PRAMOGOS
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Gatvė2024 m. Spalio 4 d. 09:13

Ežero gatvė, kaip jungiamoji arterija, intensyvaus eismo neišvengs

Šiauliai

Šiau­lių m. sa­vi­val­dy­bės ar­chy­vo nuo­tr.

Asta ŠiukšterienėŠaltinis: Etaplius.LT


321734

Ežero gatvė, lanku jungianti Tilžės ir Vilniaus bei Dubijos gatves, yra patogi arterija sunkiasvoriam transportui, apvažiuojant miesto centrą. Tačiau tenykščiai gyventojai skundžiasi intensyviu eismu ir triukšmu. Savivaldybė uždraudė krovininių mašinų eismą šia gatve naktimis, tačiau dieną teks ir toliau pakentėti – esą miestas yra urbanistinė teritorija ir oru mašinos juk neskraidys.

Nuo fūrų skamba indai ir kaukia mašinos

Ežero gatvė viena patraukliausių lankytinų Šiaulių miesto vietų, palei kurią įrengta Saulės Laikrodžio aikštė, rekreacinė Talkšos ežero pakrantė, senosios miesto kapinės, vaikų darželis ir cerkvė. Tad pėsčiųjų ir turistų, jaunimo ir mamų su vaikais čia netrūksta.

Joje yra ir viena kita įstaiga ar įmonė, bet daugiausia – gyvenamieji namai. Būtent jų gyventojai jau ne vienus metus kenčia nuo intensyvaus eismo ir triukšmo, ypač kai šia jungiamąja gatve pralekia sunkusis transportas.

„Miegoti naktį neišeina: kai važiuoja fūros į kalną, net mašinų signalizacijos lauke užkaukia, o namie, jei sekcijoje stikliukai, arti vienas kito sudėti, liečiasi, tai net svirpia nuo garso vibracijos. Tai lango atverti neįmanoma. Žiemą girdisi mažiau, bet tada ten kita atrakcija: jei sunkvežimiai neįvažiuoja į įkalnę, užbuksuoja, stabdo eismą, susidaro kamščiai“, – kuo skundžiasi gyventojai, paaiškina Edita Giedraitytė, Ežero g. 31A namo gyventojų bendrijos pirmininkė.

Ežero gatvės paskirtis

Tokie Ežero gyventojų skundai Šiaulių miesto savivaldybę pasiekia ne vienus metus. Tačiau administracija sako, kad būtent tokia ir yra šios apvažiuojamosios gatvės paskirtis, nes centrinėje miesto dalyje sunkiojo transporto eismas išvis draudžiamas.

„Ežero gatvė Šiaulių mieste pagal teritorijų planavimo dokumentus ir transporto struktūrą yra jungiamoji C kategorijos gatvė, kuri ir skirta tam. Tai yra padidinto eismo gatvė, kuri jungia skirtingus miesto rajonus ir skirta pravažiuoti. Centrinėje miesto dalyje draudžiamas sunkusis transportas, tai jam reikia kažkokiomis gatvėmis važiuoti ir pasiekti tam tikras teritorijas. Tai Ežero gatvė tam ir skirta. Mes gyvename ne izoliuotai: veikia ir verslas, yra ir gyventojų. Ir reikia rasti tą balansą, kur draudžiama ir kur leidžiama važiuoti ir krovininiam transportui, nes jie gi oru neskraidys“, – komentuoja Šiaulių m. savivaldybės Miesto ūkio ir aplinkos skyriaus vedėja Eglė Bružienė.

Gyventojai su pablogėjusiomis gyvenimo sąlygomis taikytis nenori. Viename Ežero g. daugiabutyje gyvenantis žinomas muzikantas Vadimas Kamrazeris sako: „Gal nelabai lengvai čia išsprendžiamas tas dalykas, bet aš, kaip gyventojas, labai norėčiau, kad čia to sunkiojo transporto po langais išvis nebūtų. Tie sunkvežimiai labai dažnai važiuoja ne aplinkkeliu, o trumpina savo kelią, įvažiuodami į miestą. Pasakyti, kad aš pripratau prie to triukšmo, tai reiškia pasakyti, kad viskas yra gerai…“

Savivaldybės specialistai sako nesuprantantys šios gyventojų prielaidos – esą krovininių mašinų vairuotojai sąmoningai renkasi apvažiuojamąją Ežero gatvę vietoj aplinkkelio. Tikina, kad yra netgi atvirkščiai – vairuotojai džiaugiasi ir mielai naudojasi nauja jungtimi tarp Ginkūnų ir A9 kelio (iki Pramonės parko).

