600 AG), posūkiuose buvo akivaizdžiai lėtesnis už R. Čapkauską, bet galimybės lenkti nesukūrė - ką prarasdavo posūkiuose, atkovodavo tiesiose atkarpose.

Antrosiose lenktynėse pirmas finišo liniją kirto R. Čapkauskas, tačiau po teisėjų skirtos baudos jis nukrito į antrąją poziciją, pirmąją užleidęs P. Reisui, kuris ir išvažiavo namo pelnęs daugiausiai taškų.

Pirmosiose „Fast Lap“ lenktynėse, kurios vyko prieš 10 metų, dalyviai dėl pozicijų trasoje nekovojo, vyko tik greičiausio rato varžybos. Per dešimtmetį įvyko natūrali evoliucija - pradžioje dalyviai buvo išskirti pagal automobilio paruošimą į „Street“ ir „Pro“ grupes. Vėliau, iš „Pro“ lenktynininkų išaugo „Race“ čempionatas, bet „Time Attack“ disciplinos organizatoriai nepamiršo, dar ir šiandien čia galima varžytis su specialiai lenktynėms neparuoštu automobiliu, tiesa, kiek sulėtintoje, saugesnėje trasoje.

Greičiausią ratą „Time Attack“ rungtyje įsuko „Pro“ grupėje važiavęs Arūnas Gečiauskas su „Mitsubishi Lancer Evo VIII“ - 1 min. 11,692 sek.. Dėl šalto asfalto, o vėliau ir dėl šlapios trasos lenktynininkas nepriartėjo prie „Nemuno žiedo“ trasos rekordo, nors tokį rezultatą jam prognozavo organizatoriai. Rekordas vis dar priklauso Dainiui Matijošaičiui, kuris praėjusiais metais trasą įveikė per 1 min. 10,126 sek.

Greičiausias „Street“ - standartinių automobilių - klasėje buvo Dainius Kablys su „Mitsubishi Lancer Evo X“. Jo laikas - 1 min. 21,421 sek.

Šių metų „Fast Lap“ čempionatą sudaro keturi etapai. Paskutinis iš jų vyks Pernu miesto lenktynių trasoje Estijoje spalio 6 dieną.

Didžiausia drama šių metų Lietuvos žiedinių lenktynių pasaulyje vyko „Naktinėse lenktynėse 420“, tapusiose netikėtinai įtemptu finišu trečiajame „Fast Lap“ etape.

Į paskutinį lenktynių ratą pirmi išvažiavo „Hermitrans“ komandos lenktynininkai. Nuo jų penkiomis sekundėmis atsilikdami - 222 komandos sportininkai. Visa tai nuvažiavus 4 val. 19 min., arba 152 lenktynių ratus. Vis dėlto finišo liniją komandos kirto apsikeitusios - 222 priekyje, o „Hermitrans“ atsiliko vos šešiomis dešimtosiomis sekundės dalimis, tačiau, pasirodo, tai dar ne pergalė, nes sprendimas atsidūrė teisėjų rankose. Paskutiniame rate, kai iki finišo linijos liko keli kilometrai, 222 komandos lenktynininkas kiek agresyviai išsikovojo pirmąją poziciją. Teisėjai ilgai nagrinėjo šią situaciją ir nutarė 222 veiksmus trasoje išskaičiuoti iš galutinio rezultato bei pirmąją poziciją sugrąžinti „Hermitrans“ komandai - Vyteniui Gulbinui ir Arūnui Gečiauskui. Lenktynininkai važiavo „BMW M3“ automobiliu.

222 komandai atstovavo Adomas Petrovas, Igoris Sidunovas, Justas Grendelis ir Toms Berzinš. Jie vairavo „Volkswagen Scirocco“.

Tame pačiame rate lenktynes baigė ir trečią vietą užėmę „BMW M3“ vairavę „Masneka motorsport“ lenktynininkai Eimantas Nekrošius ir Tomas Dapšas. Juos nuo nugalėtojų skyrė 1 min. 32,848 sek.

Lenktynininkai kalba, kad ištvermės lenktynės yra visiškai kitas žanras, nei aštuonių ar dešimties ratų sprinto varžybos. Taktika lemia svarbesnį vaidmenį, ištvermė taip pat. Ir svarbiausia - išvengti šiurkščių klaidų ir sukti ratus kuo saugesniu ritmu, tačiau, lyg to būtų negana, ši užduotis lenktynininkams patiekta saulei jau nusileidus. Absoliučioje tamsoje sportininkai mato tik savo ir kitų automobilių šviesas, retsykiais geltonus švyturėlius įjungtus teisėjų postuose. Šie švyturėliai, ryškiai šviečiantys dalyvių startiniai numeriai ir dar keletas organizatorių įgyvendintų techninių sprendimų lėmė, jog tai tik antrosios nakties lenktynės Lietuvos žiedinių lenktynių istorijoje.

Pirmoji intriga lenktynėse ir buvo susijusi su praeitomis lenktynėmis. Gegužę surengtose lenktynėse triumfavusi „Neste Dream2drive“ komanda patyrė avariją ir pasitraukė iš lenktynių. Tuo metu komandos „Volkswagen Scirocco“ vairavo Martynas Sidunovas.

Iš lenktynių dėl įvairių priežasčių pasitraukė ir daugiau komandų - „Alfaklubas Valvoline Racing“, „Aktoled“, „Feniks garage“ ir t.t.

ELTA