PRAMOGOS
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Gatvė2018 m. Gegužės 30 d. 17:44

Eismo ribojimas Šiaulių centrinėje dalyje: ką būtina žinoti?

Šiauliai

Jolitos Tolytės nuotr.

Reporteris MonikaŠaltinis: Etaplius.lt


39682

Antradienį Šiaulių miesto savivaldybei paskelbus apie iki pat rugsėjo pabaigos uždaromą eismą centrinėje miesto dalyje, šiauliečių tarpe kilo sujudimas. Vieni piktinosi, kad Savivaldybė ruošiasi uždaryti pagrindinę Šiaulių eismo arteriją, nors dar nėra baigti kelio remonto darbai kitose miesto vietose, kiti laukiančius pokyčius sutiko optimistiškai – esą centrinės Šiaulių dalies kelius sutvarkyti reikėjo jau seniai.

Taip pat aktualu: Trečiadienį J. Basanavičiaus gatvėje – eismo apribojimai

Nuo birželio 1 d. keičiasi Šiaulių miesto autobusų grafikai

Trečiadienį vyko Šiaulių miesto savivaldybės administracijos direktoriaus Antano Bartulio, Darbo inspekcijos Šiaulių skyriaus vedėjo Zenono Griguolos bei „Busturo“ atstovų susitikimas su žiniasklaida, kurio metu buvo pristatyti laukiantys pokyčiai bei rekomendacijos pėstiesiems ir vairuotojams.

Susirūpino gyventojų sauga

„Ta diena atėjo – pirmadienį mes uždarome Tilžės gatvę. Šios situacijos reikalingumą patvirtina balandžio-gegužės mėnesio rangos darbų situacija. Gyventi statybų aikštelėje yra tikrai sunku, o be to, kad yra sprendžiami miesto rekonstrukcijos klausimai, jis vis tiek yra gyvas, žmonės juda, ir suvaldyti tą situaciją, kad ir statybos vyktų, ir visiems būtų saugu toje statybos aikštelėje, nėra taip paprasta. Nuo pirmadienio turime tą režimą, kuriuo gyvensime iki rugsėjo 20 dienos“, – spaudos konferenciją pradėjo Šiaulių miesto savivaldybės administracijos direktorius A. Bartulis, perduodamas žodį Darbo inspekcijos Šiaulių skyriaus vedėjui Zenonui Griguolai.

Inspekcijos atstovas patvirtino, kad pokyčių reikėjo dėl gyventojų saugumo.

„Savivaldybė sukvietė darbų vykdytojus, rangovus, subrangovus. Mes pritarėme minčiai atskirti statybvietę nuo vietų, kurios skirtos vaikščiojimui pėstiesiems ir transporto priemonių važinėjimui <...> Statybvietės, kaip atitinkamo ruožo, atskyrimas yra sveikintinas kaip kolektyvinė saugos priemonė, išvengiant nelaimingų atsitikimų, susijusių su pašalinių žmonių patekimu į pavojingas zonas, į vietas, kuriose dirba transporto priemonės, įrengimai, mechanizmai. Tokiu būdu, atitinkamo ruožo gatvės uždarymas užtikrintų viešąjį interesą. Darbo inspekcija šiam veiksmui tikrai pritaria“, – kalbėjo vyriausiasis darbo inspektorius.

Z. Griguola patvirtino ir tai, jog tokia iniciatyva kilo dėl pasikartojančių nusiskundimų. Kaip žinia, mieste jau vykstantys rekonstrukcijos darbai miestiečiams sukėlė ne tik keliavimo nepatogumus, bet ir padidino traumų, susižalojimų tikimybę.

„Savaime suprantama, pradžioje mes bandėme tuos pažeidimus šalinti per paskirtą statybvietės darbų koordinatorių. Tikriausiai visi dar prisimename sunkias ir skaudžias statybas, kurios neseniai vyko Šiauliuose, kada buvo statoma „Saulės miesto“ prekyvietė ir žuvo du žmonės. Kad to nebūtų, dabar mes ėmėmės tokių veiksmų, siekiant prevenciškai užkirsti kelią galimoms nelaimėms“, – sprendimo priežastis baigė vardinti Darbo inspekcijos Šiaulių skyriaus vedėjas.

be-pavadinimo.jpg

Du terminai

„Kaip tik Darbo inspekcija ir atkreipė dėmesį ieškoti papildomų sprendinių saugiam balansui, – inspektoriui antrino savivaldybės administracijos direktorius A. Bartulis. – Yra su šiomis statybomis nesusietų pėsčiųjų, tačiau jie gyvena, pavyzdžiui, Varpo gatvėje, todėl vis tiek turi patekti į namus. Įvertinusi ir mūsų pastangas, Darbo inspekcija atkreipė dėmesį, kad jų dar daugiau turėtų būti ieškoma, norint rasti balansą tarp statybų, jų intensyvumo, ir miesto gyventojų saugumo.“

