"> "> "> ">
Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
Etaplius.lt nuotr.
Reporteris AustėjaŠaltinis: Etaplius.lt
Balandžio viduryje įsteigus vieningą emocinės paramos telefono liniją 1809, maždaug per keturis mėnesius sulaukta beveik 5000 skambučių. Daugiausiai dėmesio sulaukia „Vilties linija", emocinę pagalbą teikianti suaugusiesiems.
Sveikatos apsaugos ministro Aurelijaus Verygos teigimu, džiugina tai, kad vis daugiau žmonių supranta, kad kreipimasis pagalbos yra ne silpnumo, o stiprybės ir noro padėti sau požymis.
„Iš skambučių kiekio ir išsakytų problemų suprantame, kad įkurta linija taip pat prisidėjo, kad išgyventume šį visiems sudėtingą laiką. Pagalbos linija žmonėms tapo galimybe sunkiu momentu išsikalbėti. Dėkoju visiems savanoriams, taip pat profesionaliems psichologams, prisidėjusiems teikiant emocinę paramą, supratusiems, kad jų indėlis šiuo laikotarpiu itin svarbus ir, kaip rodo realūs pavyzdžiai, net galintis išgelbėti gyvybes", – sako ministras A. Veryga.
Primename, kad paskambinę numeriu 1809 gyventojai gauna emocinę pagalbą, kurią suteikia emocinės pagalbos linijų savanoriai bei profesionalūs psichologai. Surinkę bendrąjį numerį 1809, žmonės gali pasirinkti, su kurios emocinės pagalbos linijos – „Vilties linijos" – skirtos suaugusiems, „Pagalbos moterims linijos", „Jaunimo linijos", „Vaikų linijos" ar „Sidabrinės linijos" - senjorams, savanoriais norėtų pasikonsultuoti.
Nemokama linija įkurta SAM, bendradarbiaujant su Socialinės apsaugos ir darbo ministerija bei Vyriausybe balandžio viduryje. Karantino metu buvo ne tik svarbu užtikrinti fizinę gyventojų sveikatą, bet ir rūpintis emocine visuomenės gerove.
Anot SAM specialistų, skambučių srautai karantino pradžioje buvo itin dideli, po karantino sumažėjo. Pastaruoju metu skambučiai vėl padažnėjo.