Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
Reporteris SkaistėŠaltinis: Etaplius.lt
Europos Parlamentas (EP) iš esmės sugriežtino naujų Europoje parduodamų automobilių taršos ribas.
Kaip skelbiama EP pranešime spaudai, trečiadienį nutarta vėliausiai 2030 m. naujų automobilių į aplinką išmetamas anglies dvideginio kiekis turės sumažėti 37,5 proc. palyginti su 2021 m. lygiu. Tai gerokai daugiau nei 30 proc. sumažėjimas, kurį iš pradžių siūlė įteisinti Europos Komisija (EK). Naujų furgonų anglies dvideginio tarša iki 2030 m. turės sumažėti 31 proc.
EP taip pat pritarė vidutinio laikotarpio tikslui iki 2025 m. sumažinti naujų automobilių bei furgonų išmetamą anglies dvideginio kiekį 15 proc. palyginti su 2021 m.
Pagal pranešimą, parlamentas patvirtino nuostatą, pagal kurią automobilių gamintojai, pažeidę šias taisykles, bus baudžiami. Iki 2023 m. EK turės įvertinti, ar verta iš šių surinktų lėšų sukurti atskirą fondą, skirtą netaršiam transportui skatinti bei automobilių sektoriaus darbuotojams perkvalifikuoti. Gamintojai, kurie iki 2025 m. gerokai viršys netaršių automobilių gamybos tikslus, būtų apdovanoti papildomais anglies dvideginio kreditais.
„Mes, parlamentas, stipriai kovojome, kad būtų išsaugotas pasiūlymo aplinkosauginis vientisumas ir suteikiama reali sveikatos, vartojimo ir inovacijų nauda Europos piliečiams. Mes patvirtinome šį teisės aktą, nepaisant to, kad tam prieštaravo automobilių pramonė ir kai kurios ES valstybės narės, kurios atsisakė pripažinti atsiradusias galimybes siekti ambicingesnio tikslo“, - sakė EP pranešėja iš Maltos Miriama Dalli.
EK įpareigota vykdyti naujų automobilių anglies dvideginio ribų atitikimo stebėseną, taip pat iki 2023 m. įvertinti būtinybę sukurti europinę naujų automobilių testavimo kelyje procedūrą, siekiant užkirsti kelią sukčiavimui nustatant teršalų kiekį.
ES siekia iki 2030 m. sumažinti išmetamų šiltnamio efektą sukeliančių dujų kiekį mažiausiai 40 proc., palyginti su 1990 m. lygiu. Automobiliai yra tarp didžiausių taršos šaltinių.
ELTA