„Šiaip nelabai logiška, kad jie pasirinktų kelią, kuris yra labai panašaus atstumo, ir specialiai važiuotų Ežero gatve, sudėtingiau per miestą, kur yra ir šviesoforų, ir eismas didesnis, ir pėsčiųjų daugiau, negu kad aplinkkeliu, kuriuo beveik toks pat atstumas. Kiek esame bendravę su įmonėmis iš pramoninio rajono, tai visi labai laukė tos aplinkkelio jungties atidarymo, nes jiems daug paprasčiau“, – Savivaldybės atstovė įsitikinusi, kad vairuotojai specialiai po gyventojų langais nevažinėja.

Savivaldybė išgirdo

Vis tik Savivaldybė išklausė ir išgirdo gyventojų skundus. Šis klausimas buvo svarstytas Saugaus eismo komisijoje, kuri nusprendė riboti sunkiasvorio transporto eismą Ežero gatve. Bet tik naktimis.

„Buvo rastas kompromisas. Dar 2020 metų rugpjūčio mėnesį buvo priimtas sprendimas riboti krovininio transporto eismą nakties metu. Ten yra ženklai, kad jiems eismas Ežero gatve draudžiamas nuo 20 valandos vakaro iki 7 valandos ryto. Bet tai, aišku, netaikoma aptarnaujančiam krovininiam transportui ar sunkvežimiams rangos darbų metu. Tokie gali važiuoti“, – jau ketverius metus galiojantį ribojimą primena Savivaldybės atstovė.

Gyventojai – ne eismo organizavimo specialistai, tačiau jie mato savivaldos ir policijos galimybių kontroliuoti taršą ir triukšmą savame mieste.

„Jei jau pačiame eismo žiede prie įvažiavimo tas mašinas nukreiptų į aplinkkelį, tai jos nevažiuotų ne tik per mūsų gatvę, bet išvis per miestą ir neterštų jo ir nekeltų triukšmo. Kiek matau ženklus, judėjimas fūroms čia draudžiamas, bet nelabai jos kreipia dėmesį“, – sako V. Kamrazeris.

Kaip vairuotojai laikosi Kelių eismo taisyklių ir ar paiso ženklų, Savivaldybė nekontroliuoja. Už tai atsakinga policija.

Prasidėjo Ežero gatvės rekonstrukcija

Šį rudenį kaip tik prasidėjo Ežero gatvės rekonstrukcija. Pirmuoju etapu, t. y. iki šių metų spalio mėnesio pabaigos, planuojama suremontuoti gatvės važiuojamąją dalį nuo Dubijos g. iki Vilniaus g., taip pat atkarpą nuo S. Šalkauskio g. iki Tilžės g.

Ežero–Vytauto gatvių sankirtoje ketinama įrengti žiedinę sankryžą.

Važiuojamoji gatvės dalis numatyta užbaigti šių metų spalį, o visos gatvės (įskaitant pėsčiųjų takus) darbų pabaiga planuojama 2025 m. pavasarį.

Prasidėjus darbams, gyventojai sunerimo, kad Ežero gatvė nesusiaurėtų.

„Jau kažkokios linijos užpieštos. Jei tose pažymėjimo vietose darys gatvės bortą, tai mums tragedija, nes antroje gatvės pusėje nebeliks, kur statyti mašinų“, – baiminosi vienas gyventojas.

„Vaizdas kelia nerimą, kad šitą gatvę norima siaurinti. Jei čia bus stovėjimo vietos, tai gal ir gerai, bet susiaurės pravažiavimas – liks tik per vienos mašinos plotį. Kažin kur čia sužinoti?“ – nerimavo ir kitas Ežero g. gyventojas.

Savivaldybė ramina: „Joks gatvės siaurinimas nedaromas. Tik bus aiškiai pažymėtos stovėjimo vietos techninėmis priemonėmis (įlinkimais), nes dabar tas automobilių stovėjimas chaotiškas. Bus išlaikoma esama situacija, tik sunorminamas stovėjimas, kad būtų aiškiau ir saugiau.“

Transporto padaugės

Užbaigus pirmąjį gatvės rekonstrukcijos etapą, bus pradėtas antrasis etapas, kurio metu bus tvarkoma Ežero g. atkarpa nuo S. Šalkauskio g. iki Vilniaus gatvės. Kai visi darbai bus baigti, Ežero gatve UAB „Busturas“ yra numatęs naują autobusų maršrutą.

„Po rekonstrukcijos vienas „Busturo“ autobusas Ežero gatve bus paleistas. Tai lankoma rekreacinė teritorija, į kurią dabar žmonės kiekvienas važiuoja asmeniniais automobiliais. Atidarius naują maršrutą, jie turės galimybę tai padaryti visuomeniniu transportu. Viena transporto priemone vienu kartu bus atvežama daug žmonių. To mes siekiame“, – apie dar vieną Ežero gatve kursuosiančią sunkiojo transporto priemonę sako E. Bružienė.

Eismas Ežero g. bus ribojamas apylankomis gatvės rekonstrukcijos metu.