„Taigi, birželio 4 dieną, pirmadienį, iš pat ryto uždaroma Tilžės gatvė ties Aušros alėja, o ties Vytauto gatve taip pat yra uždaroma kita atkarpa ir prasideda kitas judėjimo reguliavimas. Tai truks iki liepos 20 dienos. Jei tik bus įmanoma, rangovas sudarys sąlygas jau po liepos 20 dienos, kai iš objekto išeis „Šiaulių vandenys“, (gyventojams, aut.past.) Vytauto gatvėje patekti į savo kiemus, nors konstrukcija ir vyks, o visumoje gatvė bus uždaryta“, – sakė A. Bartulis, tuo pačiu patikslindamas, jog po liepos 20 dienos situacija šiek tiek pagerės tik aplinkinių gatvių gyventojams, tačiau galutinai eismas miesto širdyje bus atidarytas tik rugsėjo 20 d.

Toliau pristatydamas priemones, kuriomis bus užtikrinamas transporto priemonių ir pėsčiųjų judėjimas, administracijos direktorius kaip pagrindinį prioritetą išskyrė reguliuojamą pėsčiųjų judėjimą: „Uždarius Tilžės gatvę, susikirtime su Vilniaus gatve, kuri yra visiška statybų aikštelė, pirmenybė bus teikiama pėstiesiems. Bus užtvertas aiškus koridorius ir pėstieji galės nevaržomai bulvaru kirsti Tilžės gatvę. O rangovai prie jų prisitaikys – jeigu jiems reikės pravažiuoti su technika, jie tiesiog laikinai nuims atitvarus ir pasidarys reikalingus darbus.“

A. Bartulio teigimu, pėstiesiems pirmenybė teikiama dėl sezono metu Šiaulių centrinėje dalyje išaugančio vietinių gyventojų, miesto svečių ir užsienio turistų skaičiaus.

Tuo tarpu Tilžės gatvėje pėsčiųjų srautai bus kontroliuojami kiek kitaip: „Tilžės gatvės uždarymo laikotarpiu, sutarus ir su vienu, ir su kitu rangovu, atitvėrus pėsčiųjų taką, kiek tai leidžia technologinės galimybės, abejomis pusėmis bus stengiamasi maksimaliai užtikrinti pėsčiųjų judėjimą išilgai uždarytos Tilžės gatvės, pėstiesiems skiriant atitvertus du koridorius. Tie koridoriai, jų atitvarai gali būti nuimti, jeigu tai bus neišvengiama, sakykime, jeigu reikės atlikti kokius nors darbus.“

img-0228.JPG

Eismas keisis kardinaliai

Pereidamas prie vairuotojams aktualiausios transporto judėjimo temos, A. Bartulis išskyrė dvi sudedamąsias dalis: viešojo transporto judėjimą ir kitų transporto priemonių judėjimą.

„Kalbant apie situaciją dėl viešojo transporto, kadangi apvažiavimas bus organizuojamas nuo Joniškio pusės į centrą ir nuo Aušros alėjos, abudu srautai prie uždarytos Tilžės gatvės bus nukreipti į Vasario 16-osios gatvę ir Aušros alėją. Varpo gatvė su savo šviesoforu taip pat bus atidaryta, kadangi šiuo metu vykstantys darbai jau bus pabaigti, tik ji nebus išasfaltuota. Varpo gatvė, iki bulvaro, bus neasfaltuota dalis, o už bulvaro arkos iki Vytauto gatvės – ta pati asfaltuota dalis. Tai yra nedidelė alternatyva pagrindinei Dvaro gatvei“, – detalizavo administracijos vadovas.

Taip pat nuo Aušros alėjos visas srautas bus nukreipiamas į Dvaro gatvę, į kurią taip pat bus perkeliama Teatro stotelė. Gatvės gyventojai šiuo metu jau gali matyti, kaip geltonu zigzago ženklu ant važiuojamosios dalies pažymimos autobusų sustojimo aikštelės, kadangi tų vadinamų „kišenių“ trijų mėnesių laikotarpiui nėra galimybių įrengti. Taigi, keleiviai, kurie turi tikslus patekti į tą cetrinę dalį, iš Tilžės gatvės perkeliami į Dvaro gatvę, ir tokiu būdu autobusas juda iki Vytauto gatvės A. Mickevičiau gatve. Atkreipiame dėmesį, jog A. Mickevičiaus gatvėje, iki Vytauto gatvės, bus vienos krypties eismas. Šiandien šioje gatvėje eismas vyksta dviem kryptimis, o nuo birželio 4 dienos eismas vyks viena kryptimi.

