PRAMOGOS
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Aktualijos2018 m. Spalio 2 d. 06:45

EP svarsto, ar riboti reklamas ir įvesti europinių kūrinių kvotas televizijoms ir internete

Vilnius

pixabay.com nuotr.

Budintis BudėtojasŠaltinis: Etaplius.lt


54628

Antradienį EP nariai spręs, ar pritarti naujoms taisyklėms, kurios ribotų reklamą ir nustatytų, kad bent 30 proc. transliacijų turinio sudarytų Europoje sukurti kūriniai.

Šios taisyklės galiotų ne tik tradiciniams audiovizualinių paslaugų teikėjams, televizijoms, tačiau ir užsakomųjų vaizdo paslaugų ar bendro jų naudojimo platformoms, pavyzdžiui, „Netflix“, „YouTube“ ar „Facebook“.

Europarlamentarai taip pat siekia geriau apsaugoti nepilnamečius nuo žalingo jiems turinio, todėl siūlo riboti vaikų galimybes pamatyti komercinius pranešimus apie žalingą maistą ir gėrimus bei drausti jiems rodyti alkoholio, cigarečių, elektroninių cigarečių ir kitų tabako gaminių reklamą.

Audiovizualinėje žiniasklaidoje bus taip pat draudžiama kurstyti smurtą ar neapykantą. Žalingiausiam turiniui, tokiam kaip terorizmo kurstymas, savitikslis smurtas ir pornografija, bus taikomos griežčiausios priemonės. Naudotojams pažymėjus, kad tam tikra medžiaga yra kenksminga arba netinkama, vaizdo įrašų platformos ir interneto svetainės ateityje bus atsakingos už tokio turinio pašalinimą.

Savo ruožtu, griežtinami reikalavimai reklamai - kasdien jos laikas negalės viršyti 20 proc. transliacijos nuo 6 iki 18 val. laiko. Tas pats apribojimas būtų taikomas ir transliacijoms nuo 18 val. iki vidurnakčio.

ELTA primena, kad dėl tam tikrų kūrinių kvotų klausimo diskutuojama ir Lietuvoje. Seimo narys Vytautas Kernagis pateikė įstatymo projektą, kuriuo siūloma Lietuvos radijo stotims nustatyti 35 proc. Lietuvos nacionalinių kūrinių kvotą. Vieną ketvirtadalį šios kvotos siūloma skirti naujiems, per pastaruosius trejus metus sukurtiems lietuviškos muzikos kūriniams.

ELTA