Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
Reporteris IngaŠaltinis: Etaplius.lt
Elektriniai paspirtukai, vis labiau populiarėjanti transporto priemonė miestuose, suteikia ne tik patogumo kasdienėse kelionėse, bet gali kelti ir pavojų eismo saugai. Ieškodama būdų užtikrinti, kad aplinkai draugiškos transporto priemonės plistų miestuose, tačiau nekeltų chaoso ir pavojaus pėstiesiems, Susisiekimo ministerija kviečia į diskusiją savivaldybes bei laukia idėjų iš visuomenės.
„Elektriniai paspirtukai – labai patogi ir ekologiška transporto priemonė. Vis dėlto norime priminti, kad jų naudotojai taip pat eismo dalyviai, kuriems privalomos visos saugaus elgesio taisyklės. Deja, vis daugiau pavyzdžių, kai paspirtukai kelia pavojų sau ir aplinkiniams. Nenorime kalbėti apie draudimus, jų turime pakankamai, vis dėlto diskusija apie eismo kultūrą – būtina“, – sakė susisiekimo ministras Rokas Masiulis.
E-paspirtukus, kurių galingumas neviršija 1kW, o maksimalus greitis – 25 km/val., teisės aktai prilygina motoriniams dviračiams. Tokių e-paspirtukų vairuotojai turėtų nepamiršti, kad jiems taikomi tokie patys reikalavimai, kaip ir dviratininkams.
Tiek dviračio, tiek e-paspirtuko vairuotojai privalo duoti kelią pėstiesiems, neturi jiems trukdyti ar kelti pavojaus. Važiuojant pro pėsčiąjį privalu sumažinti greitį iki žmogaus ėjimui artimo greičio (3–7 km/val.) ir išlaikyti saugų atstumą. Be to, norėdamas kirsti kelią pėsčiųjų perėja, ir e-paspirtuko, ir dviračio vairuotojas privalo nulipti nuo transporto priemonės ir saugiai ją vestis. Važiuojant keliu tamsiu paros metu reikia vilkėti ryškiaspalvę liemenę su šviesą atspindinčiais elementais, turėti įjungtus žibintus.
Ten, kur nėra dviračių takų ar dviračių juostų, kelkraščių, dviračiams leidžiama važiuoti šaligatviais. Lietuvoje tai nuspręsta leisti 2014 m., atsižvelgiant į nepakankamą dviračių takų infrastruktūrą ir siekiant užtikrinti dviratininkų saugumą.
Pastaruoju metu daugėjant e-paspirtukų, padaugėjo ir su jais susijusių eismo įvykių. Taip pat girdimas pėsčiųjų nepasitenkinimas, kad šaligatviais važiuojantys e-paspirtukai kelia grėsmę tiek pėsčiųjų, tiek pačių e-paspirtukų vairuotojų saugai. Pastebima, kad tam tikrais atvejais e-paspirtukų vairuotojai arba nežino, arba nepaiso teisės aktais nustatytos eismo tvarkos.
Susisiekimo ministerija kreipiasi į visas šalies savivaldybes kviesdama diskutuoti dėl e-paspirtukų dalyvavimo viešajame eisme tvarkos. Laukiama ir gyventojų nuomonės – savo pasiūlymus galima teikti el. paštu konsultacijos@sumin.lt.