Atvirkštinis variantas panašus: autobusas atvažiuoja iki Vytauto gatvės, kurioje bus padaromas posūkis į Tilžės gatvę, ir į kairę bus galima sukti iš dviejų juostų, siekiant padidinti pralaidumą. Bus pastatyti atitinkami ženklai. Judėjimas Vytauto gatvėje nesikeičia, toliau įvažiuojama į Dvaro gatvę, pasiekiama Aušros alėja ir grįžtama į Tilžės gatvę. Ir taip judės iš esmės visi autobusai, kurių yra daug, ir kurie iki šiol judėjo Tilžės gatve. Jie ir nuvažiuodami, ir grįždami turės naudotis Dvaro gatve. Tam bus pasitelkti palengvinimo elementai, kadangi šviesoforų ciklai taip pat bus atitinkamai sureguliuoti, kad būtų kaip galima ilgiau užtikrinti šių jautrių sankryžų pralaidumą.

Jautriausia dalis – Aušros alėja ir įvažiavimas į Dvaro gatvę bei posūkis iš Tilžės gatvės į Vytauto gatvę.

Tuo tarpu lengvųjų automobilių ir kitų transporto priemonių vairutojams savivaldybės administracijos direktorius turėjo ir tam tikrų patarimų.

„Kitas transportas, kaip ir minėjome, turi nedidelę alternatyvą Varpo gatvėje, tačiau mes labai prašome visų šiauliečių atkreipti dėmesį, jog kitų alternatyvų taip pat yra – ir Trakų gatvė su Vasario 16-osios gatve, ir Ežero gatvė, ir Žemaitės gatvė. Nelįskite į šį židinį, į tą vieną Dvaro gatvę su vadinama alternatyva – Varpo gatve, venkite įvažiavimo į centrą, apvažiuokite jį alternatyviomis gatvėmis. Taip ir žmonės sutaupys laiko, ir nesusigadins nuotaikos iš paties ryto, - kreipdamasis į visus miesto lengvųjų automobilių savininkus sakė A. Bartulis. – Supraskite teisingai: autobusai sustos ir žmones išleis ant važiuojamosios kelio dalies, vadinasi, jeigu nebus galimybės aplenkti, jie turės laukti, o tai jau yra spūsties formavimasis. Su policija yra sutarta, kad jie nuo pat pirmadienio, tiek Tilžės gatvės-Aušros alėjos sankryžoje, tiek Aušros alėjos-Dvaro gatvės sankryžoje, budės, bandys valdyti situaciją. Siekiant palengvinti judėjimą Dvaro gatve, vienoje pusėje mes taip pat jau šią savaitę sustatysime ženklus, kad pratintume prie to, kas bus pirmadienį. Policija patikino, kad žmonių kol kas nebaus, tačiau nuo pirmadienio, birželio 4-os, ženklai įsigalios ir nuobaudos jau bus pilnai taikomos. Jau šį savaitgalį gyventojai raginami rasti alternatyvų savo automobilių pastatymui kitose vietose. Vis dėlto, vienoje gatvės pusėje mes paliekame vietas stovėjimui, kadangi čia veikia ir biurai, ir patys gyventojai naudojasi tomis aikštelėmis.“

Maksimalus lūkestis – atidaryti eismą Tilžės gatvėje iki rugsėjo 1-os dienos: „Kadangi prasideda mokslo metai, atvažiuoja studentai ir suaktyvėja eismas. Nors rangovai to nepažadėjo, jie išklausė mūsų pageidavimą“, – susitikimą su žiniasklaida baigė A. Bartulis, perduodamas baigiamąjį žodį „Busturo“ atstovams.

„Jau nuo birželio 1-os dienos autobusų sustojimo stotelėse bus informacija, į kurią vietą jos yra perkeliamos. Dar norėčiau priminti, kad tų maršrutų autobusai, kurie važiuoja link Joniškio pusės, pavyzdžiui, 17 ir 21, stos netarifinėse stotelėse prie Šiaulių katedros, ir keleiviams norėtume rekomenduoti „pasikaustyti nervais“, nes pradžioje vis dėlto susidarys spūstys, bet planuojame, kad po pirmųjų savaičių, eismui pasiskirsčius, važiuosime pagal grafikus“, – sakė „Busturo“ pervežimo skyriaus viršininkas Linas Radžius, pridurdamas, kad pasikeitimams įmonė ruošėsi surengusi bandomuosius važiavimus bei pasitarusi su vairuotojais, kaip elgtis vienoje ar kitoje situacijoje.

be-pavadinimo.jpg